Mammalediga i Malmö
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Hej !
Jag bor inte i Malmö utan Göteborg . Men är uppvuxen i Malmö och vi försöker åka dit så ofta vi får till det eftersom min familj och större delen av vännerna bor kvar där . Hoppas juh väldigt mycket på att kunna flytta tillbaka ner , inom dom närmaste åren .
Är hemma med min son som föddes 2 November . Även just nu hemma med hans 2åriga bror också , men hoppas på att han snart ska komma in på förskola .
Även om jag inte bor i Malmö nu , så kunde det vara kul att prata med någon som har en jämngammal liten hemma :)
Hej,
Ja, det är absolut skoj att kunna prata med nån som har en liten jämngammal hemma. Livet blir ju bra mycket lättare om man kan dela frågor, problem och annat skoj med varandra.
De flesta av mina närmsta vänner har inte barn, så de tröttnar snabbt på att höra mitt tjat om blöjor, amning och annat som jag undrar över :)
Var det längesen du flyttade från Malmö? Själv har jag bott här hela livet och trivs hur bra som helst (antagligen för att jag inte provat att bo på nåt annat ställe :)).
Precis :)
Näe , har inte många vänner med barn heller . I princip inte alls i Göteborg . Men i Malmö är vännerna mer intresserade av barnen och tycker dem är roliga så det är enklare där :) Men då kan man inte utbyta tankar o funderingar eftersom det bara är jag som har barn :p
Hur har det gått med din dotter hittills ? Vad heter hon förresten ? :)
Jag lämnade Malmö för ca 6 år sedan . Vill jättegärna flytta tillbaks nu på studs men eftersom pojkvännen har jobb här så kan man liksom inte bara trolla fram ett i Malmö också ...
Min mor åkte tillbaka till Malmö idag efter att ha haft lite tidigt julstök här . Sedan ska vi åka ner i början av Januari eftersom vår lille ska döpas i Kirsebergs Kyrka . Gjorde samma med hans bror när han va några månader :)
Var i Malmö bor ni ? Bor tillsammans med din flickas pappa ? :)
Ja här finns en till mammaledig i Malmö
Min dotter är också 2 månader hon är född 21 oktober. Just nu har vi lite svårt att aktivera oss för här är ju sånt snökaos i malmö man kommer ju knappt ut med vagnen
Lindah 86 skrev 2009-12-22 13:22:40 följande:
Här är en till som är mammaledig! Min son föddes den 21:a November men jag va beräknad till den 8:e December! Just nu tampas vi med magknip och fixideér om att vi visst orkar vara uppe i flera timmar i streck! Jag vill påstå att han inte orkar det med tanke på hur gnällig han blir =P
Hur har eran jul varit?