Upp i det blå skrev 2013-04-10 18:21:46 följande:
Hej. Nu har det gått över ett halvt år sen avbrytandet. Känns som en evighet ibland. Jag har gjort mitt bästa för att bearbeta allt och jag har kommit långt.
En fråga som jag undrat över är varför ett så sjukt barn stannar kvar i magen? Jag är så glad över all tid jag fick känna av henne men ändå undrar jag.
Är det så att min kropp inte förstår hur ett missfall går till? Den ville inte ens göra sig av med moderkaksrester trots tre piller omgångar. Det hela slutade med skrapning 2 månader senare.
Min fråga är nu till er om ni vill svara. Har ni haft missfall före eller efter era t13/t18 barn? Det här är så känsligt så svara bara om ni vill (förstås).
Jag är gravid igen och är förstås rädd för att samma sak ska hända igen. Men trots det älskar jag redan barnet i mig. Imorgon ska jag äntligen få se, orolig förstås att det inte ska vara nåt alls.
Beklagar din sorg!
Vi förlorade en son i v.32, han hade T18. Det är nu fem år sedan.
Efter honom har jag fått tvillingar, sen ett mf och ett MA förra året. Är nu gravid i v.24.
Man kan ju aldrig veta vad missfallen beror på o jag har alltid undrat om mina mf hade kromosomfel.
Önskar dig lycka till i framtiden.