Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
Nån som vill fika?
eller kanske bara surra här,
Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D
Skriv en rad eller 2 :D
Kram kram
Nån som vill fika?
eller kanske bara surra här,
Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D
Skriv en rad eller 2 :D
Kram kram
bejay
ok!
kanske vi ses då.....
vet inte om ulimon kommer men ska skicka sms nu snart!
ni kan ju annars komma över till vårat hus senare i eftermidda? blir det ingen som kommer på stan åker vi nog hem fortare men har ngr ärenden
ska klä på oss nu......
hej hej
haft en trevlig helg OCH vågat sig ut i snöstormen??
ja vi var iväg på ngr ärenden igår men det var inte så trevligt att vara ute och leka
men idag var det bättre, jag och Klara gick ut på förmiddan men då hann solen gömma sig och det blev lite blåsigt, senare började det snöa trist! och så fikade vi hos en kompis utan barn men KLara roade sig i alla fall
är det nån som har hört om barnvagnsbio nån gån var när albiin var mindre men ja vet inte om det har börjat om eller inte..tyckte det var jätte skoj =)
bimbomika
har hört om det där men har inte varit på det men du kan ju kolla på bios hemsida hmmm vad är nu det för adress sl heter det väl?
ojoj för många år sedan jag var på bio!
jag är hemma med Klara idag, hon hostar, hes och ont i halsen!
hur går det för er då?
Hej alla brudar!
Har tagir mig tid att sitta en stund vid datorn. Har flyttat ner i helgen så det har vart fullt upp och är nu med, med att fixa i ordning allt. Hoppas det är bra med alla så hörs vi snart igen.
Men det är nu bättre med lilltösen fast lite hostig och så är hon ju än.
Och så idag har hon börjat på dagis, var bara 1 timme och imorgon så blir det mellan 9-11. Får se då hur det går.
Ska nu gå ner igen men vi hörs igen snart.
och här har vi krupp, ja det är Klara som har fått det, fick åka på jouren eftersom "anfallet" kom så sent....
med anfall menar jag hosta och tung andning och läkaren sa att den första medicinen är att inte få panik när barnet får sån där hosta
och när vi hade satt oss efter att ringt sambon lugnade det ner sig och andningen blev bättre, då tog jag reda på numret till jouren, ja det var precis innan 17
vi åkte in senare och där blev hon pigg så klart men läkaren lyssnade och kunde kostatera att det var falsk krupp
vi fick molypekt och sen får vi hämta mer imorgon eftersom klockan hann bli efter 19 när vi kom därifrån
vi satt väl där 45 min kanske innan det var våran tur
men helgen har varit bra, detta kom plötsligt imorse
Klarisen skrev 2009-02-23 13:37:48 följande:
bimbomika
falsk krupp är hosta och tung andning, det var första gången för henne och det kom helt plötsligt, inga tecken på det kvällen innan
visst har hon varit lite snorig, då och då en hostning och nysning men inte varit så förkyld precis, så är ju de flesta barn i denna åldern ofta så
man hör på ljudet i hostningen, det låter annorlunda och andningen är pipig och tung
och det gör fruktansvärt ont att hosta men man måste göra det för att kunna andas
läkaren sa att det första botemedelt är att föräldrarna håller sig lugn och inte får panik för då blir det värre och ja andningen blev bättre när vi hade satt oss i soffan och jag letade upp telenummer till jouren
hon behövde inte mask att andas i utan var någorlunda bra när vi var där och fick sova bra i natt, inga anfall, bara lite hosta men inget som störde sömnen precis
idag har hon haft bra andning och hostan har blivit slemhosta och febern kommer och går
hon blir pigg av molypekt och orkat leka lite och äta spagetti