Mammalediga i Malmö
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Hej,
Ja, det är absolut skoj att kunna prata med nån som har en liten jämngammal hemma. Livet blir ju bra mycket lättare om man kan dela frågor, problem och annat skoj med varandra.
De flesta av mina närmsta vänner har inte barn, så de tröttnar snabbt på att höra mitt tjat om blöjor, amning och annat som jag undrar över :)
Var det längesen du flyttade från Malmö? Själv har jag bott här hela livet och trivs hur bra som helst (antagligen för att jag inte provat att bo på nåt annat ställe :)).
Lindah 86 skrev 2009-12-22 13:22:40 följande:
Ja, det där med vagnar är inte lätt… Finns så många olika så man blir helt yr i bollen när man ska välja en…
Får väl se till att träna min lilla på att vända sig. Just nu ligger hon mycket på mage, då det är hennes favoritställning. Fast jag har läst att de först vänder sig från rygg till mage och sen från mage till rygg. Så jag får nog börja lägga henne mer på rygg om dagarna. Hon brukar ligga i sitt baby-gym men där visar hon inga tendenser till att vilja vända sig. Ligger mest och sprattlar och ”pratar” med leksakerna :)
Jo, barn kan få magknip om man dricker för mycket mjölkprodukter när man ammar, men jag fick käka mjölkprodukter när jag var gravid så att den lilla skulle vänja sig vid mjölken.
Nu dricker jag måttligt med mjölk och det verkar inte skada den lilla, hon gnäller inte över magont :). Fast det där kan ju ändras i princip när som helst.
Jag är absolut med på en träff på Systrar & Bröder eller Andy's. Hur ser det ut för er i era kalendrar framöver?