• bubbli

nekad snitt,vad gör jag nu?

har nfder hela denna gravven varit övertygad om att mina skäl till ett snitt skulle vara tillräckliga,enligt alla BM jag träffat så skulle det inte vara något som helst problem att få ett snitt beviljat.
    (första förlossningen var skit,slutade med klipp+sugklocka efter tre dygn,andra förlossningen var ett avbrytande i vecka 21 då jag tvingades föda fram min son död.)

men NU,efter aurorasamtal och läkarbesök,så bestämmer sig läkaren för att neka mig.Hon kunde heller inte meddela mig personligen utan bad en BM ringa mig för att berätta om hennes beslut,jag fick alltså inte ens en chans att ifrågasätta hennes beslut då BM inte har något att säga till om.

nu sitter jag här i vecka 36,fortfarande så paniskt rädd att jag kräks bara vid tanken på en vag.förlossning och ingen aning om vart jag ska ta vägen?

hur FAN kan en läkare vara så känslokall?!
    Jag har träffat henne under ett 20 min långt samtal,det är allt och utifrån det har hon alltså bestämt sig för att jag inte alls är rädd för att föda vaginalt...eller nåt.

jag kanske hade fel,men jag trodde att vården skulle hjälpa människor att antingen komma över sina fobier/rädslor,inte bara lägga över allt ansvar på patienten och titta åt ett annat håll när patienten sakta men säkert bryts ner psykiskt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-05 14:37

snittet är äntligen beviljat,23 februari kommer vår efterlängtade lilla fis!

• Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?
  • Hannah74

Stort grattis! Vilken lättnad!

Njut nu ordentligt av de sista 3

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
  • bubbli

tacktack!

jag är helt överlycklig och helt stört lättad!

idag ska jag fira.

med ett par nya jeans.
    (som jag ändå aldrig någonsin kommer kunnna ha,men dom kommer iaf vara fina i min garderob!)

nån som har nåt tips om vad man behöver ha med sig till sjukan när man blir snittad?
    får man ha linser under op?
    jag kan ju ingenting om det praktiska,har aldrig op´ats förut.

• Bei Bei

Höga trosor och mjuka byxor som antingen sitter väldigt löst med bred resår eller mammabyxor som går upp på magen. Inte skönt att ha något som sitter åt i bikinilinjen (där de lägger snittet)

Jag bad om att få sätta in katetern efter bedövningen tagit, tyckte det känddes läskigt att de skulle ned där och rota och då ville jag inte behöva känna det. Var rädd för att det skulle göra ont, men det gör det inte för under mitt akuta snitt (1:a planerat andra akut) glömde jag be om det och det kändes knappt... Men jag vet att en del tycker det är obehagligt.

Vet inte om man kan ha linser, men du ska på förberedande samtal med både BM som ska vara med under snittet och du får prata med kirurgen och narkosläkaren (fick jag iallafall inför mitt planerade)

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • usse

grattis...eller vad man ska säga ..glad för din skull kram mia

• bubbli

BeiBei: men då måste man väl sätta katetern i själva op-salen?
    innebär inte det risk för "osteril miljö" liksom?

som du säger kommer ju jag också få komma på förberedande samtal dagen innan,får fråga lite mer där...

usse: haha,ja..det är ju lite som att välja mellan pest eller kolera,snitt eller vaginal förlossning...jag längtar inte direkt efter att få magen uppskuren,men jag längtar tillräckligt efter min bäbis så jag får bita ihop.

Hellre ett ont op-sår än post partum depression.:-/

• piffan

Ang katetern så bad jag oxå om att dom skulle sätta den efter att dom lagt bedövningen och det va inga problem för dom...det gjorde dom så gärna,så det gjorde dom i OP-salen.

• bubbli

bäbis kommer den 23,fick datum idag!

• Sessan2

Jag förstår Dig helt och fullt! Verkligen jättedåligt! Det verkar som det kan variera mellan olika kommuner. Min första förlossning slutade oxå med klipp och sugklocka. Det tog visserligen inte tre dygn utan 1½ dygn.
    Jag tycker att du borde kontakta denna läkaren och ifrågasätta detta till honom/henne personligen.

Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?