Mammalediga i Malmö
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Ja, det där med vagnar är inte lätt… Finns så många olika så man blir helt yr i bollen när man ska välja en…
Får väl se till att träna min lilla på att vända sig. Just nu ligger hon mycket på mage, då det är hennes favoritställning. Fast jag har läst att de först vänder sig från rygg till mage och sen från mage till rygg. Så jag får nog börja lägga henne mer på rygg om dagarna. Hon brukar ligga i sitt baby-gym men där visar hon inga tendenser till att vilja vända sig. Ligger mest och sprattlar och ”pratar” med leksakerna :)
Jo, barn kan få magknip om man dricker för mycket mjölkprodukter när man ammar, men jag fick käka mjölkprodukter när jag var gravid så att den lilla skulle vänja sig vid mjölken.
Nu dricker jag måttligt med mjölk och det verkar inte skada den lilla, hon gnäller inte över magont :). Fast det där kan ju ändras i princip när som helst.
Jag är absolut med på en träff på Systrar & Bröder eller Andy's. Hur ser det ut för er i era kalendrar framöver?
Hej allihopa!
Kul att äntligen hitta en "mammalediga i Malmö"-tråd. Är själv mammaledig med min son Viggo som föddes den 4/10. Har läst lite om hur ni bor osv. Själv bor jag på 2:a våningen UTAN hiss. Det blir ett litet projekt när man ska ut med vagnen OCH hunden men det måste gå. Man måste ju ut och få lite frisk luft och motion =) Bor vid Bergsgatan inte långt från KB. Hur länge ska ni vara mammalediga? Själv ska jag börja jobba igen den 31/5 och då går sambon på pappaledighet fram till slutet av december.
Idag fick Viggo sin första vaccination och det gick hyffsat bra. Väntar bara nu på efterbiverkningar. Hoppas de inte blir många. Annars vägde han 6570 g och var 61 cm lång. Han är inte alls glad för att ligga på mage och vända på sig har han heller inte börjat med, kanske lite bara men inte mycket.
Det hade varit superkul att träffas nångång! Vart kvittar, bara att träffa andra! Dock ska jag varna för att min gosse har en tendens att explodera ibland och skrika som en tok så om jag ursäktar mig och skyndar mig ifrån är de därför... hatar va ute när han börjar skrika... känns som folk dömmer mig...
Min tjej kan också få sina utbrott när det är som minst lägligt
Jag hoppas inte folk bryr sig så mycket för en så liten bebis kan ju inte rå för om den skriker, det är ju inte så man kan säga till bebisen nej men sluta nu och så gör den det
Värst är det typ när man sitter på tåget eller bussen eller så, för då kan man ju inte bara hoppa av heller. Men jag har ju själv i många år innan jag fick barn stått ut med barnskrik på tåg och flyg och bussar så nu är det min tur tänker jag.
Det är därför som jag gillar att gå på cafeer som är specifikt baby cafeer eftersom att folk som går dit och fika vet att det finns bebisar där som kanske skriker
Alla barn skriker det är det ända sättet dem kommunisera, tänker man så, så känns det faktiskt bättre:). Men förstår vad ni menar, jag tycker oxå att det är jobbigt när min son skriker. Specielt när man är bland folk man inte känner.
Tycker att vi kan ta vår träff nångång nästa vecka, så folk hinner att läsa och planera lite? Sen är det kanske oxå bra att vi kolla på väderprognosen..:D man vet aldrig när det blir storm..hehe. Så säg bara tid och plats. Min lokalsinne är inte super bra så jag får kolla upp vart det ligger.
Haha, känner igen mig i era beskrivningar :)
När det minst passar för en själv då passar det som bäst för den lilla att få ett utbrott....
Var på Ikea igår och då skulle såklart den lilla skrika som bara den, när jag fått nog och insåg att det var lika bra att vända och gå till bilen så somnade hon :)
Fast å andra sidan få man tänka på att det är deras sätt att kommunicera och att de försöker säga att de vill nåt/att nåt är fel.... (om man bara visste vad...)
Tycker oxå vi ska ta en träff snart nån gång. Man ska nog undvika tider när det är som mest folk ute; som typ frukost och lunch. Annars får väl folk bara vänja sig vid lite skrik. Och är vi flera styckna med skrikande bebisar så kan vi stötta varandra :)
hej får man lov att hoppa på denna tråd :)
är en rätt nybliven mamma har en son på ca 1,5 månad :)
Hej!
Jag vill också gärna hoppa på den här tråden! Sitter vid datorn med en sovandes 2-månaders tjej i vagnen bredvid mig o försöker fördriva lite tid. Härligt att hon sover.. men jag har ju tråkigt!
Klart man får hoppa på denna tråd :).
Ju fler vi är desto roligare.
Känner ni "nya" till några bra babycaféer i Malmö?
Tyvärr inte.. Men jag skulle inte ha nåt emot att känna till några. Jag har börjat lämna vagnen utanför och bara bära in liggdelen, då tar man inte lika mycket plats.
Var inne på Entré idag och gjorde av med pengar (alldeles för lätt hänt när man har tid över). På ett av cafeerna var det 6-7 barnvagnar parkerade. Så plats finns det, men mysfaktorn kunde vara högre. Är inte så förtjust i att sitta mitt i ett köpcentrum där alla går. Men det kanske bara är jag som tänker så.