Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
Nån som vill fika?
eller kanske bara surra här,
Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D
Skriv en rad eller 2 :D
Kram kram
Nån som vill fika?
eller kanske bara surra här,
Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D
Skriv en rad eller 2 :D
Kram kram
Ska snart och hämta lillbruden på dagis, men hinner skriva nån rad.
Är nu varit upp och har rensat lite papper innan man tar ner allt, och slänga sån som går att slänga. Blir så mycket annars. Skönt att rensa undan ibland bland papprena.
Nu går det bättre med J på dagis, äntligen. Lite gnällig när man går men så är väl de flesta barn när de är så små. Inget kul att skiljas från mamma helt plötsligt. Men så är ju livet.
klarisen: mår klara bättre nu? Är hon på dagis på dagarna? Hur många timmar har ni henne där?
Ha nu en trevlig helg (om jag inte är upp nå mer under helgen på datorn, ni ser ju). Hoppas få datorn nerflyttad snart.
Vi hörs.
jasså ni håller med mig att man känner sig isolerad på porsön!
ja jag har hört bara bra om dagmammorna på skurholmen och det verkar också lättare att få kontakt med mammor på denna sidan av stan så jag ångrar så att vi inte flyttade tidigare
de familjer vi känner sen tidigare har i heller inte fått barn samtidigt och har de flesta fler än ett barn så det blir inte ofta man ser dem och så bor de utspritt i denna stad
ulimon
KUL att det går bra för J nu på dagis och jag vet att det finns även 3åringar som grinar när de kommer och när föräldern går men sen är allt som vanligt och han blir glad på direkten
K har det gått bra för sen hon började men det är ju olika det där, Hon hann ju bara vara på inskolningen som var en vecka och måndan därpå var hon sen blev hon sjuk och var hemma resten av den veckan, så det blev nästan som från början igen, lite grin kom det då ngr dagar och det kändes tungt
man slängde sig på cykeln de dagar jag skulle hämta för att man kände sig tom, det var så konstigt
hon började ett nytt dagis i januari för att vi flyttat och det har gått bra då med, då var det pappa hennes som fick ta inskolningen
efter influensan är hon tillbaka på dagis sen igår torsdag och det blev korta dagar dessa två dagar (8.30-14.30 ca)så det var ju skönt
men annars är hon om sambon lämnar gör han det 8-9 tiden lite olika och om jag måste lämna blir det oftast 7.30 endel ggr 8.30
sen hämtar jag 3-4 dagar i veckan kl 15
och onsdagar kl 16, var tredje måndag och fredag inte samma vecka kl 16 om inte sambon kan hämta henne tidigare
men ibland har jag övertid eller kan sluta tidigare av nån anledning så då kan det bli innan mellis
men så har vi p-möte var 6de måndag så då kan det bli efter kl 16 och måste jag hämta blir det ju senare för det slutar 16.30. Få se hur det blir på måndag då vi hhar p-möte
så vad blir det i veckan......35-40 timmar kanske
oj nu blev det långt detta
jo dom är mycket lättare att få kontakt med på hertsön,var å skulle hälsa på min syster där nere å gick å lekte på en lekpark och en mamma med barn kom direkt å började prata,det gör ingen här iallfall! inte på affären heller för den delen..de har jag råkat ut för flera gånger på hetsön...jag har ju bott på örnäset tidigare när vi var stödfamilj men ja barnen vi hadde hade nästan ingen å leka me om vi ite for till hetsön eller så...nån enstaka gång men folket var mer öppna på örnäset även om dom ine hadde barn,så mig i fråga trivdes nog bättre där av den aspekten!
sen har ju hertsön andra nackdelar, jag skulle inte trivas där eller på örnäset men så känner jag
men här på skurholmen är det trevligt fast jag har ju inte börjat umgås med grannar men men det är ju vinter
ja sen kan man ju lättare åka till hertsö badhus som värmer lilla bassängen onsdagar och lördagar till +34
har bara varit där en gång sen vi flyttade men det har för det mesta kommit annat i vägen och onsdagar slutar jag såpass att vi inte hinner dit
men det är konstigt med porsön, så kände jag också på lekplatser, babysången som jag var på 2ggr tror jag och mötesplatsen var jag på flera ggr men det var inget roligt där och fick jag med mig ngn dit som hade barn så hörde de aldrig av sig igen
därför åkte jag påsången på kyrkans hus isället endel för det älskade Klara
och så tog jag mig till växhuset ngr ggr när Klara var i kryp och lära gå åldern och det var där hon såg andra barn krypa och gå och fick inspiration
tänkte kanske gå till växhuset torsdag 26 mars då vi är lediga, mina föräldrar kommer på eftermiddan med flyget till oss och stannar över helgen
tänkte vara ledig den dagen också och kanske gå påväxhuset om jag vet att det kommer att komma ngn dit
var dit torsdag efter trettonhelgen då var det ingen där nästan, ingen som Klara kunde leka med....
har varit på baby sången på porsön å gör alldrig om det,var på björx istället...var i båda kyrkoran där baby sång på ena å baby massage på andra...sen har vi varit bå bio nån gång åsså,växthuste har jag aldrig varit på har bara inte tagit mig dit =) jo det skall bli sköönt att kunna fara å bada lite lättare på badet på hertz...nja e inte heller en fantast pav hertzön men ja har alla nära å kära där så tror det ändå blir bra!
Har varit på babysången två gånger, men med en kompis, skulle aldrig gå själv! Jag och sambon har varit en gång på mötesplatsen, var verkligen inte kul att sitta själv i ett hörn...
ja bra att fler håller med mig om detta
jag var också med Klara på björx sången, där var vi ht-06 och det var trevligt, inte så många och pratade med endel men inte att vi träffades utöver, de flesta andra gjorde det.....
jag tyckte då att det inte var lätt när man inte hade familjer som man kände redan som fått barn samtidigt
en familj där pappan jobbar med min sambo fick ca ½år tidigare och de bodde på porsön då vi fick Klara då kunde jag träffa henne ngr ggr men de flyttade de året Klara föddes redan i maj till Karlsvik så det blev inte så ofta efter det
hade till och med en granne som fick 10 dagar senare, hon var ensam, pappan bor utomlands men hon hade så många vänner och hela hennes släkt i stort bor på porsön så ja det blev inte många ggr vi sågs
tycker sånt är jätte tråkigt!
Lärde känna en från björx vi gick samma vänta barn kurs på björx,å när jag hadde fött fick jag ett sms av henne å på den vägen har vi träffats lite hit och dit men hon har flyttat till hertsön så ja det bir lite lättare att träffas då=)
Här på porsön ser man sällan nån som är ute med barnen och leker kontigt tycker jag,är ofta ute med pojken bara vädret är si så där och att han e frisk...bor faktist granne med en som har ett barn i albiins older men hon hälsar aldrig =/ knasigt! men sant! du klarisen du får hojta till lite närmare när ni skall dit bort så kanske vi kommer om inget är ivägen =)
skulle vara roligt att få se stället=) å självklart träffa er =) ja vet att albiin tyckte om flickan så det skulle nog vara skoj för honom åsså=)
Föresten hur gammla är alla vi som pratar här å hur gammal är barnen?
Jag e 24 å pojken e 17månader å pappan är 34 å bebben i maggen 15+1 =D
Jag kliver in och säger hej
Är också Luleå-tjej men har dock inga barn.. bara vovve fast det räcker för min del. Bor på Örnäset och såg nånting om att vi var fler här på området tror jag