Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Marvin@ Förstår din oro, kan bara förställa mig hur jag själv skulle noja. Det låter klokt att kontakta BM så att hon kan lugna dig. Du ska se att allt kommer att gå bra! Så kul att få följa er som lyckats och tänk att det är små CvL underverka allesammans Fantastiskt!

Anlo@ 2 veckor till ÄL, du ska se att det går fort! Och jag måste säga att jag är avis på dig som får göra FET, skulle vara skönt att slippa spray, sprutor och ÄP. Men så är det väl alltid, man är lite avis på ngn annan....Angående 1 el 2 ägg beror det som jag förstår vilken kvalitet det är på äggen. Förra gången satte de tillbaka 2 men inget av dem var toppenkvalitet enligt Holte, så risken för tvillingar var som han sa minimal. För min del får de gärna sätta in 2 det känns som större chans. Men som sagt, just nu nojjar jag mig för att det inte skall bli något alls. Hjälp hur blir man av med dessa negativa tankar...

Kram alla!

• myran6801

Anlo@ jag tycker absolut att du skall gå och prata med någon om du känner för det. Det är viktigt att ta hand om sig både psykiskt och fysiskt och IVF-processen är tuff. Jag har emellanåt varit jätte deppig men har då kunnat prata med min man och min mamma. Men vid något tillfälle skulle jag velat ha en utomstående att prata med.
    Sköt om dig! kram

• myran6801

En fråga, jag ska börja spruta på torsdag och då ska man ju ta spray i ena näsborren, men ska jag göra det redan på morgonen eller börjar jag samtidigt som första sprutan på kvällen?
    Har glömt hur det var!
    Tack och kram!

• myran6801
    Marvin skrev 2010-08-17 19:21:06 följande:
    Jag hade puregon-sprutor, 150 enheter som jag tog kl 20-21, och jag minskade Synarela sprayen dagen efter att jag började med sprutorna.

Men jag har för mig att du har en annan typ av spruta?? Och då kanske det inte är samma!!
    jag har menopur  och BM sa att jag skulle minska dosen spray, spraya i en näsborre. Men som sagt kom inte ihåg om jag ska börja på morgonen den dagen jag börjar med sprutorna eller på kvällen i samband med sprutan.
    Sköt om dig vännen! Kram
  • myran6801

Tiden flyger verkligen iväg och imorgon börjar jag alltså med sprutorna. Hittade min gamla förpackning med spray fr förra ivf:n och såg att jag antecknat att jag tog två spray på morgongen och en i samband med sprutstart. Så jag kör så. Tack alla för era svar, känns så härligt att ha ert stöd!

Idag känner jag av huvudvärk som säkert är en biverkan fr sprayen. Idag är det vår bröllopsdag och min söta man kom hem med en fantastisk blomma, åh vad glad jag blev .

Nu en ny fråga, min mens är inte över riktigt än, spelar det någon roll när man ska börja med sprutorna? Vid de två förra gångerna har den alltid varit över. Kan jag sätta igång eller måste jag kontakta CvL?

Sköt om er vänner! Kram

• myran6801

hej alla!
    läser med intresse allas funderingar kring 1 eller 2 ägg tillbaka. Jag fick 2 tillbaka sist, det var Holte som föreslog det eftersom det bara var 3 och 4-celliga så sa han att risken för tvillingar var minimal. Tyvärr blev det ju ett tidigt missfall så det blev inget alls. Nu hoppas jag mest på att det blir några ägg överhuvudtaget, men det beror på att jag vid vårt första försök bara fick ett ynka ägg. Men får jag chansen så tar jag gärna 2 för chansen ökar ju att det blir något och hellre det än inget alls.......
    Skönt att höra att ni som är gravida mår bra! Så kul att följa er alla!
    kram M

• myran6801

Är det någon av er andra som vet om man kan få lite små blödningar under sprayningen och sprutandet? Min mens ville liksom inte riktigt avstanna denna gång, igår trodde jag det var slut men så på kvällen kom det lite blod och nu på mogonen igen. Jag började ju med sprutorna igår.
    Så här har det inte varit vid mina två tidigre ivf, då slutade mensen tjong pang efter 4-5 dagar. Kan det inte bara de här jäkla behandlingarna flyta på så att man slipper oroa sig hela tiden

kram M

• myran6801

anlo & embla, tack söta ni för svaren! Jag var så orolig imorse att jag ringde CvL och de sa som ni att det kan vara så. Men ni vet, man är ju som ett nervvrak och minsta tecken på något som inte är som det ska gör en orolig! Jag är så glad att jag har er alla att nöta och blöta och fråga! Tack kära ni för att ni finns som stöd. Hoppas nu det slutar att blöda. Är lite nere idag också för att min man åker på tjänsteresa imorgon och kommer hem först på torsdag. Känns lite ensamt att fixa alltihopa själv fram till vul på fredag. Men men nu ska jag rycka upp mig.  Ha en riktigt skön fredag vänner!
    Kram M

• myran6801

Godmorgon! Har just vinkat av min man som åkte på tjänsteresa och kommer hem i slutet av veckan. Lite trist att vara ensam. Så nu blir det till att blanda sprutorna själv, men jag har ju haft två kvällar på mig att öva. Fy vilket blandande det är när man kör högsta dosen 450 Menopur, 6 ampuller !!! Jag är så nojjig att jag får med varenda liten droppe i ampullen så gud vad jag höll på igår. Vid ett tillfälle lossnade blandningsnålen fr sprutan o jag fick nästan hjärtstopp! Tänk om allt runnit ut, men som tur var hände inget, bara att sätta fast den och fortsätta.
    Hoppas ni andra mår bra och får en skön helg!
    kram M

• myran6801
    Embla82 skrev 2010-08-21 12:39:44 följande:
    Ja, med den dosen blir det lite blandande. Hur mycket vätska måste man ha till 450? Hoppas det kommer gå bra för dig dom här dagarna, förstår att det känns trist att behöva göra det ensam. Men tar du det bara lungt så borde det ju gå bra! 
    Man blandar 6 ampuller i en flaska vätska. Verkligen pilligt, men som sagt det är bara ta det lugnt och vara koncentrerad. Men måste erkänna att när jag kom hem efter kräftkalaset inatt var det inte jätte kul att plocka fram alla små ampuller och börja blanda och sen i min ensamhet sitta där och sticka sig i magen. Fy vad vi får gå igenom! Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen