• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • supersemlan
    puss skrev 2009-06-07 15:47:05 följande:
    misstänker man att hon inte är fullt så mogen som hon verkar kanske man borde avstå.
    Absolut, ännu hellre det. I de fall jag hört talas om skyller männen ifrån sig med att hon verkade så mogen (alt. att hon uppgav att hon var äldre än hon verkligen var). Tyvärr hade det nog aldrig varit aktuellt varken att avstå eller be om leg i de fallen. Men man tycker att de åtminstone för sin egen skull - när de uppenbarligen inte har tjejens bästa för ögonen - borde vilja ta det säkra före det osäkra.
  • puss
    supersemlan skrev 2009-06-07 15:55:58 följande:
    Absolut, ännu hellre det. I de fall jag hört talas om skyller männen ifrån sig med att hon verkade så mogen (alt. att hon uppgav att hon var äldre än hon verkligen var). Tyvärr hade det nog aldrig varit aktuellt varken att avstå eller be om leg i de fallen. Men man tycker att de åtminstone för sin egen skull - när de uppenbarligen inte har tjejens bästa för ögonen - borde vilja ta det säkra före det osäkra.
    har också läst om såna fall.

hon sa att hon var 25, men hon var visst bara 13, visst okej, eller hur...?

vad är trovärdigt? att hon sa att hon var 16, men var 14? vilken normal vuxen man vill sätta på en 16åring i vilket fall som helst?
    den lögnen är ju bara rubbad.
  • Ekorrfamiljen
    puss: Oh, believe me! Det finns många vuxna män som drömmer om att sätta på både 16-åringar och 13-åringar. Vad det säger om deras psyke är dock en annan sak. {#lang_emotions_throwup}
    The confused squirrel strikes again...
  • puss
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-07 16:00:23 följande:
    puss: Oh, believe me! Det finns många vuxna män som drömmer om att sätta på både 16-åringar och 13-åringar. Vad det säger om deras psyke är dock en annan sak.
    vilken NORMAL vuxen man, mhmm.
  • Ekorrfamiljen

Haha, läste för fort! Ber om ursäkt! Nä, jag hoppas verkligen att NORMALA vuxna män inte fantiserar om småflickor (som jag faktiskt kan tycka att även 16-åringar är!)

Sorry alla 16-åringar, men jag har varit där och nu 16 år senare inser jag att man inte alls är så mogen som man vill tro!

• supersemlan
    puss skrev 2009-06-07 15:57:59 följande:
    har också läst om såna fall. hon sa att hon var 25, men hon var visst bara 13, visst okej, eller hur...? vad är trovärdigt? att hon sa att hon var 16, men var 14? vilken normal vuxen man vill sätta på en 16åring i vilket fall som helst? den lögnen är ju bara rubbad.
    Jo, men det är väl därför lagen ser ut som den gör. Genom lagstiftningen slår vi fast en gång för alla att det är den vuxnes ansvar att se till att ett barn inte utnyttjas.
  • Hjartesjalen

Om min 15- ariga hade haft sex med en 25-arig man, nej det skulle jag inte gilla, skulle kannas som hon blev utnyttjad, o jag hade undrat vad killens motiv var?

hade hon daremot sex med en 15-arig kille, alltsa dom e bada 15 ar gammla, ja da hade jag tillatit det, MEN, jag hade verkligen visat henne den ratta vagen ang sjukdomar, grviditeter osv, o gjort allt jag kunnat for o informera om detta.

Jag tror namligen inte att man kan stoppa sex mellan 2 personer som vill ha sex, men daremot kan vi hjalpa till o informera allt vi bara kan sa dom kan gora allt dom kan for att vara sakra o trygga med det dom gor, viktigt e ocksa att dom kanner sig trygga att komma till oss vuxna om dom beh hjalp med fragor osv, o inte vara radda for det o sedan hamna i en soppa av problem!!

• Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 15:46:11 följande:
    jag undrar vart ni som tycker att det är ok "om man är med på det" drar gränsen?vid vilken ålder är det INTE ok längre, trots att man är med på det?14131211109876??
    Tror du att en 6 aring vet vad den gor om den skulle ha sex??
  • Ekorrfamiljen
    Hjartesjalen skrev 2009-06-07 16:24:08 följande:
    Tror du att en 6 aring vet vad den gor om den skulle ha sex??
    Nej, det var väl det som var själva frågan! Var ska man dra gränsen om tjejen själv går med på det?
  • Hjartesjalen
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-07 16:25:39 följande:
    Nej, det var väl det som var själva frågan! Var ska man dra gränsen om tjejen själv går med på det?
    Precis, o darfor fragade jag den som skrev det, just vart man ska dra gransen, o just om en 6 aring vet vad den gor, om en 6 aring overhuvudtaget vet vad sex ar, eller om en 14 aring vet det??
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?