Mammalediga i Malmö
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Är oxå mammaledig och bor i Malmö. Flyttade hit för ca 3.5 år sen pga jobb, de flesta av mina vänner bor i gbg så känner mig ibland ganska ensam..:). Min lille fjant var född den 16/11 så han är snart 2 månader gammal. Vi bor vid Heleneholm på 4:e våningen utan Hiss, så kommer inte ut så ofta. Sen har inte vädret varit jättefint heller..:P
Har fastnat framför tv:n med dåliga såpor och repris..:P
Har era barn lärt sig att vända? jag försöker att få min att vända men han verkar lite lat.
Hoppas att får komma ut och träffas nya människor med barn i samma ålder. Håller med att det finns inte många ställe man kan sitta och fika med plats för barnvagnar. känner mig ivägen när jag är ute med barnvagnen
Ja öppna förskolan kan man ju gå till, vi har ju en äldre son också och med han har vi gått på öppna förskolan i familjens hus som det heter, som ligger vid folkets park ingången.
Folkets park är bra på sommaren med barn tycker jag, de har ju gott om plats, en jättefin lekpark och arken med massa djur och sånt som barn tycker är kul. Men på vintern är det ju lite kallt för att hänga i parken med ett litet spädbarn
Vet ni några bra baby cafeer här i Malmö? Jag har inte hittat något alls, de flesta är så små så man får inte plats med en barnvagn knappt. De borde ju finnas något babycafee i alla fall med lekhörna och barnvagnsplatser eller finns det inte härnere?
Jag har fått höra att Andy´s ska va ett bra ställe om man vill fika med barnvagn! Ligger borta vid enighet!
Vi har en ganska liten vagn. Men jag är så liten att det känns ganska stort ändå..:P Men vagnen skulle vara en av dem minsta, måste ju tänka på att den ska få plats i bilen oxå. Får se trapportna som en bra träning så man får tillbaka sin gamla form så fort som möjligt. :)
Har läst lite på nätet att det är lite olika när dem vänder på sig, vissa barn vänder sig redan i vecka 3 och andra tar det flera månader. Men man kan träna ryggmusklerna på sitt barn med att lägga h*n på golvet/matta på magen en liten stund, med övervakning så klart. Min lille gnäller mycket när jag lägger honom på magen, känner mig elak.
Viste inte att man ska få i sig mycket mjölk produkter för att undvika att sitt barn blir laktosintolerant. Trodde att barnet kan få magknip om man får i sig för mycket mjölk när man ammar. MEn som sagt det är nog olika för olika barn där med..:) men jag borde kanske testa dricka lite mjölk...är så sugen, men har inte vågat dricka.
Ska vi kanske bestämma en träff och testa Systrar och Bröder och Andy's?:) Klart att det underlättar om det bara blir lite bättre väder.
Jag funderar oxå på att gå på öppen förskola. Men vill att lillen ska bli lite större bara.