Glamrockare skrev 2009-08-20 10:46:45 följande:
ja eftersom det är en kränkande handling emot den som får ta knäppet på fingrarna.Skulle du uppskatta om din chef gick runt o knäppte dig på fingrarna så fort du pillade eller gjorde ngt han/hon tyckte var olämpligt, fel, ej ok osv.förmodligen inte!
Om jag inte sköter mitt jobb så får jag väl sparken? Om ja då går och rotar i saker ja ej har med att göra eller inte håller mig till det som jag ska göra på jobbet så är de väl klart chefen blir arg.... men nej han kanske inte knäpper mig på fingrarna nej men han ger mig definitivt en varning eller så får ja sparken direkt.
Sen sa ja inte att man ALLTID ska knäppa barn på fingrarna, man förklarar naturligtvis oxå vad som är fel....
en del av er skriver att man ska prata med barnet och tala om vad den gjort fel och att det då lär sig det! Men det är inte alltid så de funkar heller. Om mit barn ex petar i eluttaget och jag knäpper det på fingrarna sen naturligtvis så PRATAR ja med barnet och talar om vad den gjorde för fel. Då har man KOMBINERAT båda sakerna!
För om ja inte tar bort mitt barn från eluttaget så kommer barnet få en stöt och det är massa volt igenom HELA deras små kroppar, och barnet får defintivit MER ont av att få en stöt med el i sig än att ja knäpper det på fingrarna!
Stötar är väl mer skadligt än om ett barn blir knäppt på fingrarna en eller två ggr under deras uppväxt?