• Achillea

Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!

Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat.
    Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd.
    Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen.
    Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt.
    Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta.
    Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 13:01
    Eftersom många efterfrågar min vikt, längd samt vad jag tränar så skriver jag det här, så det är synligt så ni slipper leta i tråden efter dessa svar.
    Min startvikt var 73 Kg, just nu väger jag 64 kg och har som mål att nå 60 kg sedan är jag nöjd. Är även 163-164 lång. Angående mat så äter jag ungefär samma som tidigare, dvs ca 4 -5 mål om dagen. Jar tagit bort all dricka, godis och skräpmat, har även dragit ned på kolhydrater och ersätter det med grönsaker.

• Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!
  • Spartacus

fyfan så trist det låter att skippa allt som är gott men kul om du är nöjd!

jag är en sån där som hellre bär på 5 kilon extra bara jag får äta vad jag vill,
    men det gäller ju att man vet sina begränsningar då...

• Achillea
    Spartacus skrev 2009-11-21 14:34:51 följande:
    fyfan så trist det låter att skippa allt som är gott men kul om du är nöjd! jag är en sån där som hellre bär på 5 kilon extra bara jag får äta vad jag vill,men det gäller ju att man vet sina begränsningar då...
    Hehe ja det var trisst i början men var tvungen att bryta då jag verkligen inte hade några begränsningar hehe
  • Kinne79
    Sedek skrev 2009-11-21 12:37:36 följande:
    Självklart förändras bilden när man petar i sig hormoner. Ja man kan bli tjock av hormoner och ja man kan gå ner i vikt av andra hormoner.Om du äter/injicerar thyroidhormoner T3/T4 går du NER i vikt. Andra hormoner kan få dig att lagra in mer subkutant vatten och se lite svullen ut. Och så har vi de anabola hormonerna som får dig att gå upp i vikt pga ökad muskelmassa och ökad fettinlagring
    Så i mitt fall borde det ju vara vätska. Tror du det försvinner sedan när jag slutar med tabletterna?
  • Black Fox

Får man gratulera?!
    På samma sätt gick ja ner 15 ..också på några veckor...
    Sååå lycklig över det.. mår så bra!

• Achillea
    Black Fox skrev 2009-11-21 18:45:06 följande:
    Får man gratulera?!På samma sätt gick ja ner 15 ..också på några veckor...Sååå lycklig över det.. mår så bra!
    Åh vad kul för dig, gratulerar tillbaka
    Majakattan skrev 2009-11-21 20:42:12 följande:
    Har bara läst TS. Grattis!
    Tack snälla
  • Pallas

Hade du sju kilos övervikt innan alltså? Förstår att det måste kännas skönt att gå ner i vikt, men detta låter verkligen inte sunt. 7 kilo på tio dagar är en extremt snabb viktminskning och riskerar påverkan på njurar och hjärta.

• Achillea
    Pallas skrev 2009-11-21 23:47:20 följande:
    Hade du sju kilos övervikt innan alltså? Förstår att det måste kännas skönt att gå ner i vikt, men detta låter verkligen inte sunt. 7 kilo på tio dagar är en extremt snabb viktminskning och riskerar påverkan på njurar och hjärta.
    Jag hade mellan 7-10 kgs övervikt, jag vet faktiskt inte hur jag kunnat gå ned så mycket i vikt. Som jag skrev tidigare levde jag oehört osunt, kunde äta 2 kg chocklad i veckan, hela vete längder till fikat och gud vet vad.
    Nu har jag slutat tvärt med detta äter enbart nyttig mat och tränar, och det har bara runnit av mig. Har ganska hög ämnesomsättning också...
    Så resultatet är väldigt chockande för mig med om jag ska vara ärlig.
  • Pallas

Hur ser en matdag ut i dag, vad gäller kaloriintag och fördelning av näringsämnena?

Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!