• Achillea

Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!

Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat.
    Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd.
    Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen.
    Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt.
    Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta.
    Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 13:01
    Eftersom många efterfrågar min vikt, längd samt vad jag tränar så skriver jag det här, så det är synligt så ni slipper leta i tråden efter dessa svar.
    Min startvikt var 73 Kg, just nu väger jag 64 kg och har som mål att nå 60 kg sedan är jag nöjd. Är även 163-164 lång. Angående mat så äter jag ungefär samma som tidigare, dvs ca 4 -5 mål om dagen. Jar tagit bort all dricka, godis och skräpmat, har även dragit ned på kolhydrater och ersätter det med grönsaker.

• Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!
  • Vicki77

Ts, jag blir såååå inspirerad av din ts!!
    Nu jävlar ska jag ta tag i mig själv!!!

• nickefiki
    Achillea skrev 2009-11-21 23:55:42 följande:
    Har jag inte tänkt på, äter lika som tidigare dvs frukost, lunch, middag och kvällsmål men har dragit ned på potatis,pasta ris och ersatt det med mer grönsaker ect.Är ju konstant mätt också.Har noll koll på kalori intaget men skulle tippa på att det ligger runt 1500.
    Vill bara påminna dig om att du den 17nov i en tråd skrev att du låg på ca 900kcal om dagen, och att det hade tagit dig närmare tre veckor att bli av med sex kilo. Det låter faktiskt rimligare för en sådan dramatisk viktminskning.
  • Achillea
    nickefiki skrev 2009-11-22 13:34:45 följande:
    Vill bara påminna dig om att du den 17nov i en tråd skrev att du låg på ca 900kcal om dagen, och att det hade tagit dig närmare tre veckor att bli av med sex kilo. Det låter faktiskt rimligare för en sådan dramatisk viktminskning.
    Ja den tråden mins jag mycket väl men skrev att det rörde sig om ca 900 kalorier per dag, dock har jag nu kollat kalori tabellerna och ligger snarare på ca 1500 kalorier om dagen. Dessutom har jag tappat vikt innan denna tråd och då ca 6 kg på mindre än tre veckor. Dock  ca 8 dagar innan den tråden började jag träna och var mer fokuserad och då tappade jag 7 kg på 10 dagar. Så jag talade om tidigare viktminskning.
    Jag skrev där heller inte när dessa 6 kilo försvan, detta var innan jag la om min kost totalt samt motiverade mig själv till att träna
  • Achillea
    Blåbäär skrev 2009-11-22 15:42:57 följande:
    grattis:)
    Tack
  • Andreas tjej
    Achillea skrev 2009-11-23 00:07:37 följande:
    Tack
    Achillea:

1. Vad vägde du från början och vad väger du nu?
    2. Längd?
    3. Vad tränar du?
    4. Kan du inte lista vad och hur mycket du äter en vanlig dag?
  • camilla1979

grattis men var rädd om dig.
    Håll i detta på ett bra sätt men har du börjat tänka i banorna att dra ner på kolhydraterna så har du nyckeln till framgång i din hand för kolhydrater= socker och en liten mängd är ok men inte mer

• Achillea

Andreas tjej skrev 2009-11-23 06:57:14 följande:

Achillea:1. Vad vägde du från början och vad väger du nu?2. Längd?3. Vad tränar du?4. Kan du inte lista vad och hur mycket du äter en vanlig dag?
    Du kan kolla Ts, har uppdaterat där. Angående träning så finner du en länk jag bifogat tidigare i tråden, det är dessa övningar jag gör.
  • Fridayyy

Grattis, du verkar ha lätt för att gå ner i vikt!!

Men för er som är rädda om TS, det är ju inte 7 kilo fett som försvunnit utan mycket vatten när man minskar på kolhydrater för de binder vatten.

• Achillea

Så fort jag lyckas ladda upp bilder på min viktnedgång så säger jag till, kan inte ladda upp bilder nu är nåt tillfälligt fel så inväntar svar från supporten då jag försökt med allt för att få in bilderna i galleriet.

Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!