• bubbli

nekad snitt,vad gör jag nu?

har nfder hela denna gravven varit övertygad om att mina skäl till ett snitt skulle vara tillräckliga,enligt alla BM jag träffat så skulle det inte vara något som helst problem att få ett snitt beviljat.
    (första förlossningen var skit,slutade med klipp+sugklocka efter tre dygn,andra förlossningen var ett avbrytande i vecka 21 då jag tvingades föda fram min son död.)

men NU,efter aurorasamtal och läkarbesök,så bestämmer sig läkaren för att neka mig.Hon kunde heller inte meddela mig personligen utan bad en BM ringa mig för att berätta om hennes beslut,jag fick alltså inte ens en chans att ifrågasätta hennes beslut då BM inte har något att säga till om.

nu sitter jag här i vecka 36,fortfarande så paniskt rädd att jag kräks bara vid tanken på en vag.förlossning och ingen aning om vart jag ska ta vägen?

hur FAN kan en läkare vara så känslokall?!
    Jag har träffat henne under ett 20 min långt samtal,det är allt och utifrån det har hon alltså bestämt sig för att jag inte alls är rädd för att föda vaginalt...eller nåt.

jag kanske hade fel,men jag trodde att vården skulle hjälpa människor att antingen komma över sina fobier/rädslor,inte bara lägga över allt ansvar på patienten och titta åt ett annat håll när patienten sakta men säkert bryts ner psykiskt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-05 14:37

snittet är äntligen beviljat,23 februari kommer vår efterlängtade lilla fis!

• Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?
  • Kaniss

Vad bra att det ordnade sig för dig! En liten sak nu bara när den stora oron har släppt. Det kan kännas konstigt i kroppen så här efter en stor psykiskansträngning och oro. Det kan kännas som om man inte kan koppla av eller att man skakar lite omotiverat. Att det kryper i kroppen. Det är en vanlig reaktion efter en så här orolig tid, men det känns otroligt obehagligt.

Kanske får du ingen reaktion alls! Men om... bli inte rädd.Det är ofarligt.

• AnneSophie
    Baby Ru2 skrev 2009-02-04 11:28:08 följande:
    AnneSophie skrev 2009-02-03 18:12:10 följande: Nja... beslut snitt skall ju vara strikt medicinskt grundade. anske var TS medicinska skäl inte tillräckligt starka helt enkelt för att bevilja rakt av? Man kan ju tänka sig att hon vägt in TS reaktion på det första beslutet i sitt "slutliga" beslut... SKönt hur som helst att det slutade väl! Lycka till!
    Jag kan inte säga det på ett annat sätt (jag vill inte ge exempel på händelser eftersom jag inte vill hänga ut henne eller bekanta eller fd arbetstagare) än att snitt-besluten mer baseras på dagsform än medicinsk grund. Man måste nog ha träffat henne för att helt förstå vad jag menar.
    « People will judge you on what you can build, not what you destroy. »
  • bubbli

AnneSophie: (jag förstår precis vad du menar. )

• smoothiz

STÅ PÅ DIG! kräv att få träffa en ny läkare, det är emot ramarna i lagen att neka en förlossningsrädd kvinna snitt, herregud vad är det för läkare som utsätter någon för sånt?! nån jävla moral-tant till läkare som inte kan hålla sina personliga åsikter om snitt utanför kanske?..nej fy fan, stå på dig, kräv att få träffa en annan läkare, det kan dom åtminstone inte neka dig.

grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • smoothiz
    bubbli skrev 2009-02-03 17:13:38 följande:
    tjoh,hon beviljade snittet utan att ens ifrågasätta nåt idag!!!! jag är så jävla lättad nu, jag bara grät igenom hela mötet, min man fick ta över samtalet...som jag misstänkte. hon sa bara att "ibland blir det såhär och då är det inget annat att göra än att bevilja ett snitt."totalt supersympatisk och genomtrevlig,min kompis misstänker att hon är periodare.(eller schizofren?)jag kommer att få hem ett brev med snitt-tiden,men det blir under vecka 8 iaf. tre veckor kvar bara ju!Tack så JÄKLA mycket allihop för erat stöd, jag hade fan gått under om det inte var för er! puss på er!
    ah nu läste jag att du fick ditt snitt. underbart! lycka till nu!
    grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • Bei Bei

TS: Uppdatera trådstarten så kanske fler inte missar att du fått ditt snitt

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • WilliamNellyJamie

Grattis

va skönt, jag skulle dött om någon nekade mig någon av mina snitt vilket inte har hänt

jag får min älskade lilla tjej i juni och hon är nr 4 med snitt!!!

Vi kommer få en tjej Juni -09
  • bubbli

aaaah,bara 9 dagar kvar nu,hur får man tiden att gåååå?!

• MammaST

Läkaren jag har träffat har varit kanon bra. Det första han sa var att vi skulle bestämma tillsammans. Efter vårt beslut frågade han om jag var nöjd med vad vi kommit fram till.

• bubbli

hoho,nu är hon här!!!
    I måndags kom världens finaste lilla Stella!

Snittet gick hur bra som helst,jag fick ha henne hos mig hela tiden och jag mår som en prinsessa.

Känner inte av snittet alls och blöder inte ens längre.
    Tänk så bra man kan ha det!

• oOrosamarängerOo
    bubbli skrev 2009-02-28 14:19:44 följande:
    hoho,nu är hon här!!! I måndags kom världens finaste lilla Stella!Snittet gick hur bra som helst,jag fick ha henne hos mig hela tiden och jag mår som en prinsessa.Känner inte av snittet alls och blöder inte ens längre.Tänk så bra man kan ha det!
    Grattis! Stella, vilket fint namn ni valt
    ★♥snitt 22 april♥★
  • Moyo

Grattis grattis grattis till en liten Stella!
    Vad härligt att snittet gick bra!

• Bei Bei

Grattis till lilla Stella! Härligt att allt gick så bra och att du redan repat dig otroligt snabbt.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • knodden och vi

Åhh stort grattis till underverket. Längtar efter min tur.

Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?