• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta i örat eller knäppa på fingrarna, vad är okej?
  • bigmomma

Inget av dem är okej. Det är ganska tydligt att båda går ut på att lära barnen rätt och fel genom att göra dem illa .

• näradig

inget såklart. jag behandlar andra så som jag själv vill bli behandlad.

• Minxy
    Maj Lis skrev 2009-08-19 08:14:31 följande:
    ja gisses vi som är vuxna i dag och har fått pisk lr blivit lite uppfostrade med annat en bara ord är ju helt dumma i huvudet ju ;)Ser ju vilken fin respekt unga människor har i dag!
    Jag blev aldrig snärtad på fingrarna i uppfostringssyfte när jag var liten men jag har ändå stor respekt för mina medmänniskor.
    Trots att mina föräldrar inte agade mig det minsta lilla så har jag:
    - aldrig snattat.
    - aldrig vandaliserat.
    - aldrig slagits (som ungsom/vuxen alltså, barn kan ju bråka på dagis/skolgård)

Så enligt mig så behövs det verkligen inte aga för att få till väl fungerande ungdomar/vuxna.

Du kan inte säga att dagens ungdomars beteende beror på för lite aga!
    ***S+M=L***
  • P ä r l a n
    Minxy skrev 2009-08-20 09:24:09 följande:
    Jag blev aldrig snärtad på fingrarna i uppfostringssyfte när jag var liten men jag har ändå stor respekt för mina medmänniskor.Trots att mina föräldrar inte agade mig det minsta lilla så har jag:- aldrig snattat.- aldrig vandaliserat.- aldrig slagits (som ungsom/vuxen alltså, barn kan ju bråka på dagis/skolgård)Så enligt mig så behövs det verkligen inte aga för att få till väl fungerande ungdomar/vuxna.Du kan inte säga att dagens ungdomars beteende beror på för lite aga!
    skriver under här! (kunde vart jag som skrev inlägget hehe )
  • Glamrockare

inget givetvis!

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • litenfius

Vi har faktiskt knäppt våran äldsta son på fingrana några gånger. Någon pilligare unge får man någ leta efter. Och ja måste säga att för oss så funkande det!
    Vi käppte inte så hårt att han fick ont men han tog bort fingrarna!

• Pralin M
    litenfius skrev 2009-08-20 10:34:43 följande:
    Vi har faktiskt knäppt våran äldsta son på fingrana några gånger. Någon pilligare unge får man någ leta efter. Och ja måste säga att för oss så funkande det! Vi käppte inte så hårt att han fick ont men han tog bort fingrarna!
    Hur gammal är han? Varför tar ni inte bara bort honom eller det han inte får pilla på?
  • mamman2008
    litenfius skrev 2009-08-20 10:34:43 följande:
    Vi har faktiskt knäppt våran äldsta son på fingrana några gånger. Någon pilligare unge får man någ leta efter. Och ja måste säga att för oss så funkande det! Vi käppte inte så hårt att han fick ont men han tog bort fingrarna!
    PRECIS.... tyvärr så kommer du nu anses som barnmisshandlare av en del här på fl.... för det är många härinne som anser att dom är bäst och alla som en petar på sitt barn är barnmisshandlare!

Det funkar att göra så för en del och det behöver inte göra ont..... men tydligen e man barnmisshandlare för att man gör så....
  • näradig

bara för att det "FUNKAR" så betyder det inte att det är rätt, bra eller lagligt.
    det funkar nog att få tyst på dig genom kränkning eller genom att skrämma upp dig med men tycker du det skulle vara rätt av mig att göra så för det?

• Miss Lau

Det finns många saker som fungerar men man bör väl ställa sig frågan varför det fungerar?

Svar på tråden Ta i örat eller knäppa på fingrarna, vad är okej?