Mammalediga i Malmö
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
Har en liten dotter på snart 2 månader.
Hej
Vi kan ses senare me om det passar bättre. Jag måste vara hemma till kl 14, tar mig ca 15-20 minuter o gå så kl 13 känns lite sent för mig.
Men ta en tid som passar de flesta så kommer jag om jag hinner.
Hoppas att ni mår bra alla.
Vore kul om ni ville skriva hur gamla era små är, har inte riktigt koll.
Min lilla Felix är 2½månad, han är född 26/11
Kram
Hej alla,
Här är en till mammaledig som gärna hänger med och fikar. Har lilla Sixten på 6 veckor och Elvira som är snart 3. Har ingen mammagrupp på min BVC och saknar lite att ha någon att prata småbarnsproblem med eller bara för promenader! Hoppas att det är ok att jag hänger på. Vi kan tyvärr inte nästa vecka men nästa gång passar säkert bättre
Var bor ni? Jag har nog också ca. 45 minuter till entre, lite vel långt om jag ska lämna barnen först dock...Då tar jag nog hällre bussen
Tar mig 25-30 minuter från dörr till dorr, till stenkulaskolan. (Där sonen går).
Vårt BVC hade häller ingen föräldragrupp denna gången...Inte med ettan hällre, då gick jag vid folkets park...
Först när tvåan föddes fick jag vara med i en föräldragrupp....Har dock inte kontakt med någon därifrån längre, förutom en jag kände sen innan.
Hej på er!
Ni har väl bokat in tisdagen i era kalendrar nu?
Tiden verkar lite oklar - för min del är jag väldigt flexibel. Jag bor ungefär 50 steg från Entré så det tar inte så lång tid att gå dit..
Det finns en tid till som är aktuell - i morgon (läs torsdag) kl 14. Platsen vi ses på är vid triangeln, ingången vid mcdonalds. Någon som hänger på? Skriv gärna här så vi vet hur många vi blir, då riskerar vi inte att gå ifrån någon som kanske råkar bli 3 minuter sen... Jag antar att jag inte är den enda som har fått inse att man inte tidsplanerar en tremånaders så lätt..?
Jag hänger gärna på idag kl.14.00 vid Triangel. Vi ses...
Jag ska också forsöka att hänga på..
Ska ni fika eller gå runt på stan, funderar på om jag ska följa med o ta med min stora tjej, om det är ok?
Jag föredrar som regel promenera, men är det för kallt är det bättre att vara inomhus...
Jag tar med lillan (1 år). 4 åringen klarar inte av kylan nu för tiden, så han lämnar jag hemma...