• thecarseatlady

Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)

Håll gärna denna bildtråd www.familjeliv.se/Forum-3-101/m50039495.html fri från diskussioner, så att den inte blir allt för lång och oöverskådlig!

I denna tråd får ni i stället kommentera bilderna och fråga så mycket ni vill!

Tack! :o)

• Svar på tråden Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)
  • Kina79

Peak: Jag hade satsat på Britax Two-Way. Prisvärd stol (ni skulle väl köpa två) som lite större barn sitter mkt bra i. Den räcker allra längst bakåtvänd och är lätt att montera och passar i de flesta bilar.

• thecarseatlady

^ Jag skulle inte köpa något annat än en Britax Two-way åt ett barn som snart fyller 4. Med de måtten han har kan han troligen använda en sån bakåtvänd i ca 2år till.

• tinis77

Jag gav 1899:- för en two-way på babyproffsen förra veckan, ord pris 2695:-

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10*
  • Cecci78

Säger samma sak, absolut en Two way. Vi köpte den när sonen var ca 4½ och han är nu 5 år o 4 mån o sitter fortfarande bra i den. Har bild i mitt galleri på den.

• Peak

Var på babyproffsen igår och de rekommenderade inte Two-way! Hon sa att bältet kom för högt upp på magen och kan skada mjukdelarna och upptill styr inget bältet så det kommer för högt på halsen på barnet. Hon rekommenderade INTE att ha den som en bältesstol utan att mankunde använda den bakåtvänt bara.

Hon tyckte isf att Multi Tech var bättre eftersom den har "bältesstyrning" upptill och att det finns "urholkningar" för bältet över magen.

Idag har de kampanj på Akta graco cosmic comfort S - 2200:- (i annan butik vi var kostade den 3200 Någon som har den och kan säga något om den?

*förvirrad nu*

• cicci85
    Peak skrev 2010-03-28 10:13:54 följande:
    Var på babyproffsen igår och de rekommenderade inte Two-way! Hon sa att bältet kom för högt upp på magen och kan skada mjukdelarna och upptill styr inget bältet så det kommer för högt på halsen på barnet. Hon rekommenderade INTE att ha den som en bältesstol utan att mankunde använda den bakåtvänt bara.Hon tyckte isf att Multi Tech var bättre eftersom den har "bältesstyrning" upptill och att det finns "urholkningar" för bältet över magen.Idag har de kampanj på Akta graco cosmic comfort S - 2200:- (i annan butik vi var kostade den 3200 Någon som har den och kan säga något om den?*förvirrad nu*
    Självklart rekommenderar de inte den framåtvänd! Det är väl ingen här som rekommenderat det? Men det går att användas bakåtvänt väldigt länge, din son är ju väldigt liten så han kommer att kunna sitta bakåtvänt i den länge. Cosmic är mindre och har kortare användningtid. Hade du tänkt ha den framåtvänd? Isåfall är en bältesstol bättre men jag skulle inte vända ett så litet barn.
  • tinis77
    Peak skrev 2010-03-28 10:13:54 följande:
    Var på babyproffsen igår och de rekommenderade inte Two-way! Hon sa att bältet kom för högt upp på magen och kan skada mjukdelarna och upptill styr inget bältet så det kommer för högt på halsen på barnet. Hon rekommenderade INTE att ha den som en bältesstol utan att mankunde använda den bakåtvänt bara.Hon tyckte isf att Multi Tech var bättre eftersom den har "bältesstyrning" upptill och att det finns "urholkningar" för bältet över magen.Idag har de kampanj på Akta graco cosmic comfort S - 2200:- (i annan butik vi var kostade den 3200 Någon som har den och kan säga något om den?*förvirrad nu*
    Man bör inte ha varken two-way eller multi-tech fraamåt pga bältesstyrningen och stolarnas tyngd. Mycket bättre med bältesstol. Men bakåt är de stolarna jättebra. Jag tycker att du ska köpa en t-w iaf, och använda bakåt tills den är urvuxen.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10*
  • Peak

jaha jag trodde att man kunde ha two-way länge bakåt och sedan att den även funkade framåt - varför gör man en stol man kan ha både och men som inte funkar att ha framåtvänd isf?

Tänkte att eftersom man kunde använda stolen till ca 6 år att man vände barnet vid 5 kanske och kunde använda den ett år till. Men i så fall känns det ju jättedumt att ha 3 stolar som är vändbara men inte går att vända!
    Då kanske man ska trixa och byta stol när man behöver och köpa 3 bra stolar som är framåtvända om dryga året istället...

Vad besviken jag blev nu...

Svar på tråden Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)