Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Loppi 11 skrev 2010-06-30 18:41:36 följande:
    Ville bara berätta att CvL har gjort ett bra jobb på mig.
    Fick 25-30% gravidchans och i går plussade vi. Både jag och min sambo är överlyckliga över att kunna ge våran dotter ett syskon.

Tack CVL för att ni finns.
    Grattis till Plus !!! kram M
  • myran6801

Har en fråga tjejer, jag hämtade ut mitt spray igår eftersom jag är på landet tills spraystart och jag ville inte riskera att apoteket inte har den inne när jag är tbx. På infolappen från CvL står att man ska förvara alla mediciner i kylskåpsdörren. Så jag ställde sprayen där. Men nu i efterhand undrar jag om jag gjorde fel för på förpackningen stod det "förvaras i rumstemp, ej över 25 grader, får ej frysas". Tror ni det är OK att de står där i kylskåpsdörren?????

Många stora grattiskramar till er som fått Plus.
    Gör som Embla säger NJUT, det är ni alla värda!!!!!

Soligiga hälsningar Myran

• myran6801
    Embla82 skrev 2010-07-02 15:00:38 följande:
    Myran, jag har alltid haft sprayen i en låda. Dvs inte i kylen...men just nu dom här dagarna är det ju så himla varmt. Ni har inte en sval eller nåt du kan ställa den i?
    Ställde den i kylen när vi åkte till landet. Är säkert 25 grader i lägenheten så det kanske är bra att den står i kylen ? Kan ju inte göra så mkt här iallafall....... Men hoppas den inte tar skada. Har ni andra sett att det står att man skall ställa alla mediciner i kylen på pappret fr CvL?

Njuter av svensk sommar just nu och att vi fått igång modemet så att man inte är helt avskärmad från omvärlden. Fantastiskt! Kram alla! Myran
  • myran6801
    ProPPens skrev 2010-07-03 20:50:04 följande:
    Går inte på CvL men läser här ändå... Min gyn sa åt mig att förvara min spray i kylen hela tiden nu när det är så varmt. Den blir förstörd om den blir varmare än 25gr och han sa att det är vanligt nu under sommaren att man ser sämre resultat pga att man förvarat den för varmt. Han sa att jag skulle skaffa en kylväska om jag inte har tillgång till kylskåp under en längre stund. Är det typ 20gr ute så blir det lätt 25 eller mer inne...
    Så här står på fass: Förvara flaskan stående vid högst 25oC. Flaskan förvaras i ytterkartongen. Får ej frysas.
    Vet inte om det är samma spray du ska använda men jag ska ha Synarela.
    Tusen tack för svar. Skönt att veta att jag gjorde rätt som ställde den i kylen. Det är Synarela jag oxå har!
    Lycka till! // Myran
  • myran6801
    mammabamma skrev 2010-07-10 16:34:11 följande:
    Dahlia79:
    Tack. Vad tråkigt att höra allt ni fått gå igenom . Konstigt att en så stor klinik som CvL inte tar det på allvar!? Hade räknat med att få en ordentlig utredning nu, men kanske inte är säkert? 
    Hur många ägg har ni i frysen?

Vi ska dit på torsdag nästa vecka, till Oddvar tror jag (visst heter han så?). Tyvärr är det väl så att man griper efter halmstrån så länge det är möjligt. Faktiskt inte blödit ngt mer, och idag har jag inte haft särskilt ont...spänner mest. Och brösten fortsätter att spänna....vet inte riktigt vad jag ska tro. Men som du säger, man känner igen det sedan tidigare, hur MF smärtan känns, och det är den jag haft...så tror eg. inte det ser bra ut...men bara vänta och se. 

Man ska inte ta ut ngt i förskott, så försök att inte misströsta än! Sköt om dig. Kram M
  • myran6801
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-20 13:50:51 följande:
    Kände buffningar från den lille för första gången i går kväll, mysigt.

Hoppas ni alla mår bra i sommarvärmen.
    KramL
    Låter fantastiskt !!!! vilken lycka!!!

Kram Myran
  • myran6801

Nu är det inte så långt kvar tills IVF nr 3 startar för vår del. Börjar med spray i runt den 5 augusti, är  lite nervös men hoppas så klart att det ska gå bra! Har iallafall haft en fantastiskt skön semester och njutit av det fina vädret. Sköt om er alla! Kram M 

• myran6801
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-22 03:25:26 följande:
    Myran: Vad härligt att du har haft en skön semester. Underbart att det börjar närma sig, inte långt kvar tills ni drar igång igen. Håller alla tummarna för dig vännen.
    Kram
    Tack söta du! Hälsn M
  • myran6801
    Susie skrev 2010-07-27 21:43:32 följande:
    Myran, Kollar bara till dig och ser fram emot din start nu! Känner du dig laddad? Kram!
    Tack vännen, ja tänk att det snart är dags igen!!! Hoppas så innerligt att det ska gå bra denna gång. Var på jobbresa förra veckan men många sena kvällar så nu ska jag vila i helgen och nästa vecka på torsdag börjar jag spraya.  Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen