Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Anlo@ håller tummarna, vem vet......stor kram M

• myran6801
    anlo24 skrev 2010-06-16 21:12:18 följande:
    Tack. Ja usch o fy vad jobbigt detta är.
    Hade du nga symtom när du fick pos?

Hur är det med dig nu?

KRAM
    Hej!  Jag hade molvärk, som mensvärk till och från när jag plussade. Det konstiga var ju att jag samtidigt blödde och hade UVI till på köpet. Är bra med mig just nu, men längtar efter semester och ledighet. Går på akupunktur och dricker örtavkok för att förbereda kroppen och för att jag blir mindre stressad av det. Tänk på att tron kan "försetta berg" så ge inte upp utan tills motsatsen är bevisad så kan det bli plus för dig. Sköt om dig vännen, kram M
  • myran6801
    Susie skrev 2010-06-17 21:15:29 följande:
    Myran, Tack va gulligt av dig!
    Va skönt att du håller på med så mycket rengörande och avslappnande saker nu innan du ska köra igång! Akupunkur tror jag absolut är bra även om det aldrig hjälpte mej att bli gravid....Det är ju bevisat att öka chanserna vid Ivf om jag läst rätt.
    Jag gjorde allt under våra år vi försökt och vet att det jag gjorde denna gången antagligen inte alls gjorde att jag blev gravid, det var ju sannolikt endast bara IVFen och rätt embryo, men varför inte dela med sig? Jag sov med raggisar varje natt, duschade kokhett varje kväll och hade raggisar på mej så fort jag va hemma....jag tänkte att det borde ju öka blodcirkulationen och jag är väldigt kall av mej......Jag vet det låter futtigt att ens nämna i dessa sammanhang och jag tror ingen av oss behöver några "tips".....men varför inte!
    Stor Kram! Snart är det dax för dig!
    Tack söta vän för tips! Tycker inte alls att det är onödiga tips, faktum är att jag är väldigt frusen av mig vilket troligtvis beror på dålig blodcirkulation. Den förra akupuntören som jag gick hos sa just att jag skulle ha värmekudde och äta mat som gör att man blir varm, röra på mig och så. En annan sak som hon såg var att jag hade dåligt med progesteron, hon såg det därför temperaturen efter ÄL inte steg som den borde. Så jag skall absolut tänka på dina tips med raggisar.......
    Sköt om dig! Kram M
  • myran6801
    anlo24 skrev 2010-06-18 06:35:45 följande:
    God morgon.

Sen igår kväll har min temp sjunkit från runt 37 grader till 36,8. Är det dags för mensen nu tro.
    Vaknar åter igen med sprängande huvudvärk o magkatarr. Igår hade jag lite noja att jag inte ville ta Alvedon för då skulle den maskera min kommande mensvärk. Får se hur huvudet känns lite senare. Ska jobba iem.

Min sambo kunde inte förstå riktigt varför jag var så ledsen igår. Det var ju inte kört så länge mensen inte kommit. Och efter 14 dgr så blev jag helt plötsligt ledsen.
    Ja vad säger man. Kanske man överreagerar. Eller så förstår han inte pressen av att titta i trosan tusen gånger o känner efter varje mm om hur kroppen känns. 

RD 13 idag. Började då få lite bruna Crinonerester på behållaren sist. Nu har jag Progresteron vagg denna gång. Ojoj vad detta kommer att bli en jobbig dag.

Hoppas att ni andra för en trevlig fredag
    Anlo, usch vad jag tycker synd om dig. Jag känner igen mig så i det du beskriver, just hur man springer tusen gånger och kollar om mensen kommit för det känns så. Sist så vågade jag inte ens gå på toaletten på jobbet en dag för jag var så rädd att bryta ihop om mensen kommit. Vet inte hur jag ska trösta dig, men det enda jag kan säga - Försök att vara stark och ge inte upp än! Stor styrkekram och sköt om dig / M
  • myran6801
    Susie skrev 2010-06-18 14:47:37 följande:
    Myran Tack! Det låter bra! Har du någon progesterAll creme hemma som du kan fortsätta med efter du använt färdigt progesteron vaggisarna sen eller har läkarna pratat något om det? Det krävs ju att det finns tillräckligt med progesteron för att fostret ska klara sig och det ökar ju inte direkt med ålder. Om jag vore dig så hade jag kollat med läkarna om jag fick använda progesteron lte längre än bara fram till TD
    Ja, fixa ett par varma mjuka raggisar och ha dem konstant! Så gjorde jag, mina fossingar var inte ute i luften en sekund efter en kokhet dusch hihihih! Nu är det alla fall inte långt kvar för dig, vilket startdatum har du?
    Hej!
    jag hoppas sätta igång med spray i slutet av juli! Ska absolut kolla med läkaren om progesteron!!!  Kram M
  • myran6801

Djurgårdsrutan@ grattis att allt såg bra ut på RUL!!! Kul att få lite uppdatering!!

Marvin@ Akupinktur gör inte ont tycker jag, men jag är iof inte rädd för stick och nålar Glad. Jag pratade med CvL idag och jag kommer antagligen att börja spraya kring 2 augusti och ÄP blir prel v 35.

Hoppas vi får lite medvind i tråden snart igen, ett tag var det ju så mycket positivt här!!!
    Ska iallafall bli härligt med midsommar och snart semester och sen får vi alla som inte lyckats än ta nya tag, eller hur!!!  Kram alla, M

• myran6801

Oj vad tyst det är här i tråden! Hoppas ni alla mår bra och har en skön sommar. Tiden går fort och vips är det väl dags att sätta igång igen. Sköt om er! Kram M

• myran6801
    Marvin skrev 2010-06-30 18:30:09 följande:
    myran - Jag är inte direkt rädd för nålar och stick men akupungtur känns ändå konstigt, men jag borde kanske testa någon gång!! Tiden går nog fort i somma aå sanrt är det 2 augusti och du får börja spraya!! Men njut först av sommaren!!
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
    Tack jag skall njuta av sommaren, härligt och jag önskar dig oxå en riktigt skön sommar! Kram M
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen