mamman2008 skrev 2009-08-24 22:54:35 följande:
Har aldrig sagt att de e ok men som de flesta av oss är e vi mänskliga och gör misstag, självklart reagrar man olika i kritiska situtationer och ibland kanske man bara fokuserar på att få bort barnet från de farliga BUMS och inte tänker på i 5 min innan vad man ska göra på bästa sätt.... om ja ska stå och tänka i 5 min vad ja ska göra för att ni andra och DU ska tycka de e oki om mitt barn går rakt ut i gatan ex, då e han död när ja tänkt färdigt därför blir det troligast att man gör de som går fortast.. sliter tag i armen eller hår eller va man nu kommer åt.... väska kanske om de har de på sig....är de och tar på brännheta plattor kanske man tar tag i armen/ handen mm och sen kanske de blir en snärt när man gör de i all hast men man får helt enkelt se till situationen!
Men.. alltså du får ursäkta men jag kan inte förstå varför du måste överdriva till den grad du gör i dina inlägg:
"om ja ska stå och tänka i 5 min vad ja ska göra för att ni andra och DU ska tycka de e oki om mitt barn går rakt ut i gatan ex, då e han död när ja tänkt färdigt därför blir det troligast att man gör de som går fortast"
Tror du på fullaste allvar att de, som du anser tror sig vara perfekta, håller på så?
Är allt verkligen bara svart eller vitt?
Så länge du sitter och gör narr av andra, så lär ju du aldrig bli tagen på allvar heller.
Och när det gäller spisexemplet:
I min värld, notera i MIN värld, hade räckt att snabbt avlägsna barnet, och förklarat. (lagt på den nivå där barnets ålder befinner sig) I samband med detta ser barnet på min min att jag är orolig, skä'rrad över situationen, att det faktiskt förstår budskapet.