Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008, del 8

Förkylningar på G för några ser jag. Huua. *tycker synd om*
    Jag tycker vi har haft tillräckligt av den sorten i vår/sommar så att det räcker och blir över, så jag hoppas det är lugnare med den biten ett litet tag i.a.f. F som är så smal och liten från förr blir riktigt mager och går ner massa i vikt när han är förkyld, för han äter knappt någonting då :( Så nej nej nej. Basilusker håll er borta härifrån ett tag är ni snälla!! :)

MissHellen, ja visst är nyfödda små!!! Man fattar ju inte att ens egen har varit så liten också! :)

• goshheidi

Iiiik! Fick just reda på att vi ska resa till NY i juli 2010. En kompis gifter sig. Får ångest bara jag tänker på det. Har blivit så flygrädd :/ Senaste gången jag flög var när jag var i 7:e månaden eller någe sånt. Jag var alldeles kallsvettig då jag kom fram, och då var det ett inrikesflyg som bara räckte 45min. Och när jag var i v.5 reste vi till Zürich. En gubbe i flygplanet fick någon sjukdomsattack, men innan vi fick reda på det började en av flygvärdinnorna springa av o an som en galning i gången, så jag fick panikattack och trodde minst att båda motorerna hade slutat att fungera och att vi skulle kraschlanda i alperna. Vet inte varför jag blivit så rädd. Jag brukade älska att flyga å resa...

• goshheidi

jucea, synd att han inte meddelade innan. Ja, hoppas de inte gillar huset alls. Bra att Ph är med på noterna igen :) Man vill ju gärna ha stöd bakom sig i såna stora beslut.

• goshheidi

MissHellen. F är också hårdhänt. Kramas jättehårt och biter mig i kinden, i hakan, i axlarna och på armarna :) Ibland skrattar han när man säger "nej, du får inte bitas" :) Han tar nog inte mina nej på så stort allvar. Kanske jag inte har det rätta tonfallet eller ser inte tillräckligt bestämd ut :)
    Och om han håller i något och man säger att han inte får slänga ner det på golvet, ja då åker det så såklart snabbare än kvickt ner på golvet och med största leendet dessutom. Jag har såå svårt att hålla mig från att skratta fast jag vet att jag verkligen borde!

• goshheidi

Fick mig ett gott skratt på jobbet idag och vill dela med mig :)
    En arbetskollega berättade om hennes forna granne som hade gått ner till bastun för att se efter vart hennes man hade tagit vägen för han dröjde så länge. När hon kom ner så såg hon sin man stå böjd över en balja och dinglet hängde ju då mellan benen. Hon tyckte väl det såg lite roligt ut så hon sträckte ut handen mellan hans ben och tog tag lite och sa "dingelidong". Mannen vände sig om och grannfrun blev mäkta förskräckt när hon märkte att det inte var hennes man utan grannfarbrorn! :) *asg*

• goshheidi

VT, var det ragdoll du menar - kattrasen.

Jag är inte heller någon kattmänniska. Mera hund i såfall. Men hemma hade vi alltid katt och har inte något emot katter på det sättet. Vill bara inte själv ha något katt. Tycker dock om att gosa med andras katter :)

Jucea, hoppas det lugnar ner sig med sammandragningarna och att det inte är uvi. Har en kompis som har en massa också och läkaren har sagt att dom är stressrelaterade eftersom inget har hänt med livmodertappen trots att hon har sammandragningar typ konstant.

Hallon, ååå vilken söt bild på ettåringen! Köksrenoveringen kommer säkert att gå bra!

• goshheidi

Varning! Här kommer ett inlägg full av irritation... Alltså faaen! Jag bakade kakor ända in till sena kvällen igår. Bakade tre mockarutor och två mortoskakor! De två första plåtarna misslyckades totalt så det var bara att ta hela sk*ten och slänga ner i bio-avfallet. Men tredje gången gilt. Nu har vi så det räcker för kalaset på lördag OCH söndag. Vi måste fira två dagar då ett par inte kan vistas i samma rum fast det har gått över 10 år sen de skildes *suck!* Man börjar tycka så småningom att "get over it" - liksom.... Eller vad tycker ni? Är bara så irriterad över att inte kunna samla alla en dag.

jucea, Himla kul att ni fick huset!! Grattis!

Grattis också till William 1 år!

• goshheidi

Nu är jag på lite bättre humör. Jag var och köpte två höstblommor att ha utanför ingången. Det blev så fint :)

Finns det hos er också sånadär äckliga spindlar som har pytteliten kropp men äckligt lååånga smala ben? De finns överallt här just nu och jag har så himla obehag för dom. F tycker de ser trevliga ut och jagar dem så fort han ser en. UUuuu!! Äckligt!!

I januari börjar F dagis i en grupp med fem andra barn. (Har jag skrivit dethär tidigare? Känns lite dejavu...nåja i.a.f) Två dagar i veckan ca 4h varje gång. Och det känns väldigt väldigt själviskt, för det är bara för min egen skull han börjar där :/ Jag kommer inte att börja jobba förrän agusti 2010, men då jag inte har någon mormor eller morfar eller farmor här i närheten som kan ta hand om F så har jag himla lite egentid, och varje gång farfar och hans sambo ska ta hand om F så måste jag alltid förklara åt dem in i minsta detalj vad det är jag har tänkt göra och hur länge osv osv. Tänk om jag bara vill sova en stund eller läsa en tidning, eller spotta i taket en halvtimme... Och när P kommer hem efter jobbet så känner jag mig så trött att jag inte egentligen orkar göra något av det som jag hade tänkt på dagen att jag hade velat göra.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8