• Achillea

Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!

Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat.
    Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd.
    Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen.
    Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt.
    Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta.
    Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 13:01
    Eftersom många efterfrågar min vikt, längd samt vad jag tränar så skriver jag det här, så det är synligt så ni slipper leta i tråden efter dessa svar.
    Min startvikt var 73 Kg, just nu väger jag 64 kg och har som mål att nå 60 kg sedan är jag nöjd. Är även 163-164 lång. Angående mat så äter jag ungefär samma som tidigare, dvs ca 4 -5 mål om dagen. Jar tagit bort all dricka, godis och skräpmat, har även dragit ned på kolhydrater och ersätter det med grönsaker.

• Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!
  • na96gen

Achiella: Grattis !! superduktigt
    kram

• Achillea
    Stinky skrev 2010-01-02 18:09:17 följande:
    Givetvis ska du inte fortsätta skräpmat och dra ned lite åt gången. Jag misstänker dock att du haft mkt vatten i kroppen om du gått ned så mkt i vikt utan någon som helst svältkur och inte stressat kroppen varje dag med träning.
    Jag tror inte det har varit så mycket vatten faktiskt, borde man ju ha märkt genom att ha gått på toa mycket, dock tränade jag ca 1 timme per dag, fast inte på gym utan hemma, lite sittupps och grejjor för att stärka musklerna.
    Men ja jag fortsätter att stadigt gå ner i vikt sammtidigt som jag mår bättre, är piggare och har bättre flås
    na96gen skrev 2010-01-02 19:21:15 följande:
    Achiella: Grattis !! superduktigt kram
    Tack snälla
  • Stinky
    Achillea skrev 2010-01-02 19:33:31 följande:
    Jag tror inte det har varit så mycket vatten faktiskt, borde man ju ha märkt genom att ha gått på toa mycket, dock tränade jag ca 1 timme per dag, fast inte på gym utan hemma, lite sittupps och grejjor för att stärka musklerna.
    Men ja jag fortsätter att stadigt gå ner i vikt sammtidigt som jag mår bättre, är piggare och har bättre flås  
    Missförstå mig rätt. Jag missunnar dig absolut inte viktnedgången, men går man ned i vikt på fel sätt så brukar man oftast inte kunna behålla slutvikten särskilt länge då det är svårt att ändra sina vanor för resten av livet. De allra, allra flesta misslyckas med bantningar, därav jojo-effekten. Jag säger inte att du inte kommer att klara av det här, men statistiken säger emot dig. Sen måste du låta kroppen vila för att kunna återhämta sig. Det räcker med att du går på promenader 2-3 ggr i veckan en timme i veckan för att det ska ge resultat och vara skonsamt mot kroppen. En timme per dag är överdrivet och kommer att göra mer skada än nytta till slut.
  • Achillea
    Stinky skrev 2010-01-02 21:44:11 följande:
    Ja då får väl statistiken säga emot mig då, jag tränade bara hart de första veckorna, nu tränar jag kanske 2-3 gånger i veckan rör sig om pass på 30 minuter. Dvs hemma övningar, sedan blir ju promenader ett måste då vi bor en bit från affärerna ect. Jag har alltid haft hög förbränning mer n det normala, dock avstannade det efter att jag fick barn. Men verkar som det kommit igång igen, därför går det kanske lättare. Jag trivs med min nya matstill och av att röra mig mer, då jag känner att jag mår bra. Går fortfarande stadigt ner i vikt.
    Jag tror inte det kommer bli några problem att hålla vikten eftersom att träningen inte går till överdrift och jag dessutom äter mig proppmätt varje dag
  • Anton Chigurh

Nu är jag absolut inte ute efter att förstöra för dig, Achillea, utan vill bara förklara fakta.

Låt oss säga att du förbrukar runt 2 000 kcal/dag ( inte mycket, men inte lite heller) då blir det ca 20 000 kcal på 10 dagar, under vilka du gick ner 7 kg.
    Grejen är att 1 (ett) kilo kroppsfett innehåller ungefär 7 000 kcal, således kan du max gå ner 3 kilo ( 21 000 kcal ) på 10 dagar, om du inte äter alls, så bli inte ledsen när en del av dina kilo smyger sig på dig igen.

Men det är ändå bra jobbat Achillea, du har iaf tagit tag i "problemet" i motsats till många andra.

Die dulci fruere
  • Achillea
    Arnold Braunsweiger skrev 2010-01-04 16:34:40 följande:
    Nu är jag absolut inte ute efter att förstöra för dig, Achillea, utan vill bara förklara fakta. Låt oss säga att du förbrukar runt 2 000 kcal/dag ( inte mycket, men inte lite heller) då blir det ca 20 000 kcal på 10 dagar, under vilka du gick ner 7 kg.Grejen är att 1 (ett) kilo kroppsfett innehåller ungefär 7 000 kcal, således kan du max gå ner 3 kilo ( 21 000 kcal ) på 10 dagar, om du inte äter alls, så bli inte ledsen när en del av dina kilo smyger sig på dig igen.Men det är ändå bra jobbat Achillea, du har iaf tagit tag i "problemet" i motsats till många andra.
    Jag tror nog det är mycket vatten och annat grejs som försvunnit, för först rök 7 kg på 10 dagar efter det har jag gått ned yttligere 4-5 kilo.
    Jag kommer kämpa på stenhårt för att inte gå upp i vikt, har ju inte slutat äta utan äter mig proppmätt varje dag och rör på mig
  • Anton Chigurh
    Achillea skrev 2010-01-04 16:49:53 följande:
    Jag tror nog det är mycket vatten och annat grejs som försvunnit, för först rök 7 kg på 10 dagar efter det har jag gått ned yttligere 4-5 kilo.Jag kommer kämpa på stenhårt för att inte gå upp i vikt, har ju inte slutat äta utan äter mig proppmätt varje dag och rör på mig
    All lycka till, Achillea. 
    Die dulci fruere
  • Achillea
    Arnold Braunsweiger skrev 2010-01-04 18:23:28 följande:
    All lycka till, Achillea. 
    Tack snälla
  • rosa helikopter

Wow!! vad duktigt! Har du gått ner nåt mer nu på sistone?

• Achillea
    rosa helikopter skrev 2010-01-17 14:40:46 följande:
    Wow!! vad duktigt! Har du gått ner nåt mer nu på sistone?
    Ja, tappar mellan 1-2 kilo i veckan så har börjat slowa ner nu, men är snart på min målvikt sen vill jag inte gå ner mer
    Kolla min Fl blogg för mer info om Plusverktygen
  • Milla 067

Fattar inte att vettiga och kloka människor tror på det här!!!! 
    Ta reda på lite fakta innan du hittar på saker och ting och skriver det så här öppet
    för det är nästan för pinsamt!!!
    Du skulle inte lyckas med det här om du vore en grovarbetare och jobbade i 14 timmar om dagen!
    Och 3 till 5 kg sötsaker??? Ohh herre gud
    Ja ja men jag har fått mig ett gott skratt i alla fall!!! 

• Severus

Köper det rakt av...gick ner 37 kg på 3 v bara genom att byta ut pasta mot min katts torrfoder

• Visany

Jag har också gått ner drygt 7 kg på tio dagar med pulverdiet. Självklart en hel del vätska, men jag har faktiskt bara ökat 1 kg sen jag asvlutade kuren för snart två månader sen.

• sara pesic123

Fungerar det verkligen, måste man träna också? Jag har försökt jävligt många gånger men det aldrig funkade eftersom alla i min familj äter vanlig mat, pasta, McDonald och massa andra saker så det är jätte svårt att bara äta soppor och sallader när alla omkring dig äter sån mat, snälla om ni har några tips skriv dom ner!!!!!!!!

katarina
Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!