• Paula80

Mammalediga i Malmö

Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
    Har en liten dotter på snart 2 månader.

• Svar på tråden Mammalediga i Malmö
  • Hannal77

Jag hoppar gärna på! Har inte varit med innan men hoppas att det går bra ändå!

Fika Onsdagen den 10 Mars kl 11 på Entré (var  på entre möts vi?)
    Lybe
    Tholie
    Paula80
    norgesessan
    Selmica
    Melle
    Stumpan84
    msRose
    Hannal77

• pewe

Hej,
    jag hänger också gärna med ut och träffar andra mammalediga. Bor i stockholm i 2 veckor till men sedan går flyttlasset till Malmö. Är 33 år och min dotter heter Isabella och är 1 år, vi kommer att bo i Limhamn. Känner inte så många i Malmö förutom min mans familj och vänner så jag ser fram emot att träffa nya "egna" vänner och mammor!

• norgesessan

Pewe, kul med en jamnårig Nästan samma namn med

Jag flyttade hit för 7 år sen, men det har gått trögt för min del..De bekanta/vänner jag har jag hittat via barnen...

Hade varit lättare om man hade gått gymnasiet här... I Högskolan hann jag inte få riktiga vänner, men blev ju känt med många där....

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • pewe

ja 30 el 33 och isabella/isabelle - det är ju typ samma . Var bor ni? Trivs du i malmö? Jag kommer ursprunglingen från norrbotten men har bott i stockholm i 13 år så det här är andra gången jag lämnar en massa vänner bakom mig. Det brukar alltid lösa sig och man hittar härliga nya människor men det är oftast lite tufft i början så det känns lite läskigt nu när det närmar sig.

Men som sagt, jag träffas gärna så snart jag är på plats! Måste lära känna min nya hemstad så guidning kan behövas...

• norgesessan

Bor på Södervärn. Jag trivs bra, skulle dock önska att Malmö fanns i Göteborg..saknar familjen, och möjligheten att åka hem över helgen, det funkar inte när det handlar om 60 mil..

• norgesessan

Hör av dig när du vill promenera, så kan jag visa dig lite...När ni har kommit i ordning.

• pewe

Nu inser jag ju att din dotter är nästan exalt lika gammal som min. Har fortfarande inte fattat att det är 2010 så jag blev lite snurrig! Du är det verkligen samma ålder och samma namn
    Hör av mig när vi är på plats!

• Lybe

Åh vad kul att så många vill träffas=)

Funderar på om vi kanske ska träffas kl 10, iallafall de som kan komma till den tiden annars är det nog svårt o få plats nånstans?. Tror kanske att wayns(heter det va?) blir bäst kan man ställa vagnarna längs med fönstret, de har ju en lång soffa så att alla kan sitta tillsammans, vad tror ni?

Isåfall kan vi ju träffas där.

Eller han ni nåt annat förslag?

• Tholie
    Lybe skrev 2010-02-26 12:33:35 följande:
    Åh vad kul att så många vill träffas=)Funderar på om vi kanske ska träffas kl 10, iallafall de som kan komma till den tiden annars är det nog svårt o få plats nånstans?. Tror kanske att wayns(heter det va?) blir bäst kan man ställa vagnarna längs med fönstret, de har ju en lång soffa så att alla kan sitta tillsammans, vad tror ni?Isåfall kan vi ju träffas där.Eller han ni nåt annat förslag?
    Tror också att Waynes blir bäst - det var det jag spontant tänkte på när jag såg hur många vi skulle bli. Jag ska knata förbi där o kolla läget nästa gång jag är på Entré, är där och springer rätt ofta

Men jag funderar på om jag ska skippa vagnen o bara ta sele om vi blir så många. En vagn mindre att parkera i så fall. Förutsatt att min lilla solstråle har ett humör som matchar den idén.
Svar på tråden Mammalediga i Malmö