• bubbli

nekad snitt,vad gör jag nu?

har nfder hela denna gravven varit övertygad om att mina skäl till ett snitt skulle vara tillräckliga,enligt alla BM jag träffat så skulle det inte vara något som helst problem att få ett snitt beviljat.
    (första förlossningen var skit,slutade med klipp+sugklocka efter tre dygn,andra förlossningen var ett avbrytande i vecka 21 då jag tvingades föda fram min son död.)

men NU,efter aurorasamtal och läkarbesök,så bestämmer sig läkaren för att neka mig.Hon kunde heller inte meddela mig personligen utan bad en BM ringa mig för att berätta om hennes beslut,jag fick alltså inte ens en chans att ifrågasätta hennes beslut då BM inte har något att säga till om.

nu sitter jag här i vecka 36,fortfarande så paniskt rädd att jag kräks bara vid tanken på en vag.förlossning och ingen aning om vart jag ska ta vägen?

hur FAN kan en läkare vara så känslokall?!
    Jag har träffat henne under ett 20 min långt samtal,det är allt och utifrån det har hon alltså bestämt sig för att jag inte alls är rädd för att föda vaginalt...eller nåt.

jag kanske hade fel,men jag trodde att vården skulle hjälpa människor att antingen komma över sina fobier/rädslor,inte bara lägga över allt ansvar på patienten och titta åt ett annat håll när patienten sakta men säkert bryts ner psykiskt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-05 14:37

snittet är äntligen beviljat,23 februari kommer vår efterlängtade lilla fis!

• Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?
  • Cornbread

du får föda vaginalt helt enkelt

• bubbli

tack.

verkligen...tack så hemskt mycket.

Kul att nån kan se nån humor i detta.

• Cornbread

Menar inte att vara ironisk alls.
    Men eftersom du blev nekad till snitt, finns det ju ingenting du kan göra åt saken.
    Så vad ville du ha för respons egentligen?

• Blyger

Du kanske kan prova träffa en annan läkare.... men sanningen är att du har inget annat val än vaginalt om du inte får beviljat av någon annan, och det är inget skämt, det är verkligheten...

Denna förlossningen kanske går superbra! Så deppa inte ihop!

• lyckligmamma

Hm, det lät lite konstigt, efter den förslossning du har gått genom. Finns det andra läkare du kan prata med? Eller om din barnmorska kan hjälpa diG???

• Hannah74

Var det auroraläkare du pratade med?

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
  • mina små kämpar

fy vad jobbigt men kan man inte gå till någon annan? har för mig att jag läste att en annan tjej blev nekad då sökte hon upp ett annat sjukhus och fick ja

hoppas att det går bra för dig

• ludenben

cornbread: lite stöd och peppning kanske ts var ute efter. Inte mycket annat än vaginalt att välja på, det vet nog ts med. Så kanske onödigt att låta så hård...

TS: Ush, jag förstår din panik födde med akutsnitt sist och det gick bra tillslut. Ska föda vaginalt denna gången men jag var i valet och kvalet för det gamla sitter ju och spökar. Hoppas att allt kommer att gå bra för dig men tycker att det var väldigt taskigt att neka dig snitt när andra blivit snittade för mindre.

BF 23/4- 09
  • SmileyMalin

fy vad överjävligt av dom! Hoppas verkligen det löser sig på något sätt!

• bubbli

vad jag ville ha för respons?

kanske lite sympatier?
    Kanske att någon håller med om att det är konstigt att en läkare kan neka en efter ett 20 min. långt samtal?
    Kanske få höra att det kommer att ordna sig?

vad fan vet jag,jag mår skit och behöver ventilera?!

jag behöver INTE sarkastiska idiotinlägg från osympatiska elakingar..det förstår säkert du också innerst inne.

Man brukar inte sparka på folk som redan ligger.( om man inte har en jävligt dålig dag,alltså. )

Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?