• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Hjartesjalen

Valdtakt ar det val nar det e vald inblandat, nar man valdfor sig pa nagon? E en 15 aring med pa det sa ar det ju inte valdtakt aven om lagen skulle saga det, efterom hon inte blivit utsatt for tvang o vald.

Dar skulle det heta nagot annat. Jag ser detta som utnyttjande, for det ar ju inte normalt att en 25 -aring vill ha nat mer an bara sex med en som e 15!

• Hjartesjalen
    Hallontårta skrev 2009-06-07 16:46:40 följande:
    En trettonåring är ju bara barnet. Våldtäkt kanske det inte kallas, men sexuellt utnyttjande.
    Exakt!
  • eurekah

Annat röstade jag, det kallas väl grovt utnyttjande av barn, eller sexuellt utnyttjande av minderårig eller liknande.
    Hur som helst ska en vuxen inte ha sex med barn eller minderåriga oavsett hur "med på det" hon eller han är.

• k girl
    Hjartesjalen skrev 2009-06-07 16:45:05 följande:
    Valdtakt ar det val nar det e vald inblandat, nar man valdfor sig pa nagon? E en 15 aring med pa det sa ar det ju inte valdtakt aven om lagen skulle saga det, efterom hon inte blivit utsatt for tvang o vald. Dar skulle det heta nagot annat. Jag ser detta som utnyttjande, for det ar ju inte normalt att en 25 -aring vill ha nat mer an bara sex med en som e 15!
    Nej, men enligt lagen är det våldtäkt att ha samlag med någon som är under fjorton år, oavsett om det är tvång/våld inblandat eller inte. Och det behöver heller inte vara våld inblandat i en vanlig våldtäkt i juridisk mening, det räcker med hot om brott (till exempel: "Jag dödar dig om du gör motstånd").
  • k girl
    eurekah skrev 2009-06-07 16:55:51 följande:
    Annat röstade jag, det kallas väl grovt utnyttjande av barn, eller sexuellt utnyttjande av minderårig eller liknande. Hur som helst ska en vuxen inte ha sex med barn eller minderåriga oavsett hur "med på det" hon eller han är.
    Nej, det kallas våldtäkt sedan några år tillbaka.
  • Hjartesjalen

Tror forovrigt inte att manga 13 aringar vill ha sex med nagon oavsett alder pa killen/mannen, eftersom det i den aldern e stort att bara halla handen med den man e kar i, eller pussas. Inte sjutton tankte jag pa sex nar jag var 13 i alla fall, pussar o nyfiken pa kyssar e val mer normalt.

• k girl
    k girl skrev 2009-06-07 16:56:29 följande:
    Nej, men enligt lagen är det våldtäkt att ha samlag med någon som är under fjorton år, oavsett om det är tvång/våld inblandat eller inte. Och det behöver heller inte vara våld inblandat i en vanlig våldtäkt i juridisk mening, det räcker med hot om brott (till exempel: "Jag dödar dig om du gör motstånd").
    Det ska stå under FEMTON år och inget annat.
  • Moi

Oavsett vad så är det SJUKT äckligt och fan i mej straffbart om en vuxen man har sex med en liten tjej på 13-14 år.

Nåt är ruskigt fel i huvudet på honom då!

Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?