Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

om man "är med på det" trots att man inte är byxmyndig, vart går gränsen då?
    15?
    12?
    8?
    en 12åring kan säga att hon/han är med på det, en tioåring också. inget att gå efter med andra ord.

• puss
    Åsa skrev 2009-06-07 10:44:26 följande:
    sannisenpannisen o puss: Pedofili är inte strikt knutet till ålder. Pedofilen dras /huvudsakligen/ till _förpubertala_ barn. Alltså någon som inte har antydan till könsutveckling. En tioåring med lite bröst eller könshår är inte förpubertal medan en och annan trettonåring är det fortfarande.Pedofili är en diagnos och har inget med vår strafflagstiftning att göra utom i så måtto att den som begått sexuella övergrepp mot barn förmodligen har större återfallsrisk för just sådana brott om h*n har en pedofil läggning än om h*n haft sex med en välutvecklad fjortonåring.
    åldern har relevans. den är en del av kriterierna.
  • puss

jag undrar vart ni som tycker att det är ok "om man är med på det" drar gränsen?
    vid vilken ålder är det INTE ok längre, trots att man är med på det?
    14
    13
    12
    11
    10
    9
    8
    7
    6??

• puss
    supersemlan skrev 2009-06-07 15:44:21 följande:
    Det fina i frågan är ju att det spelar ingen roll vad någon av oss tycker. Enligt lagen är det våldtäkt. Så den här diskussionen är, om än intressant, meningslös. Äldre män ska helt enkelt hålla tassarna borta från småflickor och begära leg innan de går med på sex om det finns minsta misstanke om att hon kanske inte är fullt så mogen som hon verkar. Det är den vuxne som får bära ansvaret, precis som det ska vara.
    misstänker man att hon inte är fullt så mogen som hon verkar kanske man borde avstå.
  • puss
    supersemlan skrev 2009-06-07 15:55:58 följande:
    Absolut, ännu hellre det. I de fall jag hört talas om skyller männen ifrån sig med att hon verkade så mogen (alt. att hon uppgav att hon var äldre än hon verkligen var). Tyvärr hade det nog aldrig varit aktuellt varken att avstå eller be om leg i de fallen. Men man tycker att de åtminstone för sin egen skull - när de uppenbarligen inte har tjejens bästa för ögonen - borde vilja ta det säkra före det osäkra.
    har också läst om såna fall.

hon sa att hon var 25, men hon var visst bara 13, visst okej, eller hur...?

vad är trovärdigt? att hon sa att hon var 16, men var 14? vilken normal vuxen man vill sätta på en 16åring i vilket fall som helst?
    den lögnen är ju bara rubbad.
  • puss
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-07 16:00:23 följande:
    puss: Oh, believe me! Det finns många vuxna män som drömmer om att sätta på både 16-åringar och 13-åringar. Vad det säger om deras psyke är dock en annan sak.
    vilken NORMAL vuxen man, mhmm.
  • puss
    puss skrev 2009-06-07 15:46:11 följande:
    jag undrar vart ni som tycker att det är ok "om man är med på det" drar gränsen?vid vilken ålder är det INTE ok längre, trots att man är med på det?14131211109876??
  • puss
    Hjartesjalen skrev 2009-06-07 18:00:44 följande:
    Ingen av dom aldrarna du skrivit.
    jag vänder mig naturligtvis till någon som svarat nej på ts fråga.
    *dah*
  • puss
    Hjartesjalen skrev 2009-06-07 18:17:26 följande:
    Da far du skriva vilka som far svara o inte svara for alla e inte lika smarta som du har inne vet du!
    det står faktiskt i frågan. jag hoppades att folk skulle kunna läsa innantill.

jag undrar vart ni som tycker att det är ok "om man är med på det" drar gränsen?vid vilken ålder är det INTE ok längre, trots att man är med på det?
  • puss
    Hjartesjalen skrev 2009-06-07 18:22:23 följande:
    Jag har varken svarat JA el NEJ. Jag skrev vad jag tyckte om amnet i sig, samt att jag svarade pa din fraga.Hoppas du far svar fran personer du tycker passar att svara pa din fraga.
    ja det hoppas jag med, det vore ytterst intressant.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?