Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008, del 8

jucea, tack för de tröstande orden om dagiset. Det kanske är så att han behöver börja träffa andra barn också. Och så är det ju inte så många timmar det gäller. Jag tänkte att jag går dit med honom på morgonen och hämtar honom när han ska sova, så får han somna i vagnen på vägen hem igen.
    Nej fy ush för spindlar! Ryser när jag läser om ditt spindelbo!

Suss, ja är ensam rätt mycket på dagarna då bara farfar men ingen av de andra far och morföräldrarna eller syskon bor här nära och alla vänner jobbar ju. :/ Och precis som du skriver så är det väldigt svårt att be om hjälp när man själv tycker att man inte har nån giltig orsak. Och så är det också trist att jämt behöva redogöra för vad det är man ska göra och vad man gjort.
    Och om baket. Min mamma bakar kanelbullar idag som hon tar med sig och min gammelmormor har bakat tårtbottnar som hon skickar med. Så lite hjälp har jag fått trots allt. Men visst var jag påväg att ge upp då den andra kakan misslyckades. Men då visste jag vad som hade misslyckats med nr1 och nr2 så den tredje kunde ju inte misslyckas efter det :)

Jag köpte förresten en teletubbie dvd åt F i förra veckan. Han ÄLSKAR dem! :) Speciellt kapitlet om teletubbisarnas favoritsaker :) Köpte två men den andra får han först imorgon :)

• goshheidi

sthlmstjejen, tack för att du inte tycker jag är ego fast jag kommer att göra så. Här får man göra så sen några år tillbaka. På både gott och ont.

• goshheidi

Hejsan! I'm back! Vi har haft en toppenhelg :) F tyckte det var så roligt med massa folk i huset och tårtan och ljuset och alla ballonger! :) Han fick en massa trevliga presenter och jag med. Vi delar ju födelsedag jag o han :). Jag kunde inte ha fått någon bättre födelsedagspresent för exakt ett år sedan!

Och vet ni vad??!!!!!!??....Vi kommer att behöva köpa en större bil i maj, och en syskonvagn m.m :)... OM allt går bra. Mensen började alldrig dyka upp och idag testade jag positivt. P kom hem från jobbet å jag fick en jättestor kram. Det är så märkligt hur det gick, för för 2v sedan bestämde vi att vi sätter babyverkstaden på hyllan ett tag och börjar igen först i februari eftersom vi ska på resa i juli. Men vi visste inte då att det redan var nåt på gång i magen :)
    Men när exakt denhär bebben är tillverkad vet jag inte alls.... Vi får se sen med VUL hur stor den är.

VT, vi var också och såg district 9. Innan vi åkte var jag rädd för att jag skulle somna i biosalongen, för vi hade haft kalas i två dagar. Oroade mig alldeles i onödan. Inte kunde jag somna till den filmen!! Satt som på nålar och ville att räkan och huvudpersonen som jag inte längre kommer ihåg vad hette skulle skynda sig och hitta vätskan! :) Gillar inte heller såna filmer speciellt mycket. Äckligt detdär med naglarna....du vet... Och är inte heller speciellt förtjust i Scifi, men den hade ju lite moral bakom storyn och det gillade jag.

F fick två vaccinationer idag. Han har varit kinkig och fått lite diarre. Gav lite panadol och han somna. Stackarn...

• goshheidi

Detta med att det för många är svårt att få nr1 och sedan lätt med nr 2, nr3 osv tror (bara tror) jag har å göra med att "gången" upp till livmodern blir större efter en vaginal förlossning och det är lättare för de små simmarna att hitta fram. Bara något jag tror, inga forskningsrapporter gjord på ämnet :)

• goshheidi

Är dock lite rädd...vågar ju inte tro nästan att det är på riktigt förrän man sett den på en skärm...

• goshheidi

Hej på er. Och tack för alla grattisar.

Men man ska inte ropa hej...
    Det har varit en kaotisk kväll. När jag var på toa så hade det kommit lite blod. Kanske 2tsk... Svårt att uppskatta sådär. Och idag mitt på dagen klagade jag lite till P för att det gjorde lite ont nere i magen. Ungefär som mild mensvärk...
    Detdär blodet kom för ett par timmar sedan och det har inte kommit något mer sedan dess. Men jag är ganska orolig för att det är början till mf :( Kan inte vara glad alls :( Fick tid till mvc nästa veckas tisdag. Vet inte om jag orkar vänta så länge. Jag tror att jag ringer privat sjukvård imorgon och gör vul för att få klarhet i vad som händer.
    Enligt personen jag pratade med i telefonen idag borde jag vara i v.7

• goshheidi

Tack för att ni finns här med era lugnande ord! Man blir bara så nojjig. Hade inte en enda blödning med F. Hoppas det bara är en "normal" blödning! Läste runt lite på nätet och det finns en massa olika saker som kan orsaka blödning. Ringde och fick tid till privat gynekolog på fredag morgon klockan 9 så vi behöver vänta "bara" en dag. Men imorgon har vi en fullspäckad dag med IKEA och besök till farmor. Så jag hoppas jag kan släppa alla hemska tankar en stund och att det inte kommer mer blod. Nu måste jag gå och lägga mig. Har varit en rätt tung dag idag med. Musiklekskola, storstäd och sandlådebygg ute på gården m.m.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8