• Achillea

Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!

Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat.
    Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd.
    Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen.
    Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt.
    Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta.
    Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 13:01
    Eftersom många efterfrågar min vikt, längd samt vad jag tränar så skriver jag det här, så det är synligt så ni slipper leta i tråden efter dessa svar.
    Min startvikt var 73 Kg, just nu väger jag 64 kg och har som mål att nå 60 kg sedan är jag nöjd. Är även 163-164 lång. Angående mat så äter jag ungefär samma som tidigare, dvs ca 4 -5 mål om dagen. Jar tagit bort all dricka, godis och skräpmat, har även dragit ned på kolhydrater och ersätter det med grönsaker.

• Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!
  • Achillea
    Pallas skrev 2009-11-21 23:52:46 följande:
    Hur ser en matdag ut i dag, vad gäller kaloriintag och fördelning av näringsämnena?
    Har jag inte tänkt på, äter lika som tidigare dvs frukost, lunch, middag och kvällsmål men har dragit ned på potatis,pasta ris och ersatt det med mer grönsaker ect.
    Är ju konstant mätt också.

Har noll koll på kalori intaget men skulle tippa på att det ligger runt 1500.
  • Pallas

Det låter iaf bra. Mitt tips är iaf att göra en hälsokontroll och berätta om din snabba viktminskning.

• Achillea
    Pallas skrev 2009-11-21 23:58:16 följande:
    Det låter iaf bra. Mitt tips är iaf att göra en hälsokontroll och berätta om din snabba viktminskning.
    Jo får väl göra det, har väl alltid haft lätt att gå ned i vikt och nu när jag slutat förpesta min stackars kropp med alla onyttigheter samt börjat träna så rinner det av en. Får hoppas det inte påverkar kroppen negativt.
  • Pallas

Förlåt, jag menar inte att låta kritisk och sur, jag är bara rädd om dig.

• Achillea
    Pallas skrev 2009-11-22 00:02:18 följande:
    Förlåt, jag menar inte att låta kritisk och sur, jag är bara rädd om dig.
    Nej men jag har inte uppfattat dig som kritisk och sur, absolut inte så du behöver inte be om ursäkt
  • Rosagul
    Pallas skrev 2009-11-21 23:47:20 följande:
    Hade du sju kilos övervikt innan alltså? Förstår att det måste kännas skönt att gå ner i vikt, men detta låter verkligen inte sunt. 7 kilo på tio dagar är en extremt snabb viktminskning och riskerar påverkan på njurar och hjärta.
    oj, hur påverkar det njurar och hjärta (lite mer ingående)?
    menar du att de får "jobba" mer

*nyfiken*
  • Gravid 89

Grattis TS!

Jag är tyvärr sockerberoende, önskar att jag inte var det inte bra för varken hälsan eller tänderna!

Men jag har dock inte behov att gå ner i vikt, väger 48 kg och är 1.66 lång, men vill gärna bli av med sockerberoendet i alla fall...

• Andreas tjej

Några frågor TS:

1. Vad vägde du från början och vad väger du nu?
    2. Längd?
    3. Vad tränar du?

• Love74

Kul att läsa din tråd! Stort grattis till dig! Hoppas att du inte återfaller i dina gamla vanor när du väl har nått ditt mål. Lycka till tjejen!

♥ Felix 051105 ♥ ♥ BF 100321 ♥
  • så mycket bättre

Andreas tjej skrev 2009-11-22 09:14:11 följande:

Några frågor TS:1. Vad vägde du från början och vad väger du nu?2. Längd?3. Vad tränar du?
    Du får svar på allt tidigare i tråden, bara att klicka på [visa endast] bredvid TS namn!
Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!