• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Hjartesjalen
    k girl skrev 2009-06-07 16:56:29 följande:
    Nej, men enligt lagen är det våldtäkt att ha samlag med någon som är under fjorton år, oavsett om det är tvång/våld inblandat eller inte. Och det behöver heller inte vara våld inblandat i en vanlig våldtäkt i juridisk mening, det räcker med hot om brott (till exempel: "Jag dödar dig om du gör motstånd").
    Precis, o det e ju vald att hota nagon, allt e ju vald salange du sjalv kanner att det e vald, vare sig det e nagon som haller fast dig sa du inte kan komma undan, slar dig, eller hotar dig sa du inte kan komma undan osv.
  • eurekah

Konichiwa girl: Aha, så bra då, det visste jag inte! Helt rätt!

• Hjartesjalen
    Moi skrev 2009-06-07 16:58:32 följande:
    Oavsett vad så är det SJUKT äckligt och fan i mej straffbart om en vuxen man har sex med en liten tjej på 13-14 år.Nåt är ruskigt fel i huvudet på honom då!
    Jag haller helt med! Men, lat saga att det e en tjej pa 14 ar som sager sig tyckt om det, hon ville ha sex med en 25 aring. Hon blev inte valdtagen, inte hotad osv, kunde ga darifran o saga nej om hon ville, e det da valdtakt? Jag menar visst det star i lagen, men e det det enligt alla manniskor?

Jag tycker detta ar sexuellt utnyttjande, precis som jag sa forut, sa vad vill en vuxen man med en 14 arig flicka? Jag tror ju sjalvklart att han bara e ute efter sex o inget annat! Darav, sexuellt utnyttjande!
  • puss
    puss skrev 2009-06-07 15:46:11 följande:
    jag undrar vart ni som tycker att det är ok "om man är med på det" drar gränsen?vid vilken ålder är det INTE ok längre, trots att man är med på det?14131211109876??
  • Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 17:56:58 följande:
    nån som kan tänkas vilja svara?
    Ingen av dom aldrarna du skrivit.
  • puss
    Hjartesjalen skrev 2009-06-07 18:00:44 följande:
    Ingen av dom aldrarna du skrivit.
    jag vänder mig naturligtvis till någon som svarat nej på ts fråga.
    *dah*
  • Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 18:02:53 följande:
    jag vänder mig naturligtvis till någon som svarat nej på ts fråga.*dah*
    Ja, OJ *DAHHHHHH*
  • Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 18:02:53 följande:
    jag vänder mig naturligtvis till någon som svarat nej på ts fråga.*dah*
    Da far du skriva vilka som far svara o inte svara for alla e inte lika smarta som du har inne vet du!
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?