• Melva

Augustibebisar 2008, del 8

sthlmstjejen: det är ett naturläkemedel, tabletter. Har dock inte kommit underfund med om man ska ta dom bara ett visst antal dagar eller alla dagar i månaden. Har inte kollat så noga än heller iofs.
    Ja, om ett tag är jag nog tillbaka i det träsket och harvar .

• Melva

jucea: grattis till huset. Vad blev slutbudet?

Nu märker jag av dom hemska hormonerna. Tänker mycket mörkt nu.
    Den här gången är jag iallafall medveten om det, men undrar om det gör någon skillnad?

Hallonsocka: det kommer kännas underbart när det är klart sen .

goshheidi och VT: men jisses, vilka misstag

• Melva

Har dom tagit bort det? Om alla andra lade ner så får dom väl räkna det som sålt? Det är väl en klar signal om budgivare inte vill vara med längre, tycker jag. Att man inte får så mycket mer menar jag.

• Melva

lille08: borde han inte ha rätt till förskola i mammans kommun även de veckor han är hos er? Det kanske är för långt att åka?

Grattis till William .

lillastjärnan: oj, vad mycket på en gång. Eller öht. Förstår att det är jobbigt nu.

• Melva

lille08: ja, det är ju långt för bara några timmar. Hoppas det löser sig. Det är ju en chans för han att få lite kompisar hos er också.

• Melva

goshheidi: jag tycker det är självklart att är man bjuden någonstans så uppför man sig. Så jag förstår din irritation.

• Melva

Lina S: vad tråkigt med huset.

Jag ska vara hemma med vårdnadsbidrag till V blir 3 år. Då blir det dubbelt för han och A. Sen blir det fp ett år till . Och vårdnadsbidrag på pyret och A när det går.

Ja, som ni kanske förstått så har jag nu sagt det. Jag sa till L ikväll att jag inte kan göra abort. Han blev ju inte glad direkt. Inte arg heller, mest uppgiven, eller nåt. Sa inte mycket alls. Så jag vet inte vad som händer.
    Men jag kan bara inte göra det. Så nu sitter jag här, jättetrött och borde verkligen sova, men känner mig så ledsen och ensam. Gör jag fel? Är så rädd att han ska lämna mig...

• Melva

sthlmstjejen: jag kommer ju ha dubbelt och sen så bor vi väldigt billigt. Så för oss går det alldeles utmärkt. Men det hade ju inte fungerat om vi hade haft hus och lån på bil och så. Har ingen i vår närhet som kan ha barnen när vi jobbar och det hade ju krävts då.

Nä, nu ska jag betala räkningar. Skulle gjort det för ett par dagar sen, men har haft annat att tänka på så jag har inte orkat bry mig.

Köpte regnstövlar till A igår . Och dom andra då, men vad sur jag blev när dom inte hade vanliga regnstövlar i äldstas storlek, då fanns det bara fodrade. Och hon blev ju besviken för att dom hon hittade inte fanns i hennes storlek, men nöjd när hon hittade väldigt rosa fodrade .

Måste rädda skafferilådan...

• Melva

Så, då är man lite fattigare igen.

Ska ta med E och V till Danmark imorgon, en dagstur med mor. Så då blir det lite godis (dricker ju inget nästan så det är ingen idé att köpa). Men det blir en gristidig morgon, hon kommer hit vid fem och då ska jag ha barnen klara. Ska bli intressant att se var någonstans på vägen som JAG tuppar av .

Får väl kanske ta och berätta för henne då. Hon kommer väl bli chockad och jag räknar inte med så mycket stöd.

• Melva

Man måste nog vara fullständigt oekonomisk om man tänker att man tjänar på att ha barnen hemma eller vara hemma med barn och skaffar barn för att få barnbidrag!

Så, nu sover A och V och jag får en chans till vila. Dom fick lite fredagsmys nu på fm istället för i em och A fick ju smaka (chips blev det och det smaskade han i sig, det lilla han fick).

Förut sat E och kollade i bakböcker för att se vad vi ska baka till As födelsedag. Tacknämligt. Ännu bättre vore det om hon bakade och jag tittade på så hann jag göra annat under tiden .

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8