Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008, del 8

Hallon, är också gravid :) Och mår oförskämt bra. Inget illamående - än. Men trööööööt. Sov 12 timmar inatt och skulle ha kunnat sovit 12 till. Är antingen i v.7 eller så i v.9. Vet inte exakt när ÄL skett. Den 11.10 får vi veta närmare - om allt går bra tills dess. Har haft lite komplikationer med blödningar.

• goshheidi

Har era bebisar (ja, jag vill kalla dem bebisar fortfarande fast de alla är över ett år nu :) snutte? F har inte haft någon tidigare, utan började med det för bara ett par veckor sedan. Jag tycker det är såå gulligt! :) Det är min en gammal tröja som han har blivit förälskad i :) Han går omkring med den hela dagarna :) Vi kallar den snuttetröjan :)

Lana, ojdå :( Förkylda?

• goshheidi

VT, Stackars lyckan. Det är inte roligt när de slår sig och gör sig illa. Man vill ju som förälder kunna skydda dem från allt ont i världen :(
    Dumt när det inte går :(
    Bra att det ändå gick bra med maten till slut. F fick fläskläpp här också när han höll på lära sig gå och snubblade framåt. Maten gick dock bra ner för hans del. Slemhinnorna i munnen läks dock fantastiskt fort.

• goshheidi

Lana, fydå för dessa förkylningstider. Hoppas ni inte måste vara sjuka så länge! *Sneglar mot medicinskåpet* Kanske man borde börja ta in lite extra d-vitamin och vitlökstabletter för immunförsvarets skull. Nej, nej Lana, säg inte S-ordet!! :D

• goshheidi

:) ja, de är ju för goa när de gosar med sina snuttisar. VT, sådär gör F också med tröjan - lyfter upp den så att han inte snubblar på den. Ibland snubblar han ändå :)

RosaNapp, blöjkostnader kan man även få ner med tygblöjor (för den som vill använda sådana...) själv har jag inte ens provat med tygblöja, men vet de som använder och är nöjda. Och babyskydd kan man hyra. Jag vet inte hur det är hos er, men hos oss blir det ganska mycket billigare att hyra än att köpa ett nytt. Här finns en sida som jag hittade om det:
    www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp

• goshheidi

På tal om snuttar.... Fille (kallar honom så ibland :) ) doppade sin i toalettstolen idag. Nice! :( Jag stod i köket och hörde honom skratta å hålla på. Men det lät som att han lekte med grinden så jag tänkte han har roligt där så han får hållas en stund, så jag reagerade inte mer än så. Håhhåhh.... In i tvättmaskinen med den. Nu kommer den ju inte att lukta "god" för honom mera. Men kanske den duger ändå? La honom nyss i sängen med en av mina andra tröjor. Det gick lika bra med den som kompensation, så jag hoppas att den andra går bra sen också trots en omgång i tvättmaskinen.

• goshheidi

ja ja ja. Fejkgråt har vi här också. Vi kallar honom för drama-queen när han fejkgråter :) Han kastar huvudet bakåt och låtsasgråter. Och om jag ger upp och låter honom göra/få det vad han vill så blir han jätteglad. Värst var det en gång när han måste komma bort från kundvagnen (en sån som ser ut som en bil och som han kan sitta och köra). Men efter ett par gånger utan att nån av oss gav upp så fattade han att hans "drama-queenande" inte fungerade på oss :)

• goshheidi

Tack Hallon, :) Det är spännande tider igen. Vi hade precis bestämt oss för att vi skulle skjuta upp babyverkstaden till feburari, mars när det "tog" sig. Men vi är jätteglada ändå att det lyckades nu. Men det är som sagt osäkra veckor man är i nu. Kan inte riktigt glädjas fullt ut innan vi sett säkert att allt är ok.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8