Mammalediga i Malmö
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Verkar inte som att hemsidan finns...nyaste jag hittade var från början på 2009.
Oki doki...jag kollade nämligen inte själv på sidorna innan jag publicerade länken här och därför får vi leta vidare helt enkelt nya ställen i stan...vi kanske hittar något som passar...
Hej,
Vi tänkte gå till ett Babycafé vid Paulikyrkan imorgon onsdag. Det öppnar kl 13:00 så vi tänkte ses kl 12:50 vid den sidan av kyrkan där restaurangen T-bone ligger.
Är det nån mer som vill hänga med?
Meddela oss isf här så vi vet hur många vi blir och vem vi ska vänta på.
Hej alla!
Är detta månne fika - promenad intresserade mammor i malmö???
Jag är helt dagis otajmad med mina mamma bekanta så det vore kul att träffa andra!!
Jag är själv snart 33 och har en grabb på 2.5år och en som är 3½månad.
Dagisotajmad som att förmiddagar passar bäst? jag är så...Lämnar 9 och hämtar 15.
Dagisotajmad så att när jag har storakillen på dagis och är ensam med bebisen - som oneklegien är mer fikvänlig än trotsiga 2.5åringen - så har de bekanta mammorna sina stora hemma. Vi går omvarandra så att säga.
Men det du säger stämmer också bra 9-15 är stora grabben på dagis varannan dag....mycket klurigare att få planerna att funka med andra mammalediga med barn nummer två.....
HAr ni här träffats mycket? Fika eller öppenförskola? HAr ni hittat en bra öppen förskola är det ju guld för då kan ju stora killen hänga på lite lättare
Jag var med förra veckan. Jag har bara gått till den vid folkets park, men där är det för populärt..Man sitter som sill i tunnan på sångstunden...
Vi har träffats några gånger och fikat samt besökt den öppna förskolan i folkets park 1 gång. Håller med om att den är lite sådär, barnen är nog lite för små än och blir stressade av att där är så mycket folk... Men sångstunden var uppskattad.
Imorgon ska vi som sagt besöka ett babycafé för barn 0-1 år vid Pauli kyrkan som håller på mellan kl 13:00 - 15:00.
Det är ju inte sagt att vi bara ska träffas på eftermiddagarna, vi kan lika gärna träffas tidigare när ni som har barn har dem på dagis.
Hej på er.
VAr jätte kul o träffa er i torsdags.
Hade gärna följt med imorgon med Felix har blivit så förkyld=( Hostar o är täppt så vi får vara hemma o ta det lungt istället. Men följer gärna med nån annan dag.
OK.
Men har naturligvis (suck) storakillen hemma imorgon så kan inte komma på 0-1 baby cafe....
Hoppas vara bättre tajmad till er nästa date