Augustibebisar 2008, del 8
sockertopp84: tack . Vad skönt med lite folk också.
Nu har maken tagit barnen och dragit iväg till sina föräldrar och jag tänkte ta en dusch och sen iväg till affärer. Som vanligt .
sockertopp84: tack . Vad skönt med lite folk också.
Nu har maken tagit barnen och dragit iväg till sina föräldrar och jag tänkte ta en dusch och sen iväg till affärer. Som vanligt .
lille08: det var ju fint! Ja, stanna du några dagar på bb så fixar dom andra flytten . Nä, vet hur jobbigt det är att flytta med nyfödd. Kanske ni kan komma överens med säljarna om tidigare inflytt ändå?
A har bara sovit en gång idag, det var mitt på dagen så jag chansar på att han inte ska sova mer förrän till kvällen.
lille08: jaha, det var ju surt. Om det ena huset inte ens är klart än så kan det ju skjutas också på.
Det priset för det huset var väl rätt ok ändå tycker jag. Det är vad så stora kostar här också, om inte något mer. Även dom mitt ute i skogen .
A är iallafall inte grinig, då hade jag lagt honom för en sovstund till. Men nu är det dags för mellanmål. Lunchen blev ju jättesen så middagen kommer också bli sen.
Hus, drömmer jag med om.
Inatt har V kräkts och haft feber. Så det blir ingen inskolning för E idag och det återstår att se vad det är. Väntar på att vc ska ringa nu. Kanske bara är vanlig magsjuka, men kan inte förstå varifrån han fått den isåfall, han har inte träffat någon som är sjuk och inte vi heller (vad vi vet iallafall).
VT: huj, vad det går
Jaha, jag funderar på vem som kan hjälpa mig. Skulle behöva handla, har varken mjölk eller så mycket att göra mat på, men vill inte dra ut V i affärer.
Och L kommer inte hem förrän tidigast imorgonkväll...
Dom har redan fått flingor till lunch, är väl lite overkill att ge dom det till middag också .
A har ju precis börjat försöka släppa taget nu och är långt ifrån att gå. Tror faktiskt inte att han kommer gå vid samma ålder som dom andra (13 månader).
Förresten. Hur tyda detta? L är som en knähund, gosig som bara den. Igår när jag pratade om förvaring trodde han skrattande att jag sa "när" 4an kommer (jag vill ha mer garderober och vill få bort allt som ligger framme hela tiden).
Börjar han vänja sig tro?
VT: jag hoppas det är så. Hur JAG känner har väl inte undgått någon ?
En dag som denna är det "skönt" att någon har magsjuka, så jag får annat att tänka på .
A har en jobbig period nu. Han vill så gärna följa med syskonen överallt och blir alldeles förtvivlad när han inte kan, men han försöker. Vilket tålamod den killen har. Hittade honom ståendes på en drickaback häromdagen! Stödjandes mot väggen naturligtvis.
A säger fortfarande inget. Inte heller mamma eller pappa. Men han har börjat utforska ljuden mer nu den senaste veckan.
VT: aha, du menar så. Nä, har inte greppat det än. Tänker på det gör jag hela tiden . För mig har inte våra planer ändrats något, jag kan fortsätta så som vi sagt innan.
Nu är A lite varm och gnällig. Hoppas verkligen inte att han ska börja kräkas nu när V äntligen verkar bli bättre.
Pratade nyss med maken. Har är ju borta på jobb över natten (och kanske även nästa natt). Han var inte sådär imponerad. Fick ingen mat och ska nu sova i ett renoveringshus . Skrattar rått jag .
Nä, nu ska jag ta en sväng på motionscykeln. Det tar emot, men jag ska kämpa. Har ju inte ont än så länge iallafall. Känner faktiskt knappt någonting!
Fast snusklubborna lockar mer .
Lana: får hoppas det. Om inte, så kanske den här natten gör han mer välvilligt inställd. Bara han får sova i en varm säng och får mat igen . Nä, men han lät så ynklig! Måste ju retas lite då.
lille08: vi har också haft en taskig natt. Jag är svintrött. Iofs så sov V rätt ok, vara bara uppe med honom 2 gånger, men jag är alldeles snurrig och yr. Orkeslös. Svårt att i det här läget veta vad det beror på också. Men mår inte illa iallafall.
Nu hoppas jag att A vill sova en lite längre stund så jag kan få vila lite. Dom andra kan ju se på film medans jag vilar i soffan :