• thecarseatlady

Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)

Håll gärna denna bildtråd www.familjeliv.se/Forum-3-101/m50039495.html fri från diskussioner, så att den inte blir allt för lång och oöverskådlig!

I denna tråd får ni i stället kommentera bilderna och fråga så mycket ni vill!

Tack! :o)

• Svar på tråden Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)
  • Ca rr o
    norgesessan skrev 2010-09-08 22:25:12 följande:
    Jag tror hon menar bygelen vid benen...
    Den måste vara nerfällt för att det ska gå att montera den med bilbältet.

Tar för givet att det är samma som för Cosmic.
    Ja precis :) bygeln vid benen.. är inget stödben till denna så jag antar det är för att det är en äldre modell...
    Men då vet jag att man måste ha den uppfälld :) får sätta den i farmors bil ist för där kan han sitta fram och så har jag en freeway i mammas bil och en hi-way i min :P
  • Lantani
    myskatt:

Det är inte sonen som egentligen skulle sitta i stolen. Det är sonens kusin som nyss är fyllda 1 år, så jag var bara lite nyfiken och testade sätta sonen i stolen, eftersom han förmodligen kommer få en sådan stol om någon månad när lillasyster ska ha hi-wayen. Misstänkte att stolen kommer bli förmycket framåtlutad för kusinen utan klacken på sätet!
    Alvin 081114 och Alice 100807
  • myskatt
    Lantani skrev 2010-09-10 09:00:56 följande:
    myskatt:

Det är inte sonen som egentligen skulle sitta i stolen. Det är sonens kusin som nyss är fyllda 1 år, så jag var bara lite nyfiken och testade sätta sonen i stolen, eftersom han förmodligen kommer få en sådan stol om någon månad när lillasyster ska ha hi-wayen. Misstänkte att stolen kommer bli förmycket framåtlutad för kusinen utan klacken på sätet!
    På så vis .

Nej, en ettåring blir det lite väl rakt för.
    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Ä L S K A R

Tack så mycket för bilderna på DuoLogic thecarseatlady! Glad

• Bambusa

nån som åker volvo och har en akta graco cosmic comfort s ??  vi ska ev köpa en volvo kombi till vinterbil,skulle gärna se bilder på hur de blir, hade hoppats på kunna ha den i mitten bak, barnet blir 2år snart.. funar de inte får de bli till att köpa en annan bilstol helt enkelt.. har ju flera bilar så d gör ju inte så mkt om man har en stol i varje, haha...

• Bambusa

natten till igår når vi åkte hem från lång biltur,hade ca 25-30 mil kvar (av 126mil), så klickade de till i spännbandet till bilstolen(sitter mitten bak) så ja kände efter,lät som man öppnade ett bälte, då fick ja en fjäder i handen, ca 3cm lång Förvånad  vi kunde inte göra mkt då utan lät bli att pilla med stolen, jag satt mig i bak med dottern som skulle sova.. sen igår morse gick ja ut och titta, då hänger de ut en lika fjäder ur ena bälteslåset på spännbandet Rynkar på näsan blev till att åka till barnens hus och få nya, dom hade dock inga till just akta/graco men britax skulle passa sa hon -och de gjorde dom med.. hon hade aldrig sett nå liknande, vi har bara haft stolen sen januari i år, viss har den blivit flyttaad mellan bilar några gånger, men de ska dom ju tåla, och hon sa med att man ska ju spänna hårt så de ska dom tåla..  får se om dom hör av sig om vad akta/graco säger när den kommer fram till dom..

nån som varit med om de??

• Joico

N21: Det låter mycket märkligt. Vad själva plastspännet sönder? Eller var kom fjädern ifrån? 

• Bambusa

ja, de hade lixom öppnat sig lite (är ju två halvor som sitter ihop, antagligen fjädrar från knappen man trycker på för att öppna)  men de va inte kul att tvingas åka med den så lågnt, hade nån affär som kan tänkas ha bilstolar varit öppen hade vi letat efter en sån istället, men bara mcdonalds och mackar öppna, nackdelen med att åka på natten, men fördelarna är ju många dom med.. lugnt på vägarna och barnen sover..

vi böt bil för 2veckor sen, så då flyttade jag över bilstolen, och då såg man inget konstigt med dom.. men nu kommer ja ha koll som tusan..

• Joico

Jag var barnvakt för nåt år sedan och underförankringsbandet på den stolen var också trasigt, märkte jag när jag skulle dra åt. Det gick att dra åt men när jag drog så delade sig plastspännet. Jag hade inget val än att åka ner på stan med det så, och byta ut de. Jag fick genast ett nytt. Dom trodde att det antagligen hade slagit i nånstans. Den stolen flyttas också en del

• skruttplutt

Vårt släppte från stolen när vi drog åt det där sista "sitter-som-berget"-draget.. Såg inte trasigt ut men så fort vi drog åt hårt så lossnade det. Som tur var så åkte vi i två bilar så dottern fick åka i andra bilen. Fick remmen bytt å de trodde mig inte först..

Svar på tråden Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)