smalltownmom skrev 2013-09-24 11:06:43 följande:
Hoppar in här vet ej någon bättre tråd att skriva i..
Jag var på ett kub för någon vecka sedan och fick låga siffror för Trisomi 13/18 1:13 att bebis skulle vara sjuk
Så jag valde att göra fvp.
Vilket gjordes igår med ett ultraljud innan.
På ultraljudet kunde hon anmärka att händerna var knutna under hela ultraljudet samt lite för lite fostervatten..dess två saker kunde hon binda till någon av trisomierna sade hon.
Då blev ju fvp taget vilket jag tyckte var obehagligt=( samt stick i rumpan då jag är rh neg,samt blodprov i armen.
Med den infon att jobbiga svar kommer via telesamtal redan under veckan och lyckliga besked kommer per brev under veckan eller ev nästa..
så åkte jag hem o sitter här fullständigt förvirrad och ledsen ingen att vända mig till...snart dags o sätta på sig glad masken o hämta dom två andra barnen från fritids och dagis..
Jag är 16+1 (17 veckor gången nu)
Ååå jag hoppas verkligen att det ska gå bra!!! <3 <3 <3
Vi gjorde fvp i början av veckan (tis i dec 2012) och de sa också till oss att om det är dåliga besked ska vi hinna få det redan samma vecka, men vi fick inte det dåliga beskedet förens sent på kvällen på måndagen efter. Jag säger inte det här för att göra dig mer orolig jag säger det av egen erfarenhet och tycker det är bättre att veta hur det kan gå till. <3
Jobbig väntan!
Många kramar!!! <3 <3 <3