Mammalediga i Malmö
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
JAg får hänga på vid nästa träff istället då jag inte kan den 21 heller.
Jahapp.. då får jag väl låta bli att vara 'svensk' då Den 21a är tom och fin i min kalender, iaf dagtid.
Men det vore nog bra med någon form av signalement så man vet vem man letar efter, det rör sig rätt mycket folk med barnvagn på stan... Jag är lätt att känna igen, jag har en vagn som går i svart och orange. Inte så många såna ute och promenerar.
Ja, det är svårt att träffas i stan när det är så mycket barnvagnar i rörelse.
Min barnvagn smälter nog in i det mesta; är svart och grå. Men vi kanske ska ses på ett ställe som inte vanligtvis är en mötesplats (kanske dumt att ses på HM-hörnan på Gustav då det alltid är en massa folk som ses där). Vi kanske istället ska ses på Gustav i gränden mellan MvDonald's och Swedbank (där ingången till Swedbank finns)... eller nån annan som har några andra förslag på mötesplats?
Tycker att det är en jättebra idea. Gustav i gränden mellan MvDonald's och Swedbank, då ses vi där. Än så länge så är vi 3, hoppas att det är fler som kan..:) Jag är ganska liten så mitt barnvagn är oxå liten, den är brun med ljus lift. :)
Gränden tycker jag låter som ett bra ställe, där borde det inte vara så många. Jag ska alltså hålla koll på ett svart-grå och en brun vagn. Hittills. Borde funka. Och skulle jag misslyckas får väl ni leta efter mig, med svart och knallorange har jag inte en chans att smälta in i mängden, knappt ens på håll
Hej allihopa!
Hur gick det idag? *nyfken* Hittade ni varandra
Det gick bra igår, vi hittade varandra och hade en trevlig fika med våra små.
Vi har bestämt att ses igen på torsdag 28/1 och besöka Öppna Förskolan i Folkets Park. Vi ska ses 12:45 utanför Konsum/Coop och gå dit tillsammans. Om det är fler som vill hänga med så får ni gärna göra det. Men meddela oss här så vi vet hur många vi blir.
Kul att höra att fikan var trevlig. Jag följer gärna med till öppna förskolan på torsdag =)
Jag har annars idag varit hos sjukgymnasten med Viggo pga hans platta bakhuvud. Fick en massa tips och råd och han ska inte ligga på rygg längre utan enbart höger sida. Vi ska även investera i en Bumbo-stol åt honom. Han fick provsitta en hos sjukgymnasten och var så otrolig go när han satt där i sin blöja =) Är det någon här som har erfarenhet av Bumbo stolen?
Jag följer gärna med den 28:e! Jag har också en ganska unik vagn, en crescent! Man ser direkt att den ser annorlunda ut men 12.45 så ställer jag mig utanför konsum =) Ska bli superkul för detta behöver jag verkligen!
Då är vi fem nu.. Kul!! Fyra nya bekantskaper i mitt liv, härligt!