• Melva

Augustibebisar 2008, del 8

Och letar man vidare så hittar man att högskolorna samarbetar med varandra.

Vad sugen jag blev på att hoppa på nu då. Måste kolla om man får plugga på vårdnadsbidrag först. Har också kollat vilka kurser det är så jag kan ju läsa heltid istället om jag vill. Perfekt!

Så, NU är jag klar!

• Melva

KaOl: klart man blir glad av tårta och paket

Så, nu har jag sökt utbildningen. Så då ska man bli ekonom då! (Om jag får en av platserna vs). En undran, man ska ju komplettera sina handlingar, men dom finns ju redan på vhs (iallafall dom som är aktuella nu). Då behöver jag väl inte skicka in nya?
    Hoppas jag får besked snabbt. Behöver ju skaffa kurslitteratur och en bärbar känner jag. Kan inte sitta med den här gamle stofilen mitt i stimmet!

Kom på nu, jag måste ringa fk till morgonen! Man kan plugga på fp också va, bara man inte tar ut fp-dagar de dagar man är i skolan?

• Melva

sthlmstjejen: nä, jag vet att man inte kan kombinera fp och vårdnadsbidrag. Ska söka vårdnadsbidrag from 1 sep (men det har blivit strul med papper från fk så jag kanske skjuter på det en månad, ha rinte bestämt mig än). Men jag har ju tagit ut fp till siste augusti och utbildningen börjar ju nu i augusti. Det är bara nu det kan krocka sas .

goshheidi: jag lyckades ju avslöja mig i en tråd här på fl så det är ju inte superhemligt längre. Men det är en del inne här och snokar, i den här tråden. Så jag talar inte om det i klarspråk sas . Vad har du på hjärtat?

Igår pratade vi mer och det går inte framåt. Inte bara eventuellt en till som vi avhandlar, det känns som ALLT ska pratas om och diskuteras.

goshheidi: hoppas det blir plus. Testa ett cb digital kanske?
    VT: du också

• Melva

VT: nä, fy. Hoppades ju att det inte skulle vara något. Kram.

Andra natten som A sover i samma rum som sina syskon och det har gått jättebra vid läggningen ikväll också. Alla tre lade sig samtidigt.

Imorgon blir det en tripp till Liseberg för mig och E och pojkarna vet jag inte riktigt vad dom ska hitta på.

• Melva

Våra äldsta har blivit blöjfria vid 22 månader och 26 månader. Dottern har sällan gjort någon olycka, men pojken har använt kissande i protest. Det verkar han dock ha slutat med nu. Han var torr på natten innan vi tog på bort blöjan.

A har jag börjat sätta på toan/pottan, men inte regelbundet än. Slapphet antar jag.

goshheidi: tack . Och lycka till imorgon, du behöver något positivt nu.

VT: du också, lycka till imorgon. Även du behöver få lite goda nyheter.

sthlmstjejen: gott att hon sa till så tydligt och det gick så bra .

luzorsus: jag vet att det är vanligare bland tjejer än killar att ett hormon saknas som gör att dom inte kan hålla tätt nattetid. Då kvittar det hur mycket man "tränar". Men det brukar ordna till sig i 7-8 års åldern. Makens systerdotter hade så och fick nattblöjor av sjukvården.

• Melva

VT: tråkigt med testet. Är det kört eller väntar du ett par dagar till?

sthlmstjejen: håller med, det är gott när dom blivit av med blöjan. Men det finns inte många byxor som sitter fint i den åldern utan blöja under. Tråkigt tycke rjag.

• Melva

bea85: klart du får, här pratar vi om allt möjligt. Välkommen.

Tredje natten med A i samma rum som sina syskon och det har också gått bra. Vågar tro att det här ska fungera fin-fint!
    Mellan har dock sovit lite oroligt, men det är ju så en period nu, mardrömmar och sånt.

sockertopp84: grattis till Scott!

Nu är makens lediga fredagar förbi. Ska bli skönt på ett sätt, det är alltid mer kaos när han är hemma, men det har varit mysigt med honom hemma lite extra också.

Ska ringa förskolan idag och se när jag kan börja skola in E nu. Fick ju vänta lite med det iom magsjukan på mellan, men nu är han frisk och dom andra har ännu inte visat några tecken på magsjuka så nu ska det gå bra tänker jag. Och så har ju ÖF kommit igång igen så det blir att jag tar med V och A dit så ofta jag kan. Kan jag få annat att tänka på också .

• Melva

lille08: grattis till huset .

Quinny: välkommen.

Carina: jorå, känns inte någonting nästan.

Nu bajsblöja på A...

• Melva

Kvack: grattis till Ida!

goshheidi: vad tråkigt, testa sen om mensen inte kommit .

VT: hur känns det att jobba igen?

Idag fick jag tandläkartid till A. Den känns ju väldigt nödvändig . Är ju bara info om hur man ska borsta och så.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8