• Pemberly

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Så jobbigt att de inte kunde se något kanske 4a så att det blir serie av provtagningar mm. Kram

• Pemberly

Ja då är det nog helt klart läge att gå vidare med ivf saffron. Även vid ivf minskar ju chansen att lyckas ju äldre man blir så har ni försökt så pass länge totalt sett så är det nog läge att försöka hjälpa naturen på traven. Jag önskar er stort lycka till!

• Pemberly

Nej så tråkigt att höra kanske 4a. Jag förstår att det är jättejobbigt för dig

• Pemberly

Jag läste din tråd ahla. Det är verkligen jobbigt att gå igenom ett utomkvedeshavandeskap. Här i tråden finns det många som vet det. Att du inte ska följa upp hcg efter operationen beror nog på att din äggledare togs bort då brukar det inte behövas. Däremot som i mitt fall då jag hade äggledaren kvar efter operationen så behövde jag lämna prover för att följa hcg efteråt eftersom det fanns en risk att lite vävnad från graviditeten satt kvar i äggledaren.

Rädslan att det ska hända igen har jag hela tiden haft kvar även om det nu är 5,5 år sedan min operation. Den får jag nog leva med tills jag kommit in i klimakteriet och inte längre finns någon möjlighet att jag kan bli gravid. Men jag känner att jag kan hantera den nu. Jag ringer helt enkelt gynakuten varje gång jag blir orolig pga konstiga blödningar eller smärta. Varje graviditet efter det har jag fått komma in på kontroller tidigt utan problem samt ett par gånger då jag visat mig inte vara gravid men då mensen betett sig konstigt

• Pemberly

Förhoppningsvis är det ingen fara. Efter mitt X på vänster sida har jag alltid varit känsligare där. Jag har känt av ägglossning mer på den sidan och det har känts mer på den sidan då jag varit gravid och livmodern vuxit. Men jag vet hur orolig man blir då man känner av smärta på samma ställe som från X så det är bara ett besked om att det sitter en graviditet i livmodern som kan lugna en helt

• Pemberly

Så trist att det verkar vara missfall på gång Den och den. Men skönt ändå att det satt i livmodern så behöver det i alla fall inte bli tal om operation eller annan behandling. Det positiva med att det satt i livmodern är ju också att det då finns äggledarpassage så att det är möjligt att bli gravid spontant.

• Pemberly

Ta ett nytt test för säkerhets skull. Då jag hade X var testet negativt runt Bim men sen efter en vecka var det positivt

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3