Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Om min 15- ariga hade haft sex med en 25-arig man, nej det skulle jag inte gilla, skulle kannas som hon blev utnyttjad, o jag hade undrat vad killens motiv var?

hade hon daremot sex med en 15-arig kille, alltsa dom e bada 15 ar gammla, ja da hade jag tillatit det, MEN, jag hade verkligen visat henne den ratta vagen ang sjukdomar, grviditeter osv, o gjort allt jag kunnat for o informera om detta.

Jag tror namligen inte att man kan stoppa sex mellan 2 personer som vill ha sex, men daremot kan vi hjalpa till o informera allt vi bara kan sa dom kan gora allt dom kan for att vara sakra o trygga med det dom gor, viktigt e ocksa att dom kanner sig trygga att komma till oss vuxna om dom beh hjalp med fragor osv, o inte vara radda for det o sedan hamna i en soppa av problem!!

• Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 15:46:11 följande:
    jag undrar vart ni som tycker att det är ok "om man är med på det" drar gränsen?vid vilken ålder är det INTE ok längre, trots att man är med på det?14131211109876??
    Tror du att en 6 aring vet vad den gor om den skulle ha sex??
  • Hjartesjalen
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-07 16:25:39 följande:
    Nej, det var väl det som var själva frågan! Var ska man dra gränsen om tjejen själv går med på det?
    Precis, o darfor fragade jag den som skrev det, just vart man ska dra gransen, o just om en 6 aring vet vad den gor, om en 6 aring overhuvudtaget vet vad sex ar, eller om en 14 aring vet det??
  • Hjartesjalen

Valdtakt ar det val nar det e vald inblandat, nar man valdfor sig pa nagon? E en 15 aring med pa det sa ar det ju inte valdtakt aven om lagen skulle saga det, efterom hon inte blivit utsatt for tvang o vald.

Dar skulle det heta nagot annat. Jag ser detta som utnyttjande, for det ar ju inte normalt att en 25 -aring vill ha nat mer an bara sex med en som e 15!

• Hjartesjalen
    Hallontårta skrev 2009-06-07 16:46:40 följande:
    En trettonåring är ju bara barnet. Våldtäkt kanske det inte kallas, men sexuellt utnyttjande.
    Exakt!
  • Hjartesjalen

Tror forovrigt inte att manga 13 aringar vill ha sex med nagon oavsett alder pa killen/mannen, eftersom det i den aldern e stort att bara halla handen med den man e kar i, eller pussas. Inte sjutton tankte jag pa sex nar jag var 13 i alla fall, pussar o nyfiken pa kyssar e val mer normalt.

• Hjartesjalen
    k girl skrev 2009-06-07 16:56:29 följande:
    Nej, men enligt lagen är det våldtäkt att ha samlag med någon som är under fjorton år, oavsett om det är tvång/våld inblandat eller inte. Och det behöver heller inte vara våld inblandat i en vanlig våldtäkt i juridisk mening, det räcker med hot om brott (till exempel: "Jag dödar dig om du gör motstånd").
    Precis, o det e ju vald att hota nagon, allt e ju vald salange du sjalv kanner att det e vald, vare sig det e nagon som haller fast dig sa du inte kan komma undan, slar dig, eller hotar dig sa du inte kan komma undan osv.
  • Hjartesjalen
    Moi skrev 2009-06-07 16:58:32 följande:
    Oavsett vad så är det SJUKT äckligt och fan i mej straffbart om en vuxen man har sex med en liten tjej på 13-14 år.Nåt är ruskigt fel i huvudet på honom då!
    Jag haller helt med! Men, lat saga att det e en tjej pa 14 ar som sager sig tyckt om det, hon ville ha sex med en 25 aring. Hon blev inte valdtagen, inte hotad osv, kunde ga darifran o saga nej om hon ville, e det da valdtakt? Jag menar visst det star i lagen, men e det det enligt alla manniskor?

Jag tycker detta ar sexuellt utnyttjande, precis som jag sa forut, sa vad vill en vuxen man med en 14 arig flicka? Jag tror ju sjalvklart att han bara e ute efter sex o inget annat! Darav, sexuellt utnyttjande!
  • Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 17:56:58 följande:
    nån som kan tänkas vilja svara?
    Ingen av dom aldrarna du skrivit.
  • Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 18:02:53 följande:
    jag vänder mig naturligtvis till någon som svarat nej på ts fråga.*dah*
    Ja, OJ *DAHHHHHH*
  • Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 18:02:53 följande:
    jag vänder mig naturligtvis till någon som svarat nej på ts fråga.*dah*
    Da far du skriva vilka som far svara o inte svara for alla e inte lika smarta som du har inne vet du!
  • Hjartesjalen

Jag har varken svarat JA el NEJ. Jag skrev vad jag tyckte om amnet i sig, samt att jag svarade pa din fraga.

Hoppas du far svar fran personer du tycker passar att svara pa din fraga.

• Hjartesjalen
    Hjartesjalen skrev 2009-06-07 18:22:23 följande:
    Jag har varken svarat JA el NEJ. Jag skrev vad jag tyckte om amnet i sig, samt att jag svarade pa din fraga.Hoppas du far svar fran personer du tycker passar att svara pa din fraga.
    O detta inlagg var ju sjalvklart till "puss"
  • Hjartesjalen
    puss skrev 2009-06-07 18:23:57 följande:
    ja det hoppas jag med, det vore ytterst intressant.
    Ja, otroligt.
  • Hjartesjalen
    Tina08 skrev 2009-06-17 05:30:52 följande:
    När jag var 14 vart jag tillsammans med en kille som var 25, och vi höll ihop i 4 år :)
    Det skulle aldrig mina foraldrar ha tillatit mig att gora, nar jag var 18 var en kille 25 o vi holl ihop i 4 ar, men nar jag traffade honom sa tyckte jag att han var jattegammal....
  • Hjartesjalen
    Tina08 skrev 2009-06-17 05:41:49 följande:
    Eftersom jag då fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar så träffade dom honom varje dag, och då kunde lära känna honom.. Dom accepterade oss.. Bara för att killen är äldre betyder inte det att dom bara vill ha "sex "med en.. Ålder är bara en siffra.. Om man trivs ihop, och har kul tillsammans varför haka upp sig på ålders skillnaden:)
    jag haller med dig, funkar det sa funkar det, men mina foraldrar hade aldrig tillatit det. O man kan ju inte dra alla over en kant bara for att det finns sex-idioter darute.
  • Hjartesjalen
    Tina08 skrev 2009-06-17 05:49:45 följande:
    Men jag kan inte förstå hur folk kan tycka att det är våldtäkt?? Tjejen är ju med på det.. När jag var 13-14 och började träffa killar och vart av med oskulden, så var JAG med på det.. Sen att man kanske ångrade sig, det var med fel kill, osv osv.. Men tjejen VILLE ju det här.. Så därför ingen våldtäkt!
    Nej inte valdtakt. Det haller jag med om dar.
  • Hjartesjalen

Sexuellt utnyttjande kan det absolut vara om nu e fallet, men inte valdtakt om inte tjejen e utsatt for vald!

Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?