• Achillea

Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!

Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat.
    Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd.
    Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen.
    Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt.
    Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta.
    Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 13:01
    Eftersom många efterfrågar min vikt, längd samt vad jag tränar så skriver jag det här, så det är synligt så ni slipper leta i tråden efter dessa svar.
    Min startvikt var 73 Kg, just nu väger jag 64 kg och har som mål att nå 60 kg sedan är jag nöjd. Är även 163-164 lång. Angående mat så äter jag ungefär samma som tidigare, dvs ca 4 -5 mål om dagen. Jar tagit bort all dricka, godis och skräpmat, har även dragit ned på kolhydrater och ersätter det med grönsaker.

• Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!
  • så mycket bättre
    sonen08 skrev 2009-11-20 17:34:03 följande:
    det tar 3 veckor innan sockret är ur kroppen har jag fått höra. så klarar man sig utan de i 3 veckor är man av med beroendet
    sockret försvinner på en gång, det stora problemet sitter i hjärnan. tyvärr
  • LillTussa

Grattis! Grymt impad! Det var strongt gjort!

Dollypolly: ät frukost som en kung, lunch som en bonde och middag som en fattig.. Frukosten är viktigaste målet för dagen och sätter igång förbränningen! När jag började äta riktig frukost försvann några kilo utan att jag ansträngt mig, åt havregrynsgröt med kanel (bidrar till långsammare nedbrytning av kolhydrater), frukt och kaffe (av gammal vana).. Funkar tipptopp, nu är det bara resten kvar, men jag brukar tänka små förändringar som håller i längden! Snart är det kvällsätandet av godis som ryker..

• så mycket bättre
    LillTussa skrev 2009-11-20 22:24:54 följande:
    Grattis! Grymt impad! Det var strongt gjort! Dollypolly: ät frukost som en kung, lunch som en bonde och middag som en fattig.. Frukosten är viktigaste målet för dagen och sätter igång förbränningen! När jag började äta riktig frukost försvann några kilo utan att jag ansträngt mig, åt havregrynsgröt med kanel (bidrar till långsammare nedbrytning av kolhydrater), frukt och kaffe (av gammal vana).. Funkar tipptopp, nu är det bara resten kvar, men jag brukar tänka små förändringar som håller i längden! Snart är det kvällsätandet av godis som ryker..
    Det där tycker jag är svårt, jag blir JÄTTEhungrig på bara nån timme om jag äter havregrynsgröt! Jag gör det i omgångar bara för att jag vet att det är en bra frukost men jag klarar inte att stå mig längre än till max 9 om jag ätit vid 7. Finns det nåt man kan göra för att det ska ta lite längre tid att bli hungrig?
  • Bam

Jag hoppas att ni i tråden fattar att det är omöjligt att gå ner 7 kg fett på 10 dagar? Krävs lite mer.

Sometimes when i´m alone i google myself.
  • LillTussa

Ah, okej ja då är det svårt. Jag håller mig jättemätt länge, äter en portion fibergröt och så 2 frukter o massor med kanel på för att jag hörde av dietist att det ska förlänga mättnadskänslan då kanelen ska bidra till långsammare nedbrytning av kolhydraterna.
    Men man är ju olika som personer så det som funkar för mig kanske inte funkar på alla.. Men frukost är ju klart viktigaste målet.. (säger den som inte åt frukost på 10 år o sen blev övertalad": läs: utskälld: av läkare att börja pga magkatarren..)

• Barcelona08

Tips om man inte håller sig mätt på havregrynsgröt (vilket jag inte heller gör) är att äta något mer proteinrikt till, t ex ett ägg eller en proteinshake. Ev. mer fett, t ex lite smör i gröten.

Vet måånga som inte kan äta gröt för att magen knorrar högt efter någon timme bara, medan vissa andra säger att de blir jättemätta - roligt att det är så olika

• EliLeoMa
    Bam skrev 2009-11-20 22:32:00 följande:
    Jag hoppas att ni i tråden fattar att det är omöjligt att gå ner 7 kg fett på 10 dagar? Krävs lite mer.
    Vad spelar det för roll, egentligen? TS tappar sju kilo på vågen och ser garanterat skillnaden själv i spegeln. Det är ju superbra! Om det är vätska eller fett eller slagg är väl skit samma.Fortsätt såhär så kommer du snart till ditt mål TS! När det resultatet saktar in så plussa på med mer träning och fortsätt äta bra!
  • Achillea
    Det kanske inte är fett vad vet jag men på vågen står det minus 7 kg samt att mitt midjemått minskat med ca 12 cm, och det är jag super nöjd över.
    Och heller inte konstigt att det rasar av mig med tanke på att jag tränar mellan 60-90 minuter per dag, går ut och går raskt i en timme samt äter mindre kolhydrater och lagt av med allt skräm jag åt innan. Med tanke på hur mycket jag smällde i mig så är jag fortfarande förvånad över att jag inte lagt på mig mer än ca 10 kg övervikt
  • Achillea
    Mina72 skrev 2009-11-20 19:31:41 följande:
    Vad skoj för dig!!! Ett stort GRATTIS!!! Du får bli min insperationkälla!Jag ska lägga om min kost på söndag. Och böjra träna, å sluta röka.
    Tack
    vaniljsemlan36 skrev 2009-11-20 21:46:05 följande:
    Om något låter för bra för att vara sant, så är det troligen så...Jag tappade 16 kg på ungefär 4 månader. Det motsvarade ca 0,8-1,0 kg i veckan. Det tycker jag är mycket och det lyckades jag även behålla eftersom viktminskningen var fett och inte vätska.
    Skönt att du tappat 16 kg, måste vara underbart.
    Visst kanske det låter för bra för att vara sant, är själv chockad men min tanke är att fortsätta detta levende främst för att jag mår så mycket bättre av att äta bra mat, framförallt är jag mycket piggare, till och med hude har blivit bättre. Så jag är rätt säker på att jag kommer behålla denna vikt, har valt att prioritera om i mitt liv även då jag har barn hemma och vill gärna föregå med ett gott exempel
    ThisIsMe skrev 2009-11-20 21:50:48 följande:
    Grattis!!Vill du avslöja vilka hemmaövningar du kör? Jag vill så gärna få ihop ett bra hemmastyrketräningsprogram.
    Bifogade jag inte en länk tidigare upp i tråden?
    Ska kolla annars länkar jag den igen då jag gör många av dessa övningar hemma, plus några jag mins från då man styrketränade
    Bemidii skrev 2009-11-20 22:06:43 följande:
    Ts, vad äter du till frukost? Det är just frukosten jag styper på varje gång jag försöker.
    Frukosten har varit min största fight då jag inte ätit frukost på säkert 6 år. Men nu blir det främst naturell youghurt och cornflakes i, med hårt bröd till. Eller ibland gröt eller enbart hårt bröd. Ibland äter jag fruktsallad också så är lite olika
  • ThisIsMe
    Självklart förstår alla det! Men vad spelar det egentligen för roll? Vätska och tarminnehåll p.g.a. felaktig kost är ju också något som får en att se tjock ut och som man inte har något emot att bli av med.
Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!