• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • Mikes bride

Imagine: Ursch, vilken jobbig historia du haft. Vad har du fått för behandling och hur ser planen ut nu?

Ninni: Jag är i v.7 (6+5)

Singoalla: Låter som att du har en härlig inställning!

• BettanB

Imagine: Välkommen!

Ninni: Tycker inte det är konstigt alls att hon inte vill ge cytotec så tidigt, det är snudd på omöjligt att med säkerhet säga något så tidigt. Embryon växer så olika fort, så då den ena kan se ett hjärta så ser en annan bara en hinnsäck etc... Kanske bättre att ta ett första vul snäppet senare isf? Om du vill vara säkrare... Eller ett till.

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Tack för svaret Bettan. Nej, jag har aldig själv velat göra ett vul så tidigt, det var gyns förslag och då frågade jag vad man gör om man ser att hjärtat inte slår. Men jag tror jag ska ta ditt råd och göra som jag gjorde innan om jag blir gravid igen, dvs. inga så tidiga vul.

Ha en bra dag allihopa!

• icka76

Ninni: Hade tänkt skriva det Bettan redan skrivit. Har läst flera skräckexempel här på fl om läkare som i v. 5-6 har sagt att fostret är dött och rekommenderat cytotek eller skrapning men vid en andra koll har fostret levt. Så jag tror hon menar att om hon inte skulle se nått i v.6 så får du komma tillbaka ett par veckor senare om du inte fått mf innan.

MB: Åh, grattis!!! Håller alla tummar för dig nu att pyret ska hänga kvar i 9 månader. Äter du även trombyl utöver fragminet?

Imagine: Välkommen hit. Usch vad trist att läsa om dina mf. Har du inte blivit rekommenderad någon behandling alls? Nu vet jag ju inte på vilket sätt din livmoder är missbildad, men går det inte att operera? Mot blodpropparna finns ju medicin, bl.a. trombyl och fragmin. Vi är flera här inne som står på blodförtunnande behandling av olika grad.

Salsa: Tycker absolut du ska försöka boka om tiden, dumt att riskera en ev. graviditet. Jobbigt att proggen ger liknade symtom som en graviditet, men vi hoppas på att det är riktiga symtom och inte biverkningar nu.

• BettanB
    icka76 skrev 2009-09-16 12:36:00 följande:
    Var är alla idag?Det ekar här inne.
    På jobbet.
    Piratpartist, javisst!
  • icka76

BettanB: Jaha, ok. Bara jag då som har lite dålig arbetsmoral och hellre hänger här då

• LuPeRo
    icka76 skrev 2009-09-16 12:36:00 följande:
    Var är alla idag? Det ekar här inne.
    Hemma men studerar. Skriver uppsats för tillfället
  • icka76

PP: Kul, själv skriver jag på en rapport, så vi verkar ha lika roligt. Vad handlar din uppsats om? Min handlar om det sociala innehållet i vardagen för våra seniorer här i stadsdelen. Mycket givande

• LuPeRo

icka: Min handlar om skillnaden mellan män och kvinnor. Allt ska skrivas på engelskt fackspråk *suckar*
    Men jag gillar utmaningar

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet