Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

anlo24 skrev 2010-09-01 15:53:15 följande:
    Myran. Jag är tyvärr sist på programmet imorgon. Hade annars varit så kul att få ett ansikte på dig. Tänk att vi kommer ruva från exakt samma dag Nu ska vi kämpa tillsammans!! Stor kram o lycka till imorgon.
    Ja det hade varit kul med ett ansikte, men lustigt att vi är där samma dag. Ja vi ska verkligen kämpa! Läste förresten i en annan tråd om någon som varit med i en studie och fått D-vitamin och nu var gravid. Intressant tyckte jag. 

Vi hörs imorgon, kram
  • myran6801
    DjurgårdsRutan skrev 2010-09-01 16:07:14 följande:
    Vi fick en liten dotter i v 28 pa on karphatos i sondags. laget ar stabilt.
    Befinner oss i Athen nu.
    Kram och lycka till alla kampare.
    Grattis vännen! Hjärta Men oj lilla dottern måste haft bråttom ut!!! Hur stor är hon och hur mår ni alla? Massor av kramar till er, Myran
  • myran6801

Just hemkommen från ÄP och är inte så hoppfull. Bara ett ägg Gråter Har aldrig haft vidare kvalitet på äggen så chanserna är små för detta enda lilla ägg. Känns som om jag snart får inse att det vi inte blir fler än två i vår familj. Dock evigt tacksam att jag har en sån underbar man som är så kärleksfull.

Lycka till alla ni andra, kram M

• myran6801
    anlo24 skrev 2010-09-02 12:49:03 följande:
    Hej. Dåliga nyheter för mig. Alla äggen dog. Ingen klarade upptiningen :) Dom ringde mig på jobbet när jag var på väg till ett larm med en dålig patient. Hann inte fråga nått. Ska ringa dom efter lunchen. Haft ont i magen hela dan. Men ändå varit säker på att det var noja. Hur kan 4 ägg dö. Så orättvisst. Fan det är aldrig vår tur. Nu får jag lägga på smilet en timme till innan jag får gå hem.
    Söta vännen, hur ska vi orka gå vidare undrar man efter alla dessa bakslag. Lider med dig. Hur mår du nu, och hur går ni vidare. Man skulle ju kunna tro att det är fredag den 13 idag, fy fasiken vad livet är tufft. Dina klarade inte upptingen och mina ynka små blåsor var tomma!!!!Gråter

Just nu önskar jag inget hellre än att jag var 10 år yngre och fortfarande hade pigga och allerta små ägg, men verkligheten är en annan. Det här med IVF tär på en helt klart, tycker bekymmersrynkan har blivit ordentligt tydlig det här året. Min söta man försökte pigga upp mig i bilen hem med att säga, vi kanske ska skaffa hund istället. Kunde inte låta bli att le, han som är allergisk!!!!! Han vill så gärna se mig glad och positiv som jag brukar vara, stackarn han har det inte heller så lätt. Ja klarar förhållandet det är så måste det hålla livet ut! Ibland sköljer dock det dåliga samvetet över en, min man som älskar barn skall han aldrig få ett eget pga att han valt mig och mina dåliga ägg. 

Kram

• myran6801
    anlo24 skrev 2010-09-02 15:33:58 följande:
    Usch detta var trist läsning. Men som sagt det behövs bara ETT ägg. Så ge inte upp än fast det är tungt idag.
    Vi som skulle jruva tillsammans. Fast för min del gick det ju inte alls :(. Var verkligen inte inställd på detta... Känns som ett slag i magen. Helt plötsligt är man på ruta 1 igen.

Oddvar ska ringa mig imorgon em. Då hoppas jag vi fastställer vilken metod som är bäst på sista ivf:en. Känner nu att det lutar mot den långa fast jag mådde så dåligt av sprayen. Denna omgång gav verkligen inget bra resultat.

Har nu köpt massa godis o hyrt film. Känns lite surrealistiskt att jag är hemma o deppar o inte liggar i gynstolen o "blir gravid".

Håller alla tummar jag imorgon för att ägget böir befruktat så ni går till ET.

Många styrkekramar ll er!!!
    tack vännen. Bra att du bullat upp med tröstgodis och film. Jag trycker i mig tröstgodis och läser skvallertidningar. Trist, vi som skulle följas åt och glädjas.

Glad för din skull att ni tar nya tag, För vår del är detta sista gången
  • myran6801
    anlo24 skrev 2010-09-02 16:03:49 följande:
    Usch jag kan inte föreställa mig den ångesten att detta skulle vara sista försöket.
    Har du åldern emot dig vad gäller ÄD? Eller skulle det vara ett alternativ?

Just nu snurrar det många varför?? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Tycker att jag är en snäll msk som gör allt på mitt jobb för att andra ska må bra.

Fast jag tvekat ang akupunktur etc. Är lite skeptisk ang sånt. Så har jag tom börjat överväga det.
    Vet att du gått på det. Vad skulle du rekomendera? Detta är en djungel för mig. Zon terapi, Akupuntur, TCM
    I Sverige kan vi inte göra D pga av åldern vilket jag tycker är jätte tråkigt. Skulle nog vara mer positiv till det om det gick att ordna här och man inte behövde resa och hålla på, jag tycker det är jobbigt som det är med vanlig IVF.

Ang TCM akupunktur har jag gått på det de två senaste gångerna och tycker personligen att det är super bra för att bli mindre stressad och balanserad. Märkte också en tydlig skillnad att min menscykel blev längre. Min akupunktör ville egentligen att jag skulle vänta med IVF ett par månader för att få bättre resultat, men jag vågade inte då tiden flög iväg pga av min ålder plus att jag alltid har helt hysteriskt mkt på jobbet i oktober och november.
  • myran6801

Nu är vi hemma igen efter ET. Igår väntade jag hela dagen på att de skulle ringa men när jag inte hade hört ngt så ringde jag halv fyra på eftermiddagen. Helt otroligt nog hade vårt lilla ägg befruktats och de sa jag skulle komma som planerat. Det var Dr Thomas som gjorde ÄP och ET och han sa när vi kom idag att han varit så orolig att vi inte skulle få ses idag, de är verkligen empatiska och snälla på CvL. Han tog sig god tid att förklara kvaliteten och chanserna. Denna gång var det ett 4 celigt men med lite fragmenteringar i kanterna, vad det nu betyder. Hade det funnits fler ägg hade man satt tillbaka två för att öka chanserna, men tyvärr Gråter 
    Positivt dock var att förra gången hade vi bara 2- och 3-celliga. Så nu får vi hålla tummarna.

Sköt om er alla vänner,
    kram M

• myran6801
    anlo24 skrev 2010-09-03 21:24:37 följande:

Tack för att ni tänker på mig tjejer. Och att ni håller tummarna ;)

Pratat med Oddvar i em. Denna gång byter vi Puregonet mot Menopur. Ingen sprayning :) Han vill sbsolut inte att jag sprayar om jag mår dåligt av den. Han ska skicka hem recepten. Blir spännande att se vad jag får för dos. Nu är det bara att vänta in mensen. Känns alltid bättre efter ett nederlag om man får börja snart igen. SÅ glad för min back up plan nu.

Ska kolla klart på fotbollen. Trevlig kväll :)

Kram kram

Du ska se att det kommer att gå bra med Menopur! Ska hålla tummar och heja på dig vännen! Kram M
  • myran6801

Tack alla ni fina vänner för att ni finns här och håller tummarna. Hjärta
    Lovar att jag kommer att behöva er peppning och då kommer att komma in hit titt som tätt. Ni och min söta mamma är de som vet om vår resa. Eftersom min man tyckte vi skulle skaffa hund har jag kollat hundsidor på nätet idag, hi hi, bäst att passa på när han är positiv...Man kan ju alltid drömma!!!Flört
    Ha en skön lördagskväll. Själv har jag firat med mina favoriter kokosbollar!!!!

Kram M

• myran6801
    DjurgårdsRutan skrev 2010-09-04 20:55:08 följande:
    Grattis till ruvarstatus Myran. Underbart.

Tack vännen, hur är det med lilla nya familjemedlemmen och dig och din man? Tänker på er!

kram M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen