Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

pp08 skrev 2010-08-27 21:35:38 följande:
    Nu är man ruvare då

Det första embryot som tinades upp var jättefint, fortfarande 4-celligt Därför tinades aldrig det andra embryot upp. Båda kommer från vår (3e) behandling för 2år sedan som resulterade i graviditet (och en flicka 9mån senare).

Läkaren var väldig positiv, hoppas inte för positiv.......

Jag frågade om jag kunde få progesteron (crinone) som stöd eftersom jag har en lite kortare lutealfas senaste månaderna ( perioden mellan ägglossning och mens). Han sa att det inte är bevisat att progesteron skulle hjälpa men det skadar i alla fall  inte.  Så det blir kladd i 2 veckor nu........................
    Grattis, vad skönt att allt gick bra och att du är ruvare nu. Kram M
  • myran6801
    anlo24 skrev 2010-08-27 23:21:34 följande:
    Myran: Så skönt att ni får fortsätta. Deppa inte ihop att det inte var så många ägg. Det är kvaliten som räknar o inte kvantiten. Kom ihåg det!! Flört

Kram
    Ska verkligen försöka tänka så. Tack vännen för stöd!  Ska njuta av en solig lördag iallafall! kram
  • myran6801

En pratktisk fråga tjejer, hur gör ni med alla tomma glasampuller och nålar efter menopur? Var slänger ni dem? Känner mig som värsta drogaren med en hel soptunna med kanyler och ampuller!!!
    Ha en skön dag i solen!

• myran6801

tack tjejer för tipsen med vad man gör av alla nålor osv. Ska bege mig till apoteket i veckan.

Idag vaknade jag med ont i halsen, så har mest tagit det lugnt och vilat. Vill absolut inte ha ngn förkylning i kroppen denna vecka. Åh vad jag önskar att jag kunde se in i framtiden just nu. Vill veta om det är 3 ägg eller om det bara är tomma. Rätt jobbigt att vara en sån där som ska ha kontroll på allt när man är i den här IVF svängen.

Sköt om er vänner! kram M

• myran6801

Susie, vad underbart att du känner den lille sparka Gravid Det är klart att du ska njuta och ta vara på tiden. Vilken vecka är du i nu? Du är så söt som följer hur det går för mig och stöttar. Jag försöker tänka positivt och övertala mig själv att det behövs ju bara ett guldägg. På VUL såg läkaren 3 större äggblåsor och ett litet men det trodde han inte skulle hinna växa till sig. Får väl hoppas på ett mirakel !!!!

Anlo, härligt att det är ÄL. Blir det FET denna vecka då? Håller tummarna för dig gumman.

pp08, hur går ruvningen?

Kramar till er alla i tråden, Myran

• myran6801
    pp08 skrev 2010-08-30 21:36:48 följande:
    Det går bra med ruvningen. Försöker inte tänka allt för mycket. (Fredag RD0,  så idag är bara RD3; många dagar kvar). Var jättenervös vid första 3 ruvningar; men nu har jag ju en 1-åring som precis har lärt sig gå och är som en liten duracell kanin   Hon har också börjat på dagis (inskolning nästan klart) och jag har börjat jobba deltid nu.
    Fick lite extra hormonstöd (progesteron), för att förlänga lutealfasen (mellan ÄL och mens)...inte bevisat att det hjälper men skadar inte. Måste komma ihåg att ta dessa vagitorier 2g/dag, inte så lätt när man nu har kört helt ostimulerat. Det var lättare när man precis hade gjort behandlingen och var inne i medicinering varje dag.
    Tiden går ju normalt långsamt vid ruvningen, men jag förstår att du har fullt upp om du har en liten därhemma som förstås vill ha uppmärksamhet. Håller tummarna för att det blir ett litet syskon nu då. Kram M
  • myran6801

Ikväll ska jag ta ägglossningssprutan, men hur var det med sprayen, ska man spraya på kvällen också???? Mina anteckningar är lite kluddiga så jag ser inte om jag skrivit att jag ska ta spray både på morgon o kväll. Har ju minne som en guldfisk, borde väl komma ihåg från förra gången kan man tycka! Hoppas någon av er kommer ihåg, måste juveta innan 21 ikväll, kram M

• myran6801

Anlo & marvin, tack söta ni för svar! Det är verkligen fantastiskt ha er som stöttar! {#emotions_dlg.flower}
    Är evigt tacksam för att ni finns! Kram kram

• myran6801

Oj vad mkt som händer imorgon torsdag!!!!Glad

Anlo vi kanske ses i dörren på CvL! Jag ska dit på morgonen för ÄP!

Gud vad jag är nervös för att äggen är tomma imorgon, denna eviga väntan är som en långsam tortyr. Vi som går igenom detta måste vara starka, eller hur!

Ha en bra dag mina vänner! M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen