• BeJay

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Nån som vill fika?
    eller kanske bara surra här,
    Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D

Skriv en rad eller 2 :D

Kram kram

• Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
  • ulimon

Go kväll! Nån som kollar melodifestivalen? Inte då jag i alla fall. Tycker det har spårat ur på sista tiden/åren. Vad tycker ni andra?

Har ni planer på att träffas snart igen så kan man kanske följa med då. Vore kul att träffa lite nytt folk. Har inte så många som jag umgås med på dagar/kvällar förutom min familj, sambo och dotter på 1 år, snart 14 mån. Vännerna jobbar och så har de oxå familjer. så det blir inte så ofta man träffas tyvärr. Så därför vore det kul att träffa líte nytt folk som också har barn. Ha en trevlig och bra helg. så hörs vi snart igen.

• Mortillson

Leos lekland skulle vara kul! Vår son fyller 3 år den 7/3 och hade velat överraska honom med det, men vi har ingen bil så det blir inte lätt!

Vår son går på 15-timmars dagis. Han tycker det är jätteroligt! Jag är hemma, sambon söker jobb.

Jag är 34 år. Jag är väl inte så social av mig, men självklart skulle det vara kul med nya vänner som också har barn! Vi flyttade till Luleå i maj förra året. Hör gärna av er!

• BeJay
    Svar på #52
    Hej Mortillson!

Vart i Luleå bor ni?
    med buss är det inte långt till Leos Lekland,

www.llt.lulea.se kolla efter bussar mot storheden, tex 6an,9an och 12an går till storheden.

Vi har bara bil ibland så vi börjar bli ganska van att ta bussen över allt.

vart i från har ni flyttat då? *nyfiken*

//Jessica
  • BeJay
    Svar på #45
    Hej Klarisen!

Ingenfara, jag har varit precis likadan, när jag träffade sambon så surrade jag i 190 ingen som förstod mig,
    men nog gick det bra i fredags. man blir så, jag är själv likadan när jag är hemma hela dagarna med sambon., Träffar jag sen nån så surrar jag massor mkt. :D

vilket väder det är ute förresten. usch, jag som vill fara på stan och ta en fika men min sambos kusin och Novas tremänning Tim, men nu tror jag dom kommer banga,

Få se vad man då kommer att hitta på idag, sitta inne igen? ja för mig är det juh inget ovanligt haha :D:D
  • Klarisen

BEJAY
    himlar också jag hade skrivit hur mkt som helst och så dök Klara ner i datorn med huvudet och allt försvann
    jag satt i soffan med den bärbara

ja så himla mkt snö det kommer och vi glor mest på tv och blir tokiga på varandra snart

de från Hudik har inte kommit än, måndag tänker de åka för att det har snöat och ska snöa så himla mkt

fattar inte hur vi ska kunna komma iväg imorgon och ska vi komma i tid till jobb måste jag ta henne i pulkan och gå vid 7.10 om vi inte kan ta bilen

ja jag hade skrivit endel och så försvann det

ploga är inte lönt för det ska komma så mkt men ytan på gårdsplan har jag försökt göra större

och idag kommer man väl ingenstans och igår var vi också hemma och jag som hade tänkt åka på badhuset på hertsön

• ulimon

Hej alla!

Med oss är det bra men vilket väder. Nu blir jag galen av allt snöande och att bara sitta hemma med lilltösen. Inget kul att ta ut henne i detta väder. Jobbigt när hon inte kan gå ordentligt än, så när man går ut har man hon i vagn eller pulka.

När ni träffas vad gör ni då? Träffas på stan eller hos någon? Eller vad hittar ni på? Skulle vara kul att få träffa er snart. Hur gamla är era barn? Går de på dagis? Johanna börjar den 23 feb på dagis. Och jag blir arbetslös då. Inte så kul. Vart bor ni alla? Jag/vi bor i Karlsvik.

Många frågor. Hihi. Nyfiken.

• BeJay
    Svar på #56
    Hejsan!

Jo jag håller med, ganska less på bara sitta hemma och tråka.

när vi träffas så tar vi en fika antingen hemma hos ngn eller på stan,i fredags så var vi hemma hos mig, men då var det bara klarisen som kunde komma, men vi hade trevligt iaf, vi har väl tänkt att vi ska fara och bada och fara på Leos Lekland m.m

Min dotter blir 2 den 30 mars och hon går 15h hos dagmamma på skurholmen, själv bor vi på örnäset.

Jag träffas helst hemma hos ngn för fika, då min tjej är ganska vild,. så är det tungt att vara i stan, hon vill ju inte gärna sitta still.

nu gjorde vi sist hemma hos mig då bakade Anna chokladbollar och tog med och det tycker jag är jätte bra, att den man fikar hos, den bjuder på kaffe/the/saft m.m och dom som kommer kan ju ta med nå fika, så varierar man lite :D

var jobbar du nu ulimon? varför blir du arbetslös?
  • Esmeralda123

Vilken bra tråd. Jag ansluter mig till den.

• Klarisen

ulimon

jag har bara träffat bejay en gång ingen annan och visst kan vi ses hemma eller så kan man vara på mat och prat

jag jobbar 75% nära hemmet som är på skurholmen i ett hus och dottern går på burströmska förskola

vi är lediga 20 feb för då är dagis stängt då kan vi ju ses flera om fler kan och inte jobbar!!
    och kanske tar jag ledigt nån annan dag för att låta Klara vara hemma eller göra nått annat än gå på dagis

så fort Klara har somnat som jag tror hon har gjort då ska jag skotta fram bilen, vi har ju en nerfart till garaget men nu står jag så nära vägen det går men när jag tittar ut är det så himla mkt snö ändå framför bilen och har ingen lust att ta Klara i pulkan imorgon, så det är lite snö att skotta men jag tänker bara ta det som jag måste
    sambon kommer inte fråns imorgon kväll, han är i Hudik och ska hämta möbler och saker hit och tar med mor+styvfar och brossan........
    så får Klara vara hemma med dem på tisdag istället, farbror Anders alltså Klaras farbror är 20år och snabb i benen han får hjälpa gamla farmor som är 70år
    inte så lätt med vilda KLara

jag och pappa hennes ska jobba såfår de umgås med Klara

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D