Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Grattis Saturnus!
Grattis Saturnus!
Trist att det är ett nytt X lilsis men skönt ändå att hcg går ner så klarar förhoppningsvis kroppen av det själv
Har du haft X båda dina graviditeter så är det nog helt klart dags att tänka på att gå vidare till ivf. Du kan ju förstås ha tur och lyckas få en på rätt ställe på egen hand, men min gissning är att det är rätt stor risk att äggledaren inte fungerar som den ska. Det beror ju förstås på din ålder också men är du inte jätteung så är det ju synd att låta för lång tid gå med egna försök eftersom även chansen att lyckas med ivf minskar med åldern. Särskilt om ni inte har barn sedan tidigare har ni ju rätt till ett antal försök finansierade av landstinget och då är det ju synd att vänta för länge med att utnyttja dem så att chansen att lyckas minskar
Jag håller tummarna Supers
Grattis till graviditeten RaraS! Men trist att du ska behöva tjata på dem för att då vul. Det besked jag också alltid fått är att det är viktigt att kolla upp kommande graviditeter då man tidigare haft utomkvedeshavandeskap för att utesluta att det inträffat igen. Förhoppningsvis hade hon du pratade med inte riktigt koll på läget (dvs att man har ökad risk att få det igen om man haft det förut) och du får en tid sen när hon kollat med läkare
Verkligen tråkigt att höra Supers
Tack för gratulationerna! Jag vill verkligen uppmuntra er som försökt på egen hand ett bra tag att gå vidare till ivf. Visst är det jobbigt att gå igenom (och dyrt när man betalar själv som vi gjort nu för försöken att få lillebror) men så värt det när det lyckas.
Grattis majbebbe! Jag håller tummarna för att allt ser bra ut på vul
Hej allihop, här pustar jag nu ut efter lyckat vul. Det sitter rätt, hjärtat slår och allt annat såg bra ut. Så nu sätter jag nästa milstolpe vid vecka 12...
Hej det var ett tag sen jag var inne sist, redan 4.5år sen utomkvedet och lilleman blir 1.5år nu i veckan som vi lyckades med efter Ivf. I somras fick jag missfall efter lyckats självmant och vi startade upp igen för nytt frysförsök men plussade igen självmant och i veckan på kub fick vi se vårt syskon. Nu är jag i vecka 13, trodde aldrig vi skulle lyckas utan. Så i maj är det beräknat på storebrors födelsedag! Kran
Spännande att ni vill bli kontaktfamilj och ev. familjehem kanske 4a. Det har jag också funderat på när mina barn blivit lite större. Lycka till!