• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • kramiiis
    saknarknytte skrev 2009-10-06 09:32:21 följande:
    Tack vännen! Hur mår du?kram
    jag mår bara bra! är fortfarande överlycklig över att få ruva så ångesten har inte slagit igenom än.

nu ska det bli tvillingar för dig!{#lang_emotions_laughing}

kram kram
    ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • saknarknytte
    Nioli skrev 2009-10-06 09:27:34 följande:
    Nej. Det var 2:a färskförsöket och vi har 4 i frysen. Men vågar inte riktigt hoppas på dem eftersom det alltid förut dött ett antal vid upptiningen för oss. Men förhoppningsvis vänder det till lite tur någon gång för mig också.
    Nioli, när jag gick in en djup depression för några år sedan så var jag helt övertygad om att sorgen aldrig skulle ta slut. Då sa min bästa vän till mig" Inget, inget i livet är beständigt" Den korta meningen gav mig hopp om att mitt liv visst kunde förändras till något bättre. Vilket det verkligen gjorde. Varje gång något tungt händer mig så tänker jag på denna mening. För om inget i livet är beständigt så betyder det att även ens otur måste ta slut och då kommer turen. Jag är säker på att nästa gång så är det just DIN tur.
    Kram
  • saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-10-06 09:33:54 följande:
    jag mår bara bra! är fortfarande överlycklig över att få ruva så ångesten har inte slagit igenom än.nu ska det bli tvillingar för dig!kram kram
    Skönt att höra att du mår bra.
    Jag har varit orolig över att få tvillingar pga av min rygg men efter har diskuterat det med min pappa och sjukgymnast så bestämmde jag och sambon för att sätta in två om Dr. Violeta förelog det. Jag är själv tvilling och jag har alltid velat ha tvillingar. Visst är första året med tvillingar urjobbigt men sen blir det bättre. Min mamma har alltid sagt att det var lättare med oss tvillingar när vi blev lite större än med mina andra syskon. För jag och min tvillingsyrra lekte alltid med varandra och krävde därför mindre uppmärksamet av våra föräldrar. : )

Rödluvan, håller tummarna för er.

Kram
  • Lilla Fia 65

Låla- lycka till om några veckor.

Ni som ska till Riga eller Tallin. Har ni sett på reklamen här på sidan att man kan få en båtkryssning för bara 150:-. Fast själv så tycker jag inte det är så bekvämt att åka båt och at sova på den ... men det är ju olika.

• Nioli

Tack Saknarknytte! Jo, jag brukar också försöka tänka så. MEN ibland är det inte så lätt.

Men eftersom jag även i mitt liv fått ett cancerbesked (som dock visade sig inte vara så farligt, och är idag helt frisk). Så har man lärt sig att livet går vidare och man ska vara glad för det lilla. Det är alltid någon som har det värre.

• Rödhåriga tjejen

Tack alla för era hälsningar!! De värmer oerhört!

saknarknytte: Grattis! Håller tummarna för dig!

Själv skall jag stå ut till efter kl 16 när vi kunde ringa kliniken och höra hur det gått med befruktningen. Detta är den del i processen som i princip alltid gått åt skogen vid våra egna IVF:er... (Av tre IVF:er har jag endast fått ett ägg att dela sig av två befruktade. Övriga gånger har vi fått beskedet om ingen befruktning trots microinjektion.)
    Så det är lite läskigt idag kan man ju lungt säga.

• saknarknytte
    Nioli skrev 2009-10-06 11:00:22 följande:
    Tack Saknarknytte! Jo, jag brukar också försöka tänka så. MEN ibland är det inte så lätt.Men eftersom jag även i mitt liv fått ett cancerbesked (som dock visade sig inte vara så farligt, och är idag helt frisk). Så har man lärt sig att livet går vidare och man ska vara glad för det lilla. Det är alltid någon som har det värre.
    Nej, ibland är det verkligen inte lätt men det är helt ok att känna så. Visst finns det folk som har det värre men det går inte alltid att tänka så för man kan inte jämföra smärta. Din sorg är din och bara du kan känna hur jobbig den är. Jag har turen att ha en terapeut att prata med och jag önskar verkligen att alla någon gång i livet tar sig tid att gå till en. Det är en bra investering som ni, era nära och kära och andra i er omgivning vinner på.

Kram
  • plupp06

Rödluvan: Vilken nervös väntan, hoppas det går bra.

• Caribe

Rödluvan svettigt värre... förstår att det är svårt att tänka på ngt annat just nu håller tummarna!

Grattis saknarknytte, 2 till dig och 4 till frysen är ju ett kanon resultat

Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
  • kramiiis

rödluvan: sitter ju på nålar här, kommer ihåg väntan, hua. Håller tummarna!

saknarknytte: just det förlåt glömde ryggen. Men jag tror det kommer gå toppen även om det blir twins!

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa