• bubbli

nekad snitt,vad gör jag nu?

har nfder hela denna gravven varit övertygad om att mina skäl till ett snitt skulle vara tillräckliga,enligt alla BM jag träffat så skulle det inte vara något som helst problem att få ett snitt beviljat.
    (första förlossningen var skit,slutade med klipp+sugklocka efter tre dygn,andra förlossningen var ett avbrytande i vecka 21 då jag tvingades föda fram min son död.)

men NU,efter aurorasamtal och läkarbesök,så bestämmer sig läkaren för att neka mig.Hon kunde heller inte meddela mig personligen utan bad en BM ringa mig för att berätta om hennes beslut,jag fick alltså inte ens en chans att ifrågasätta hennes beslut då BM inte har något att säga till om.

nu sitter jag här i vecka 36,fortfarande så paniskt rädd att jag kräks bara vid tanken på en vag.förlossning och ingen aning om vart jag ska ta vägen?

hur FAN kan en läkare vara så känslokall?!
    Jag har träffat henne under ett 20 min långt samtal,det är allt och utifrån det har hon alltså bestämt sig för att jag inte alls är rädd för att föda vaginalt...eller nåt.

jag kanske hade fel,men jag trodde att vården skulle hjälpa människor att antingen komma över sina fobier/rädslor,inte bara lägga över allt ansvar på patienten och titta åt ett annat håll när patienten sakta men säkert bryts ner psykiskt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-05 14:37

snittet är äntligen beviljat,23 februari kommer vår efterlängtade lilla fis!

• Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?
  • angelfransson

Bubbli... Idag är det tisdag. Sitter här och undrar hur det gick för dig/eller kommer att gå (vet inte vilken tid du ska till läkaren). Om läkaren forfarande inte fattar kan du ge dig på att jag kommer upp till Jönköping och jag tar med mig en grupp förbannade gravida kvinnor med massa hormoner här från familjeliv, så kommer vi se till att du får ditt snitt genom ett snack med läkaren :)

Kramar!

• seppo

hoppas det går vägen, snitt är underbart och det borde vara en rättighet att få välja, lycka till!!!

• bubbli

tjoh,hon beviljade snittet utan att ens ifrågasätta nåt idag!!!!

jag är så jävla lättad nu, jag bara grät igenom hela mötet, min man fick ta över samtalet...som jag misstänkte.

hon sa bara att "ibland blir det såhär och då är det inget annat att göra än att bevilja ett snitt."
    totalt supersympatisk och genomtrevlig,min kompis misstänker att hon är periodare.(eller schizofren?)

jag kommer att få hem ett brev med snitt-tiden,men det blir under vecka 8 iaf. tre veckor kvar bara ju!

Tack så JÄKLA mycket allihop för erat stöd, jag hade fan gått under om det inte var för er!

puss på er!

• Moyo

Jättegrattis!!! Lycka till med bebben (snart här!) och allt!!!

• Bei Bei

Gud vad glad jag blir! HÄRLIGT att hon ändrade sig och att du fick sista veckorna av graviditeten i lugn och ro nu. Stort lycka till och om du vill fråga något om snitt så kanske jag kan svara. Är snittad två gånger.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • AnneSophie
    bubbli skrev 2009-02-03 17:13:38 följande:
    totalt supersympatisk och genomtrevlig,min kompis misstänker att hon är periodare.(eller schizofren?)
    Hon är varken eller, men en riktig humörmänniska.
    Jag har varit med om samma. Jag var förberedd på en riktig fight (just med tanke på våra första möten som var allt annat än mysiga) men istället så satt vi och pratade och hade det jättetrevligt i 40 minuter. Inga problem med något alls.

Skönt att det löste sig!
    « People will judge you on what you can build, not what you destroy. »
  • angelfransson

Grattis grattis grattis! Njut nu av dina tre sista graviditetsveckor och lycka till med bebben =)

Kramkram

• oOrosamarängerOo

Jamen va skönt, GRATTIS!!!

Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?