• Paula80

Mammalediga i Malmö

Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
    Har en liten dotter på snart 2 månader.

• Svar på tråden Mammalediga i Malmö
  • norgesessan

Hejhej, det går nog bra. Kul med ennu fler lite större..(Roligt med så olika åldrar med, som det är i denna gruppen).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Amnas
    Oj vilken grupp! Det är många som skall ses. Man kan ju ställa barnvagnarna utanför i och med de stora glaspartierna längs med hela caféet. Vilket jag tror kommer underlätta...

Jag har följt denna tråden ett tag utan att deltaga. Har inte vetat om jag kunnat deltaga på onsdag. Som det ser ut nu så kan jag då och hoppas att det är ok att haka på?

Jag har en dotter på 6 mån och jag är 32år.

Är det kl 10 eller 11? Det bestämdes kl.11 från början. Kanske är bra att en del i alla fall tar plats tidigt.
    Fika Onsdagen den 10 Mars kl 11 på Entré på Waynes
    Lybe
    Tholie
    Paula80
    norgesessan
    Selmica
    Melle
    Stumpan84
    msRose
    Hannal77
    CeB
    Amnas
  • CeB

Är det någon som vet om det finns möjlighet att värma barnmat på Waynes? Har aldrig varit där själv. Ser fram emot imorgon. {#lang_emotions_smile}

• Paula80

Hej tjejer,

Verkar som om vi kommer bli några stycken som ska fika imorgon :).
    Vad är egentligen bestämt? Klockan 10 eller 11? Eller är det så att vissa kommer 10 och andra 11?

Har varit och spanat lite på Waynes i förra veckan och med tanke på hur många vi blir så kanske det kommer va lite problematiskt med alla barnvagnar imorgon...
    På ena sidan Waynes kan man ställa vagnarna längst med fönsterna men där kan man också bara sitta 6 personer... På andra sidan Waynes kan man iof sitta fler, men då blir det lite mer problem att få plats med alla vagnar.
    Sen vet jag inte vad Waynes tycker om att vi kommer med så många vagnar, de profilerar sig inte direkt som något barnvagnscafé.
    Tänkte bara informera så att vi/ni är medvetna om detta och så vi kanske börjar fundera på en plan B om Waynes inte skulle funka...

Annars är Pauli Babycafé ett bra alternativ - massa plats för både barnvagnar och mammor. Visserligen öppnar de senare, klockan 12:50.
    Kan vara ett alternativ för dem som tycker klockan 10 eller 11 är för tidigt och hellre vill komma till Pauli klockan 12:50?

• Lybe

Hej!

Det var jag som föreslog att vi skulle träffas  10 då jag tror att det blir svårt o få plats nånstans kl 11.

Jag hade gärna träffats på babycafet istället, men jag hämtar min stora tjej kl 14, så hinner tyvärr inte det.
    Men är det nån som vill träffas vid 10 o se om vi får plats på waynes?

Kollar in om en stund o ser om träffen blir av!

• CeB

Jag kan absolut tänka mig att ses på Pauli Babycafé. Den tiden passar nästan oss bättre för då hinner vi få i oss lite lunch innan vi sticker, och så kommer nog min dotter att vara lite piggare. Är det svårt att hitta dit?

• Paula80

Vi som ska till Pauli Babycfé kan ses kl 12:50 utanför St Pauli Kyrka (den stora kyrkan i närheten av Värnhem).
    Vi kan ses på den sidan kyrkan som ligger mot Föreningsgatan.

Hur blir det nu? Hur många går till Waynes?

• norgesessan

Jag vill promenera/fika, det behöver inte bli på Waynes om det blir många som inte kommer... Är inte så mycket för babycafe...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Stumpan84

Jag får tyvärr hoppa över för ja ska hjälpa en kompis me å passa hennes barn medans hon e på arbetsintervju och de e 11.30 och vet inte när vi är klara... men en sen eftermiddagspromenad?

• msRose

Måste tyvärr stryka mig pga hostig bebis, vill inte smitta nån
    Hoppas på att kunna vara med en annan gång snart

Fika Onsdagen den 10 Mars kl 11 på Entré på Waynes
    Lybe
    Tholie
    Paula80
    norgesessan
    Selmica
    Melle
    Stumpan84
    Hannal77