• Paula80

Mammalediga i Malmö

Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
    Har en liten dotter på snart 2 månader.

• Svar på tråden Mammalediga i Malmö
  • msRose

jag är ju 30+, 33 i år närmare bestämt. Har en sambo som jobbar skift såjag är också ensam med kidsen rätt ofta. Mina pojkar är 2.5år och 3månader. Bor i malmö VH

• Selmica

När och var är det nästa träff? Jag missade träffen förra gången eftersom jag hade gäster hemma...Hur hade ni det på förra träffen??? Var stället mysigt som ni var på???

Kanske vädret tillåter inte att träffas så ofta nu förtiden men vi får hoppas att det blir soligare och varmare snart eller hur :)

• Tholie
    Selmica skrev 2010-02-20 10:48:38 följande:
    När och var är det nästa träff? Jag missade träffen förra gången eftersom jag hade gäster hemma...Hur hade ni det på förra träffen??? Var stället mysigt som ni var på???Kanske vädret tillåter inte att träffas så ofta nu förtiden men vi får hoppas att det blir soligare och varmare snart eller hur :)
    Skulle tro att det blir nästa gång någon tar initiativ och hittar på en tid
    Förslag?

Jag missade också förra träffen, en massagetid med barnvakt hade väldigt hög prio i min kalender. Kändes som ett rätt bra alternativ måste jag säga...
  • Paula80

Det blev ingen träff sist pga sjuka barn och föräldrar :(
    Nä, vädret är inte det bästa just nu, men så länge det inte är snöstorm så finns det inte mycket mer som kan hindra mig och den lilla från att ta en fika...

Har du nåt förslag på när nästa träff kan vara?

Känns lite som om tråden kommer att dö ut om inte någon tar tag i när och var vi ska träffas...

• Melle

Hej, är också en föräldraledig Malmöbo med en son på 2 månader. Träffar gärna andra med barn för att fika, promenera eller dylikt. Hänger med på det mesta - kom gärna med förslag, jag är nybörjare på det här med att vara barnledig ;)

• Lybe

Jag vill gärna träffa er igen, Felix ska ta spruta på onsdag så jag vet inte hur han bli efter det...så jag vågar inte boka in nåt den här veckan o nästa vecka ska vi hem till mina föräldrar.

Så om två veckor kan jag=)
    jag föreslår en fika på entre på onsdagen vid 11? Nån som vill o kan?

• Selmica

Jag träffas hellre i stan...jag föreslår nu på onsdag kl.12.00 vid Triangeln...vi kan ta en gemensam promenad enda till Gustav och fika sen på Hansa där när i deras restaurang på nedre våningen....Vad sägs om det???? Någon som är intresserad???

• Paula80

Nu på onsdag ska vi iväg till bvc och sjukgymnasten så det blir tyvärr ingen lunch/eftermiddagsfika för oss.
    Bestämmer ni er för att ses en annan dag så följer vi givetvis med.

• Tholie
    Lybe skrev 2010-02-22 12:59:53 följande:
    Jag vill gärna träffa er igen, Felix ska ta spruta på onsdag så jag vet inte hur han bli efter det...så jag vågar inte boka in nåt den här veckan o nästa vecka ska vi hem till mina föräldrar.Så om två veckor kan jag=)jag föreslår en fika på entre på onsdagen vid 11? Nån som vill o kan?
    Hm, jag får det här till den 10 mars, tänker jag rätt då?
    Jag skriver in det i kalendern och håller tummarna för att ingen förkylning eller annat dyker upp och stör!! Har varit lite sånt och hälsat på oss på slutet...

Nån mer?
  • Lybe

Ja den 10mars, kunde kanske vara bra o skriva ett datum istället=)

Jag hoppas också att vi slipper fler förkylingar nu, Felix är inne på sin andra.

Svar på tråden Mammalediga i Malmö