• Achillea

Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!

Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat.
    Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd.
    Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen.
    Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt.
    Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta.
    Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 13:01
    Eftersom många efterfrågar min vikt, längd samt vad jag tränar så skriver jag det här, så det är synligt så ni slipper leta i tråden efter dessa svar.
    Min startvikt var 73 Kg, just nu väger jag 64 kg och har som mål att nå 60 kg sedan är jag nöjd. Är även 163-164 lång. Angående mat så äter jag ungefär samma som tidigare, dvs ca 4 -5 mål om dagen. Jar tagit bort all dricka, godis och skräpmat, har även dragit ned på kolhydrater och ersätter det med grönsaker.

• Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!
  • Hej hopp i blåbärsskogen

Inte för att vara osjysst men tycker du verkligen att 60 kg är din optimalvikt? Min erfarenhet genom flickvänner och tjejkompisar är att man måste ner under 20 i bmi för att få en riktigt snygg kvinnlig kropp. Vid 60 kg har du 22.31 i bmi, vid 53.8 kg har du 20 i bmi!

Bara en tankeställare.

• Tandborste

Hej hopp i blåbärsskogen.... En fråga bara: Har du käkat taggtråd eller?? :/
    Mår du så dåligt själv så du fösöker trycka ner andra för att må bättre??

• Hej hopp i blåbärsskogen
    Tandborste skrev 2010-01-02 02:35:59 följande:
    Hej hopp i blåbärsskogen.... En fråga bara: Har du käkat taggtråd eller?? :/ Mår du så dåligt själv så du fösöker trycka ner andra för att må bättre??  
    Asså jag förstår att det måste vara svårt att ta till sig men jag menar inget illa med det ajg skrev, jag talar om fakta utifrån mitt eget perspektiv. Tycker du att en kvinna med över 22 i bmi har ett riktigt snyggt hip-waist ratio? Om du svarar ja på den frågan får du gärna bifoga bilder och/eller kommentarer på varför det är snyggare.

OT: Vidare är barn till kvinnor med lågt hip-waist ratio överlag smartare än de vars mammor har ett högre värde [Evolution and Human Behavior, 4 oktober 2007].
  • Achillea
    Hej hopp i blåbärsskogen skrev 2010-01-02 02:29:43 följande:
    Inte för att vara osjysst men tycker du verkligen att 60 kg är din optimalvikt? Min erfarenhet genom flickvänner och tjejkompisar är att man måste ner under 20 i bmi för att få en riktigt snygg kvinnlig kropp. Vid 60 kg har du 22.31 i bmi, vid 53.8 kg har du 20 i bmi!Bara en tankeställare.
    60 kg är för mig normal vikt, jag kan aldrig gå efter bmi då det inte stämmer överens med mig.
    Skulle jag ha 20 i bmi skulle jag vara på gränsen till anorexi, och det tycker inte jag är snyggt. Jag kan ladda upp en bild på hur jag såg ut när jag vägde 50 kilo och var totalt utmärglad ( där jag stämmer överens med den bmi som du anser vara snyggt ), och nej jag vill inte se ut så igen. Denna viktminskning är gjord enbart för mig själv och ingen annan, så jag tar inte åt mig av ditt inlägg.
  • Themis

Hej hopp i blåbärsskogen: Skit på dig ärligt talat, BMI 22 är helt ok, det kallas även NORMALT, till skillnad från pinnsmalt.

Viss skillnad också på vad som är realistiskt fram tills man är 25 år och efter 35 med barn, faktiskt.

Jag skulle se ut som fan om jag vägde samma nu som vid 18, även om jag då hade 90-60-90 i mått.

• The Biggest Loser

ts jag vill inte dansa på din parad men det är nog väldigt mkt vatten. Men fortsätt o kämpa på.

51% sweet heart, 49% bitch; all woman!
  • Achillea
    The Biggest Loser skrev 2010-01-02 13:07:55 följande:
    ts jag vill inte dansa på din parad men det är nog väldigt mkt vatten. Men fortsätt o kämpa på.
    Kan hända att det var mycket vatten och slagg produkter, men viktnedgången har varit bestående och tappar mer vikt hela tiden
    Har även mätt mig och det är stor skillnad, så saksamma vad det var som åkte, jag gick ner i vikt i alla fall
  • Achillea

Hej hopp i blåbärsskogen

Jag har nu lagt upp en bild på mig själv då jag led av ätstörningar och vägde runt 50 kg, alltså inom bmi skalan du tycker är snyggt. Tycker du jag var snygg då? Jag tycker jag såg för jävlig ut faktiskt.

• Stinky
    Achillea skrev 2009-11-20 15:17:27 följande:
    Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat.Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd.Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen.Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt.Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta.Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 13:01Eftersom många efterfrågar min vikt, längd samt vad jag tränar så skriver jag det här, så det är synligt så ni slipper leta i tråden efter dessa svar.Min startvikt var 73 Kg, just nu väger jag 64 kg och har som mål att nå 60 kg sedan är jag nöjd. Är även 163-164 lång. Angående mat så äter jag ungefär samma som tidigare, dvs ca 4 -5 mål om dagen. Jar tagit bort all dricka, godis och skräpmat, har även dragit ned på kolhydrater och ersätter det med grönsaker.
    Tyvärr, men helt fel att går ned i vikt på. Du kommer troligtvis gå upp ganska snabbt igen.
  • Achillea
    Stinky skrev 2010-01-02 13:16:03 följande:
    Tyvärr, men helt fel att går ned i vikt på. Du kommer troligtvis gå upp ganska snabbt igen.
    Varför skulle jag det?
    Fortsätter som sagt att gå ner i vikt, väger nu 60 kg och äter mig mätt varje dag utan skräpmat och godis Så under denna tid har jag totalt tappat  13 kg.
Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!